Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-15, 20:42
  #31909
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det låter ju hoppingivande. Sent ska syndaren vakna Nästa steg blir väl att hon kritiserar Parisavtalet och Biden, som båda brukar anklagas för eftergivenhet åt just Kina?

Annars kanske hon slå sitt kloka huvud ihop med Trumps? Ändamålet helgar medlen ...
Greta är nu särskilt kritisk mot de utbredda förföljelserna i Kina av oliktänkande och mot Kinas stora brist på demokrati. Gretas tänkande utvecklas rätt snabbt! Trump ogillar hon dock starkt! Biden lovar nu ett nytt toppmöte om klimatet, vilket lär vara i Gretas smak. Greta vill dock ha praktiska resultat. Hon är mycket trött på politiska mål utan innehåll!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-15 kl. 20:46.
2020-11-15, 20:54
  #31910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är nu särskilt kritisk mot de utbredda förföljelserna i Kina av oliktänkande och mot Kinas stora brist på demokrati. Gretas tänkande utvecklas rätt snabbt! Trump ogillar hon dock starkt! Biden lovar nu ett nytt toppmöte om klimatet, vilket lär vara i Gretas smak. Greta vill dock ha praktiska resultat. Hon är mycket trött på politiska mål utan innehåll!

Tack för svar Ja, att Greta avskyr Trump kan man nog räkna ut med valfri kroppsdel

Jag tänkte att hon skulle vara kritisk mot Kinas snabba utbyggnad av kolkraftverk eftersom hon väl primärt är klimataktivist? Men då måste hon förstås erkänna problemen med Parisavtalet ... enklare att börja prata om demokratifrågor då.
2020-11-15, 20:55
  #31911
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jo, som Greta beskriver den med alarmism, uppmanar till panik, förklarar för små barn att de måste skolstrejka osv. är det en hype. En obehaglig sådan dessutom.

Det finns seriösa klimatforskare som är oroliga för framtiden men som inte stöder hennes beteende.



Och vad jag förstår finns det många (de allra flesta?) forskare som håller med dig. Gretas ”97 %” har iaf genomskådats.

Tyvärr är Greta historielös och blandar ihop klimat och väder. Dessvärre finns det inga i hennes närhet som försöker fakta för henne. (Kanske omöjligt?)
Vad är det för obehagligt med att Greta och de yngre vill ha en framtid? Du har hängt upp dig på någon fras i ett utav alla dessa många tal hon utfört och missar helt poängen. Hon är aktiv i massvis utav händelser gällande klimat och rättvisefrågor, är allt det obehagligt för dig?.

Ta nu istället och titta på denna gigantiska muralmålning i downtown San Fransisco, jag vet att du har intresserat dig utav dom tidigare.
https://g.co/kgs/tZPw7n
Den invigdes till ett Gretainspirerat musikstycke framfört utav San Fransisco Brass Ensemble. Greta inspirerar kulturen och kulturen inspirerar folket. När folk tittar upp och får se hennes bild så sår det kanske ett frö i folks omedvetna om hennes budskap som vi kanske tar till oss.
2020-11-15, 20:57
  #31912
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vad tyckte Greta om tipset då? Vad svarade Greta?
Oftast vill Greta fundera, innan hon svarar mig. Hon verkar för det mesta vilja tänka noga först på det, som jag tar upp med henne. Om Greta sedan markerar, att svaret bara är avsett för mig, kan jag inte föra vidare det. Vi får se!
2020-11-15, 21:05
  #31913
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad är det för obehagligt med att Greta och de yngre vill ha en framtid? Du har hängt upp dig på någon fras i ett utav alla dessa många tal hon utfört och missar helt poängen. Hon är aktiv i massvis utav händelser gällande klimat och rättvisefrågor, är allt det obehagligt för dig?.

Ta nu istället och titta på denna gigantiska muralmålning i downtown San Fransisco, jag vet att du har intresserat dig utav dom tidigare.
https://g.co/kgs/tZPw7n
Den invigdes till ett Gretainspirerat musikstycke framfört utav San Fransisco Brass Ensemble. Greta inspirerar kulturen och kulturen inspirerar folket. När folk tittar upp och får se hennes bild så sår det kanske ett frö i folks omedvetna om hennes budskap som vi kanske tar till oss.
Bra inlägg!
2020-11-15, 21:14
  #31914
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad är det för obehagligt med att Greta och de yngre vill ha en framtid? Du har hängt upp dig på någon fras i ett utav alla dessa många tal hon utfört och missar helt poängen. Hon är aktiv i massvis utav händelser gällande klimat och rättvisefrågor, är allt det obehagligt för dig?.

