2020-11-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, då är jag med!
Visst, varför försökte de aldrig råna SD!
Det är verkligen en bra fråga!

Haha, jag vet.
För att han hade pannlampa!

Hur kommer det sig att han inte hade mobilen med sig?
Han säger själv vid förhör i rätten att det är orimligt att Lena skulle gå ut utan mobil, det händer i princip aldrig att han själv gör det.
Vad gjorde han ens i skogen på natten då det okända männen som enligt Stefan försökte lura honom in i ett bakhåll? Han hade ingen telefon med sig(!) så han skyndar hem, larmar polisen och beger sig tillbaka till skogen?!
Jag blir inte klok på detta
Citera
2020-11-15, 12:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att SD gjorde sig oumbärlig för LW just genom sitt sätt att kräva ständig uppdatering ifrån henne, omkring: Vad hon gjorde / Vem hon umgicks med / Inget undanhållande utav något/ osv.

Det klart att hon till slut blev helt beroende utav honom - att få hans gillande, eftersom han hade gjort henne till sin nickedocka ...

(Spekulation)

Exakt så var det. LW passade SDs agenda till punkt och pricka så länge lilla frugan brottades med sina psykiska problem och inte var kapabel att tillfredsställa SDs ego och köttsliga behov. Till skillnad från vissa skribenter här i tråden som försöker med alla medel att få Lena att framstå som lösaktig så tror jag precis tvärtom. Att hon verkligen försökte hitta en man som hon kunde älska och leva ett liv med men varje gång hon var på väg att lyckas så stod SD där och vevade tillbaka henne in igen. Det är nästan omöjligt att inleda ett förhållande där ett ex ( i detta fall en älskare ) har så stor makt över personen i fråga. ( fota genom fönster, ljus på sängen, ständigt telefon kontakt, ja listan kan göras hur lång som helst ).
Citera
2020-11-15, 14:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur kommer det sig att han inte hade mobilen med sig?
Han säger själv vid förhör i rätten att det är orimligt att Lena skulle gå ut utan mobil, det händer i princip aldrig att han själv gör det.
Vad gjorde han ens i skogen på natten då det okända männen som enligt Stefan försökte lura honom in i ett bakhåll? Han hade ingen telefon med sig(!) så han skyndar hem, larmar polisen och beger sig tillbaka till skogen?!
Jag blir inte klok på detta

Lena och SD titta till hennes burk (Absolute X-mas) som låg i Vivallaskogen. Han ska ha sagt till henne att den låg lite öppet efter att man avverkat/gallrat i skogen.

I förhör kommer inte SD ihåg hur det bestämdes att de skulle ses, men Lenas "Min tidslinje" visar att hon är ute två vändor denna kväll.

Det är natten mellan 11-12 maj och det är då hon står och väntar vid Fågelbärsvägen med sms till SD "hallå", "hallå", "hallå", utan att få svar.

A 147/554

Förhör S 27 aug- 19

"[...]MT: Eh ja då ska jag komma ifrån dom att jag inte ska .. vara i närkontakt med tre män om
dom nu är män. Förutsätter jag. Mm ..
FL I: Men vart tar du vägen då?
MT: Hem.
FL I : Du springer hemåt?
MT: Ja .. ja ..
FLI: Mm.
MT: Men väg vet jag inte .. ah det.. det.. det är inte säkettjag kan ha liksom ha sprungit
liksom .. . ner mot Lenas väg .. för o kolla så inte hon liksom är på väg .. eh .. . ah ..
FL I: När du kommer hem då vad gör du då?
MT: Då skriver jag ti11 Lena.
FLI: Vad skriver du då då?
MT: Jag vet inte .. eh .. vänd kanske .. e11er ..
FLI : Men varför gör du inte det på en gång?
MT: Eh därför jag har inte telefon med mig.
FLI: Vad kommer det sig att du inte har telefonen med dig då?
MT: Jag vet inte.
FL I: Du vet inte?
MT: Nej .. jag vet bara ..
FLI: Nyss ..
MT: Jag vet vart den låg nånstans .. och det är där jag byter om när jag går ut så förmodligen
så la jag ifrån mig den .. på handfatet.. och så gick jag.
FLI: Mm. Men hur vet du att ... inte Lena .. inte Lena är ute där nånstans då?
MT: Nej det.. vet jag ju inte .. a11tså e11er vadå?
FLI: Ja?
MT: Nej vi skulle träffas och det var ju risk att hon var redan (ohörbart)
FL I: Ni sku11e ju träffas här? att du inte springer dit då när ni sku11e träffas här?
MT: Ehm .. mitt ibland dom där njae ...
FLI: Ja? Men Lena kanske står och väntar här?
MT: (tystnad) ah det.. ah jag tänker ju inte gå in bland dom där ..
FL I: Men vad är det dom gör för nått egentligen?
MT: Eh ja dom .. gjorde ingenting men .. ja människor som står i en mörk skog sådär på olika
stä11en känns inte som att dom tänker inte låta min telefon vara ifred ti11 exempel.
FL I: Mm .. fast du hade ju inte telefonen med dig sa du? "[...]

