2020-11-15, 20:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det fetade: busted as fuck!

Hela den kvällen var ett enda stort misslyckat försök att framställa mållgor som han kunde skylla mordet på.

Absolut ingenting han gör eller säger framstår som det minsta trovärdigt här. Han är pinsamt genomskinlig vilket han borde insett vid det här laget.
Undrar om han skäms över hur tydligt det faktiskt är?

Haha, så blir det när man ljuger...
Men SD verkar bara behöva några microsekunder genom att säga, "Eh" och sen är han på banan med nya lögner.

Han säger också i ett förhör at han har selektivt minne!
Helt underbar förklaring till att han inte minns något av det väsentliga men kommer ihåg helt banala saker. Han snor helt enkelt förhörsledarens replik.
Citera
2020-11-15, 20:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men SD verkar bara behöva några microsekunder genom att säga, "Eh" och sen är han på banan med nya lögner.

Helt underbar förklaring till att han inte minns något av det väsentliga men kommer ihåg helt banala saker. Han snor helt enkelt förhörsledarens replik.

Ja han gör bort sej gång på gång i förhören och i TR. Alla som är skyldig till ett brott ändrar sej och anpassar sej efter förhören men en oskyldig behöver inte ändra eller anpassa sej till historien. Sanningen talar för sej själv och behöver inte anpassas. Skulle polisen ha tagit lögndetektor test på SD är jag övertygad om att apparaten har börjat brinna.
Citera
2020-11-15, 20:17
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det mesta som skrivs i loggarna är automatiska "händelser" men med ett viktigt undantag, 23.34 uppdaterades en webbsida och den är inte automatisk.

Vad säger att en webbsida inte kan uppdateras automatiskt/via fjärrstyrning och därtill redovisas i cacheminnet?
Redovisa gärna för hur du kommit fram till att det endast är manuella åtgärder som sparas i cacheminnet och vilket typ av cacheminne du avser.
Följ upp det hela med källor.
Citera
2020-11-15, 20:24
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Du skojar, säger han verkligen så? Han erkänner alltså sitt selektiva minne (dvs att han väljer vad han minns).
Citera
2020-11-15, 20:29
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Vad säger att en webbsida inte kan uppdateras automatiskt/via fjärrstyrning och därtill redovisas i cacheminnet?
Redovisa gärna för hur du kommit fram till att det endast är manuella åtgärder som sparas i cacheminnet och vilket typ av cacheminne du avser.
Följ upp det hela med källor.
Jag har egentligen inget nytt att komma än det jag skrivit tidigare. Finns inget som tyder på att det skulle handla om något slags planerad automatisk aktivitet och något sådant spontansurfande har jag inte sett på min dator under det dryga halvåret jag hållit koll på det.
Citera
2020-11-15, 20:35
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja han gör bort sej gång på gång i förhören och i TR. Alla som är skyldig till ett brott ändrar sej och anpassar sej efter förhören men en oskyldig behöver inte ändra eller anpassa sej till historien. Sanningen talar för sej själv och behöver inte anpassas. Skulle polisen ha tagit lögndetektor test på SD är jag övertygad om att apparaten har börjat brinna.

Den som är död inombords (psykopat) lär knappast prestera några yttringar på ett sådant test.
Citera
2020-11-15, 20:45
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag har egentligen inget nytt att komma än det jag skrivit tidigare. Finns inget som tyder på att det skulle handla om något slags planerad automatisk aktivitet och något sådant spontansurfande har jag inte sett på min dator under det dryga halvåret jag hållit koll på det.

Ingenting i dina inlägg angående detta har gett mig någon förklaring på hur du kommit fram till att automatiskt/fjärrstyrd händelse (och nu även "spontant surfande") inte sparas i cacheminnet och vilken typ av cacheminne du avser.

Ge mig redovisning samt källa här och nu eller hänvisa till eventuellt tidigare inlägg där du presenterat informationen.
Citera
2020-11-15, 20:50
Medlem
Citat:

Stefan satte i system att ställa motfrågor och vrida och vända på åklagarens frågor under rättegången.
Han är som en slug bilförsäljare, som säkert skulle kunna sälja dina egna sopor till dig själv, utan att du skulle tveka att betala.
Jag hoppas att han tystas och enbart tillåts svara på de ställda frågorna, i hovrätten.

Hur var det med hans rygg? Han hade olika smärtstillande hemma, ibland var han så dålig och hde så nt att han inte kunde sätta på sig strumpor, knyta skor, sitta ner osv? Ändå så verkar det inte vara några problem med det aktiva geocatchlivet? Klättrar i berg, upp och ner, paddlar, cykling, sjukt aktiv, det stämmer inte med hans påstådda invaliditet
Citera
2020-11-15, 20:58
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ingenting i dina inlägg angående detta har gett mig någon förklaring på hur du kommit fram till att automatiskt/fjärrstyrd händelse (och nu även "spontant surfande") inte sparas i cacheminnet och vilken typ av cacheminne du avser.

Ge mig redovisning samt källa här och nu eller hänvisa till eventuellt tidigare inlägg där du presenterat informationen.
Jag har skrivit om hur det fungerar otaliga gånger, du får leta i mitt "arkiv" och läsa på helt enkelt.
Citera
2020-11-15, 21:05
Medlem
Citat:

Vad är den egentliga anledningen till att just du tycker och påstår att SD gjorde bort sig gång på gång då förhören pågick med SD i TingsRätten ?

Varför upptäckte aldrig Bj*rn L*ndén detta och sedan påpekade det ?

Jag tycker att SD har framstått som en mycket trovärdig person i det han tidigare sagt och berättat även om inte polisen och åklagarna ville lyssna på det örat.
Citera
2020-11-15, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Stefan satte i system att ställa motfrågor och vrida och vända på åklagarens frågor under rättegången.
Han är som en slug bilförsäljare, som säkert skulle kunna sälja dina egna sopor till dig själv, utan att du skulle tveka att betala.
Jag hoppas att han tystas och enbart tillåts svara på de ställda frågorna, i hovrätten.

Hur var det med hans rygg? Han hade olika smärtstillande hemma, ibland var han så dålig och hde så nt att han inte kunde sätta på sig strumpor, knyta skor, sitta ner osv? Ändå så verkar det inte vara några problem med det aktiva geocatchlivet? Klättrar i berg, upp och ner, paddlar, cykling, sjukt aktiv, det stämmer inte med hans påstådda invaliditet

Ett aktivt rörelseliv i SD:s fall vad som gäller hans ryggproblem, lindrar hans ryggbesvär, hans läkare har rått SD till att vara i aktiv rörelse så mycket han förmår och kan.

Ett stillasittande liv för SD i detta fallet, försämrar hans ryggbesvär.

När du vet och känner till vilken typ av ryggbesvär SD har kan du sedan läsa in fakta om hur man på bästa sättet lindrar sådana besvär.
Citera
2020-11-15, 21:28
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad är den egentliga anledningen till att just du tycker och påstår att SD gjorde bort sig gång på gång då förhören pågick med SD i TingsRätten ?

Varför upptäckte aldrig Bj*rn L*ndén detta och sedan påpekade det ?

Jag tycker att SD har framstått som en mycket trovärdig person i det han tidigare sagt och berättat även om inte polisen och åklagarna ville lyssna på det örat.

Du menar alltså att en person som ändrar utsaga gång på gång tappar minnet som på beställning är en sannfärdig och rättskaffens människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in