Ta nu istället och titta på denna gigantiska muralmålning i downtown San Fransisco, jag vet att du har intresserat dig utav dom tidigare.
https://g.co/kgs/tZPw7n
Den invigdes till ett Gretainspirerat musikstycke framfört utav San Fransisco Brass Ensemble. Greta inspirerar kulturen och kulturen inspirerar folket. När folk tittar upp och får se hennes bild så sår det kanske ett frö i folks omedvetna om hennes budskap som vi kanske tar till oss.

Det är inte upp till Greta. Precis som vår tid nu, inte var upp till oss när vi var unga och det var vår framtid. Det var våra föräldrars och farföräldras uppgift att ge oss en framtid. Gretas uppgift är inte att ge sig själv en framtid utan hennes barn och deras generation. Det är det första Greta måste börja begirpa om någon som helst ska ta henne på allvar. Att försöka påverka vår generation att förändra sig för hennes skull är bara ett tecken på barnslighet och och försöka driva fram saken snabbare än naturen avser. Greta har inte lärt sig tålamod som hon måste. Nu är den iofs inte hennes fel utan de människor i vår generation som hänsynslöst står bakom henne. De vet vilka de är.

Greta måste vänta, tills det är hennes tur, och när det väl är det är det inte hon själv och hennes generation hon måste jobba för utan den nästa, och när snorungarna i den generation försöker läxa upp henne och kräva vad hon ska göra, trots att de helt saknar kunskap och livserfarenhet, då kommer även hon att bli en ansvarsfull klimatförnekare.

It is fated, and written.
2020-11-16, 00:15
  #31915
Avstängd
Fick nu ett trevligt gilla-hjärta av Greta för en liten dansvideo som jag skickade till henne. Hon tycker så mycket om dans!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-16 kl. 00:17.
2020-11-16, 01:51
  #31916
Avstängd
https://www.globalpolitics.se/sista-...om-skaller-ut/

"Sista chansen. Hycklare och “grönmålare”. Greta Thunberg skäller ut ledare om klimatkrisen!"

Utdrag ur den långa nya intervjun med Greta:

"Greta Thunberg har kritiserat politiker för att vara hycklare, och internationella klimatmöten för att bara leverera tomma ord och grönmålning. Om inte mänskligheten erkänner att den misslyckats med att ta itu med klimatkrisen, och börjar behandla den som en nödsituation, på samma sätt som gjorts med coronaviruspandemin, kommer samhället inte att kunna stoppa den globala uppvärmningen, sa hon.

I en intervju med The Guardian sa Thunberg att ledare nöjde sig med att ställa upp mål som ligger årtionden framför dem, men backade när det behövdes omedelbara åtgärder för att minska utsläppen.

Hon sa att det inte fanns en enda politiker på jorden som lovade att ta itu med de klimatåtgärder som krävdes: ”Tänk om det hade funnits någon!” sa tonåringen, som fyller 18 år i januari."
Ett viktigt FN-klimatmöte skulle ha startat på måndag i Glasgow, men har skjutits upp ett år på grund av Covid-19. Thunberg är emellertid inte besviken över förseningen: ”Så länge vi inte behandlar klimatkrisen som en kris, kan vi ha hur många konferenser vi vill, men det kommer bara att vara förhandlingar, tomma ord, undanflykter och grönmålning. ”

"Själva hjärtat i hennes kampanj heter rättvisa. sade Thunberg. “Det är roten till allt det här”, sa hon. ”Det är därför vi kämpar för klimaträttvisa och social rättvisa. De är så sammanlänkade att man inte kan ha det ena utan det andra. ”

“Klimatkrisen är bara symptom på en mycket större kris, [inklusive] förlust av biologisk mångfald, förlust av jordens bördighet men också ojämlikhet och hot mot demokrati”, sa hon. “Det här är symtom på att vi inte lever hållbart, vi har nått vägs ände.”

