Citat:
Ursprungligen postat av
Litenensam
Hur kommer det sig att han inte hade mobilen med sig?
Han säger själv vid förhör i rätten att det är orimligt att Lena skulle gå ut utan mobil, det händer i princip aldrig att han själv gör det.
Vad gjorde han ens i skogen på natten då det okända männen som enligt Stefan försökte lura honom in i ett bakhåll? Han hade ingen telefon med sig(!) så han skyndar hem, larmar polisen och beger sig tillbaka till skogen?!
Jag blir inte klok på detta
Lena och SD titta till hennes burk (Absolute X-mas) som låg i Vivallaskogen. Han ska ha sagt till henne att den låg lite öppet efter att man avverkat/gallrat i skogen.
I förhör kommer inte SD ihåg hur det bestämdes att de skulle ses, men Lenas "Min tidslinje" visar att hon är ute två vändor denna kväll.
Det är natten mellan 11-12 maj och det är då hon står och väntar vid Fågelbärsvägen med sms till SD "hallå", "hallå", "hallå", utan att få svar.
A 147/554
Förhör S 27 aug- 19
"
[...]MT: Eh ja då ska jag komma ifrån dom att jag inte ska .. vara i närkontakt med tre män om
dom nu är män. Förutsätter jag. Mm ..
FL I: Men vart tar du vägen då?
MT: Hem.
FL I : Du springer hemåt?
MT: Ja .. ja ..
FLI: Mm.
MT: Men väg vet jag inte .. ah det.. det.. det är inte säkettjag kan ha liksom ha sprungit
liksom .. . ner mot Lenas väg .. för o kolla så inte hon liksom är på väg .. eh .. . ah ..
FL I: När du kommer hem då vad gör du då?
MT: Då skriver jag ti11 Lena.
FLI: Vad skriver du då då?
MT: Jag vet inte .. eh .. vänd kanske .. e11er ..
FLI : Men varför gör du inte det på en gång?
MT: Eh därför jag har inte telefon med mig.
FLI: Vad kommer det sig att du inte har telefonen med dig då?
MT: Jag vet inte.
FL I: Du vet inte?
MT: Nej .. jag vet bara ..
FLI: Nyss ..
MT: Jag vet vart den låg nånstans .. och det är där jag byter om när jag går ut så förmodligen
så la jag ifrån mig den .. på handfatet.. och så gick jag.
FLI: Mm. Men hur vet du att ... inte Lena .. inte Lena är ute där nånstans då?
MT: Nej det.. vet jag ju inte .. a11tså e11er vadå?
FLI: Ja?
MT: Nej vi skulle träffas och det var ju risk att hon var redan (ohörbart)
FL I: Ni sku11e ju träffas här? att du inte springer dit då när ni sku11e träffas här?
MT: Ehm .. mitt ibland dom där njae ...
FLI: Ja? Men Lena kanske står och väntar här?
MT: (tystnad) ah det.. ah jag tänker ju inte gå in bland dom där ..
FL I: Men vad är det dom gör för nått egentligen?
MT: Eh ja dom .. gjorde ingenting men .. ja människor som står i en mörk skog sådär på olika
stä11en känns inte som att dom tänker inte låta min telefon vara ifred ti11 exempel.
FL I: Mm .. fast du hade ju inte telefonen med dig sa du? "[...]
Att Sd inte har med sig sin mobil är ju extremt konstigt, särskilt som att han ska träffa Lena. Den här helgen säger han i ett förhör att han har barnen också, vilket gör det ännu märkligare att han inte har mobilen med sig när han ger sig ut.
Det har varit förvirring om var barnen håller hus egentligen, då HD är bortrest med Sillen och morföräldrarna säger att barnen inte är hos dom.
Nu minns jag inte längre om vi kom fram till var dom var, men det fanns önskemål från barnens sida att sova i vindskydd, vilket inte blev av. Kanske sov de hos någon kompis?
Mycket konstigheter denna helg är det.
Och med tanke på att SD kände sig orolig över överfallet, så verkar han inte "rädda" Lena, utan springer hem. Och sedan beger sig Lena ut ensam natten efter i mörkret för att titta till cachen, som hon tyckte såg helt ok ut.
Lena har till JJ berättat om att någon hade sagt till henne att cachen låg öppet. Helt klart vill hon inte avslöja vem denna någon är. Tyvärr!!
Men Lena säger inget till JJ som hon pratar enormt mycket med, om något försök till överfall eller något annat som gör att hon visar att hon har kännedom om det. Skulle Lena verkligen gå in i Vivallaskogen ensam dagen efter om hon visste om det? Cachen ligger djupt in i Vivallaskogen.