2020-11-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fan missade detta erbjudande. Men lutar åt att jag ändå kör på AMEX Grön i kombo med Komplett bank. Handlar mat med komplett bank, tankar samt annan vardaglig inhandel med komplett. AMEX grön tänker jag att jag kan använda när jag e-handlar typ och kanske vid restaurangbesök?
Känner inte att AMEX Gold är värt för mig då jag inte reser så mycket.
Varför är inte MR kort bra för intjäning?
Erbjudandet är kvar, finns på Amex hemsida, fungerar inte med värvning. MR korten är inte bra för intjäning då växlingskurserna är för dåliga. De var bra förut när man fick 3x poäng utomlands, inte längre. De är inte ens bra på Centurion där man får 1.5 MR per spenderad krona istället för 1 MR per spenderad krona som på de andra korten.
Citera
2020-11-15, 17:16
Medlem
Vilken skit kort är Amex, jag har börjat med den 2 veckor sen och är så besviken!

Jag fick det tackat nej redan tre gånger: en gång på postombud, en annan gång på simhall och en tredje gång på Decathlon.se. Jag kommer att avsluta det, det gör mig trött att göra så mycket ansträngningar för att bara få 0,25% cashback mer än Komplett ... Om jag antar att jag spenderar 120 000 kr per år är det i grund och botten så mycket ansträngning för 300 kr per år.
Citera
2020-11-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Vilken skit kort är Amex, jag har börjat med den 2 veckor sen och är så besviken!

Jag fick det tackat nej redan tre gånger: en gång på postombud, en annan gång på simhall och en tredje gång på Decathlon.se. Jag kommer att avsluta det, det gör mig trött att göra så mycket ansträngningar för att bara få 0,25% cashback mer än Komplett ... Om jag antar att jag spenderar 120 000 kr per år är det i grund och botten så mycket ansträngning för 300 kr per år.

Håller med dej, besviken på att typ 50% av där jag försöker handla inte tar AMEX. ICA affären jag handlar 90% av hushållets mat tar det inte. Mailade butiksägare om det utan att han brydde sig. Man skulle få ut cashbacken på min 13:e faktura sa kundtjänsten till mig. Vet nån om man får ut den direkt om man avslutar tjänsten efter 3 mån?
Citera
2020-11-16, 03:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik4fun
Erbjudandet är kvar, finns på Amex hemsida, fungerar inte med värvning. MR korten är inte bra för intjäning då växlingskurserna är för dåliga. De var bra förut när man fick 3x poäng utomlands, inte längre. De är inte ens bra på Centurion där man får 1.5 MR per spenderad krona istället för 1 MR per spenderad krona som på de andra korten.

Jaha okej, men är det ändå inte bäst att bli värvad om man ska skaffa AMEX?
Så du rekommenderar inte MR kort såsom AMEX Gold och green om man enbart satsar på exempelvis cashback? Vilka AMEX rekommenderar du isåfall?
Citera
2020-11-16, 03:42
Avslutad
Vad tycker folket här om Everydaycard som matkort/bensinkort samt resturangkort ev? Finns det bättre kort för cashback?
Citera
2020-11-16, 09:45
Medlem
Citat:
Jaha okej, men är det ändå inte bäst att bli värvad om man ska skaffa AMEX?
Så du rekommenderar inte MR kort såsom AMEX Gold och green om man enbart satsar på exempelvis cashback? Vilka AMEX rekommenderar du isåfall?
Ibland finns det vissa erbjudanden som det inte går att bli värvad till, annars är det mest förmånliga att bli värvad. Vill du ha cashback skaffar du ett cashback kort, vill du ha resor ett Sas Amex, svårare än så är det inte.
Citera
2020-11-16, 10:38
Medlem
Doctors avatar
Är det någon som har erfarenhet av om rabatterna som man ska kunna få genom Re:member fungerar i verkligheten?

Exempelvis:
10% rabatt på hotellbokningar via Expedia och Mr.Jet
4% hos hotels.com och booking.com

Enligt vad det står ska rabatten dras från kortfakturan. Så om man bor mycket på hotell så drar det ju ihop en del pengar, men det låter nästan för bra för att vara sant. Så finns det nån hake som inte framgår?
Citera
2020-11-16, 14:47
Avslutad
Citat:
Ibland finns det vissa erbjudanden som det inte går att bli värvad till, annars är det mest förmånliga att bli värvad. Vill du ha cashback skaffar du ett cashback kort, vill du ha resor ett Sas Amex, svårare än så är det inte.

Så du rekommenderar inte alls MR kort som Amex gold? Tycker just det är ganska förmånligt.
Citera
2020-11-16, 22:50
Medlem
Citat:
Så du rekommenderar inte alls MR kort som Amex gold? Tycker just det är ganska förmånligt.
Som jag skrivit till dig tidigare så är Amex Gold ett bra kort om du reser en del och använder Lounge on the go på Arlanda samt Priority passet några gånger per år. Det är inte det bästa kortet för intjäning utan det är ett bra kort att komplettera med antingen ett SAS Amex eller ett Amex Cashback som är bäst för intjäning.
Citera
2020-11-17, 12:13
Avslutad
Citat:
Som jag skrivit till dig tidigare så är Amex Gold ett bra kort om du reser en del och använder Lounge on the go på Arlanda samt Priority passet några gånger per år. Det är inte det bästa kortet för intjäning utan det är ett bra kort att komplettera med antingen ett SAS Amex eller ett Amex Cashback som är bäst för intjäning.

Jag förstår. Om vi då diskuterar cashback kreditkort så ser jag antingen AMEX Cashback eller Everydaycard så två bra. AMEX Cashback kan man ju också ha gratis om vi blir inbjuden varje år och kompletterar med ex med Komplett bank. Komplett bank är för övrigt också ett bra cashbackkort.
Men vilket kort rekommenderar du mellan Amex cashback och Everydaycard?
Jag kan inte helt lägga ner tanken på att skaffa AMEX green, vet inte varför. Men som du säger så så är MR intjäningen kanske inte värd det.
Citera
2020-11-17, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Är det någon som har erfarenhet av om rabatterna som man ska kunna få genom Re:member fungerar i verkligheten?

Exempelvis:
10% rabatt på hotellbokningar via Expedia och Mr.Jet
4% hos hotels.com och booking.com

Enligt vad det står ska rabatten dras från kortfakturan. Så om man bor mycket på hotell så drar det ju ihop en del pengar, men det låter nästan för bra för att vara sant. Så finns det nån hake som inte framgår?

Det fungerar, kom bara ihåg att gå via Rewards länkar till hemsidorna innan du handlar. Det tar någon dag innan rabatten registreras som ett plusbelopp i transaktionslistan.

Enda "haken" är väl att rabatten är på beloppet exklusive moms, så det blir lite mindre än vad man först kanske tänker sig.
Citera
2020-11-18, 03:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Ja, du kan bara ringa deras kundtjänst. Brukar inte vara några långa telefonköer

Jag tänker att jag kommer köra med AMEX Cashback och Komplett bank. Kommer dock kombinera dessa samtidigt så betalar jag med Komplett bank när affären ej tar AMEX. Vilket kort rekommenderar du att tanka med?
Sedan så undrar jag också om du vet om man kan efter man sagt upp AMEX kortet efter dessa 15 månader bli inbjuden direkt efteråt och därmed få en gratis period igen? Eller måste man vänta lite? Känns också lite konstigt att behöva slänga kortet var 15:e månad haha. Man vad gör man inte för att slippa avgiften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in