"Om riktlinjerna för kampanjen, sa Thunberg: ”Vi måste göra allt vi kan för att driva den åt rätt håll. Men jag ser ingen poäng med att vara optimistisk eller pessimistisk, jag är bara realistisk. Det betyder inte att jag inte är glad, jag är väldigt glad. Du måste ha kul, och jag har det mycket roligare nu än innan jag började kämpa för det här. När ditt liv blir meningsfullt känner du dig också lycklig. ”
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-16 kl. 01:59.
2020-11-16, 02:11
  #31917
Avstängd
https://kulturbloggen.com/?p=137537


Utdrag:

"Greta- Nyanserat och skarpsynt om aktivisten Greta
15 NOVEMBER, 2020 BY PETTER STJERNSTEDT



I Am Greta
Betyg 4
Svensk biopremiär 20 november
Regissör Nathan Grossman

Fördjupad och närgången är hudnära I Am Greta om sextonåringen som satt klimatet på allas agendor och fick miljoner och åter miljoner av människor att demonstrera på gatorna om en hälsosammare glob.

“ Ni säger att vi bara har en planet att ta hand om ändå verkar ni helt strunta i klimatet. Ni kommer till oss unga och pratar om oss som hoppet, hur vågar ni!?”.

Greta är sextonåringen från Stockholm som kämpar för ett bättre klimat och en mänsklighet som lever i symbios med naturen. Du måste som man säger levt under en sten om du missat snackisen, fenomenet Greta och den globala rörelsen Friday for Future."
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-16 kl. 02:14.
2020-11-16, 02:31
  #31918
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
“ Ni säger att vi bara har en planet att ta hand om ändå verkar ni helt strunta i klimatet. Ni kommer till oss unga och pratar om oss som hoppet, hur vågar ni!?”.
De som manipulerar henne är avslöjade för länge sedan. De låter henne skälla ut vuxna. Hon talar om skol-strejk och visar sig nästan bara med unga (mest tjejer). Hon försöker skapa splittring mellan unga och gamla. Hon jobbar för EU och globaliseringen. De måste splittra upp folk annars skulle aldrig EU kunna styra oss.
Citat:
Yet you all come to us young people for hope. How dare you!

"You have stolen my dreams and my childhood with your empty words. And yet I'm one of the lucky ones. ...

You are failing us. But the young people are starting to understand your betrayal. The eyes of all future generations are upon you. And if you choose to fail us, I say: We will never forgive you.

"We will not let you get away with this. Right here, right now is where we draw the line. The world is waking up. And change is coming, whether you like it or not.
Globalisterna har byggt en liten hatmaskin de kan slå på vid behov. Förhoppningsvis är hon bara en skådespelerska som inte tar skada av detta.

Snart skall vi börja hata de som är överviktiga. De 'äter så mycket att klimatet förstörs'. Förmodligen har hennes skötare svultit henne att bli så smal, för att ge eftertryck åt det budskapet.

Mörker sänker sig över världen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-11-16 kl. 03:05.
2020-11-16, 03:57
  #31919
Avstängd
Kväkarna säger att en central del av deras tro är att det gudomliga finns inom oss, “det inre ljuset”, snarare än utom oss i skrifter och predikare. Upplever att Greta står nära detta synsätt. Många här glömmer bort att Greta är andligt invigd, vilket hon tar tar på stort allvar. Hon vill vägleda och hjälpa andra i behov av stöd! Det är mycket möjligt att hon väljer att bli läkare och/eller psykoterapeut i framtiden. Hon har redan inspirerat många att kämpa för en bättre värld. Sedan kan vi alla förbättras, även Greta, men få har nått så långt som hon redan har gjort. Vi i FFF önskar henne all framgång!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-16 kl. 03:59.
2020-11-16, 04:27
  #31920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad är det för obehagligt med att Greta och de yngre vill ha en framtid? Du har hängt upp dig på någon fras i ett utav alla dessa många tal hon utfört och missar helt poängen. Hon är aktiv i massvis utav händelser gällande klimat och rättvisefrågor, är allt det obehagligt för dig?.
.

Bra att de vill ha en framtid men de fokuserar på en fråga de inte kan påverka ändå. En bra början vore att de tog tag i sig själva så att samhället slapp att stödja dem för deras psykiska problem. Än så länge har de bara varit en belastning för samhället som otåliga domedags-ungdomar brukar vara.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2020-11-16 kl. 04:31.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback