Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Okej då gör vi såhär...
För övrigt du kan fan inte ett jävla skit om konståkning...
Citat:
When it comes to endurance sports, women can often leave men in the dust. Women’s greater amounts of estrogen seem to play a role in enabling some women to outperform men in endurance sports, especially in what are known as ultra-endurance sports. At marathon distances, twenty-six miles, women can perform identically to men—and in Boston’s 2003 Marathon the mean running time for the top 207 runners showed women’s times to be nearly five minutes faster, a mean time of 2:36:55 versus men’s men mean time of 2:41:33. But men on average have a harder time keeping up with women in ultra-endurance races of fifty-five miles or more.
"Often leave men in the dust". Väldigt bra inledning, man märker ju ingen bias alls här. Roligt att dom tog ett exempel där dom valde just top 207 bland män och kvinnors tider i ett gammalt Boston Marathon lopp år 2003.

Det gick helt enkelt inte att samla in data från samtliga stora som små marathon och dra några typer av analyser, helt frånkopplat från vad man önskade var sant i hur bra kvinnor och män är på marathon? ^^
"But men on average have a harder time keeping up with women in ultra-endurance races of fifty-five miles or more". På vilken basis har dom valt att dra dessa slutsatser? Finns det något obskyrt lopp från 1988 där en kvinna fick bästa tiden?
Citat:
Greater body fat yields greater insulation and buoyancy in swimming, which also reduces drag in the water. One female swimmer, Alison Streeter, has successfully finished the perilous twenty-one-mile British Channel crossing a record forty-three times. Women also hold the record for the twenty-two-mile open water swim from Catalina Island to California’s mainland.
Hon har simmat den kanalen många gånger. Därför är kvinnor bättre på långdistanssimning än män? Haha!
När jag googlade på world records long distance swimming. Då poppade det här upp:
https://www.guinnessworldrecords.com...rs%2010%20mins.
En gammal gubbe som har rekordet i längsta simturen på 225km, 50h och 10 min.
Men jag ser att det finns några rekord av kvinnliga simmare
här. Men det är rätt obskyra rekord i något knappt någon människa sysslar med. Jag utesluter ju inte att en kvinna kan flyta längre i vattnet än en man såklart. Men när man börjar prata om rekord knappt ingen har försökt sig på kan det bli svårt att avgöra om en kvinna eller en man är bäst.