Att Sd inte har med sig sin mobil är ju extremt konstigt, särskilt som att han ska träffa Lena. Den här helgen säger han i ett förhör att han har barnen också, vilket gör det ännu märkligare att han inte har mobilen med sig när han ger sig ut.

Det har varit förvirring om var barnen håller hus egentligen, då HD är bortrest med Sillen och morföräldrarna säger att barnen inte är hos dom.

Nu minns jag inte längre om vi kom fram till var dom var, men det fanns önskemål från barnens sida att sova i vindskydd, vilket inte blev av. Kanske sov de hos någon kompis?

Mycket konstigheter denna helg är det.

Och med tanke på att SD kände sig orolig över överfallet, så verkar han inte "rädda" Lena, utan springer hem. Och sedan beger sig Lena ut ensam natten efter i mörkret för att titta till cachen, som hon tyckte såg helt ok ut.

Lena har till JJ berättat om att någon hade sagt till henne att cachen låg öppet. Helt klart vill hon inte avslöja vem denna någon är. Tyvärr!!

Men Lena säger inget till JJ som hon pratar enormt mycket med, om något försök till överfall eller något annat som gör att hon visar att hon har kännedom om det. Skulle Lena verkligen gå in i Vivallaskogen ensam dagen efter om hon visste om det? Cachen ligger djupt in i Vivallaskogen.
Citera
2020-11-15, 16:03
Medlem
Citat:
Lena och SD titta till hennes burk (Absolute X-mas) som låg i Vivallaskogen. Han ska ha sagt till henne att den låg lite öppet efter att man avverkat/gallrat i skogen.

I förhör kommer inte SD ihåg hur det bestämdes att de skulle ses, men Lenas "Min tidslinje" visar att hon är ute två vändor denna kväll.

Det är natten mellan 11-12 maj och det är då hon står och väntar vid Fågelbärsvägen med sms till SD "hallå", "hallå", "hallå", utan att få svar.

A 147/554

Förhör S 27 aug- 19

"[...]MT: Eh ja då ska jag komma ifrån dom att jag inte ska .. vara i närkontakt med tre män om
dom nu är män. Förutsätter jag. Mm ..
FL I: Men vart tar du vägen då?
MT: Hem.
FL I : Du springer hemåt?
MT: Ja .. ja ..
FLI: Mm.
MT: Men väg vet jag inte .. ah det.. det.. det är inte säkettjag kan ha liksom ha sprungit
liksom .. . ner mot Lenas väg .. för o kolla så inte hon liksom är på väg .. eh .. . ah ..
FL I: När du kommer hem då vad gör du då?
MT: Då skriver jag ti11 Lena.
FLI: Vad skriver du då då?
MT: Jag vet inte .. eh .. vänd kanske .. e11er ..
FLI : Men varför gör du inte det på en gång?
MT: Eh därför jag har inte telefon med mig.
FLI: Vad kommer det sig att du inte har telefonen med dig då?
MT: Jag vet inte.
FL I: Du vet inte?
MT: Nej .. jag vet bara ..
FLI: Nyss ..
MT: Jag vet vart den låg nånstans .. och det är där jag byter om när jag går ut så förmodligen
så la jag ifrån mig den .. på handfatet.. och så gick jag.
FLI: Mm. Men hur vet du att ... inte Lena .. inte Lena är ute där nånstans då?
MT: Nej det.. vet jag ju inte .. a11tså e11er vadå?
FLI: Ja?
MT: Nej vi skulle träffas och det var ju risk att hon var redan (ohörbart)
FL I: Ni sku11e ju träffas här? att du inte springer dit då när ni sku11e träffas här?
MT: Ehm .. mitt ibland dom där njae ...
FLI: Ja? Men Lena kanske står och väntar här?
MT: (tystnad) ah det.. ah jag tänker ju inte gå in bland dom där ..
FL I: Men vad är det dom gör för nått egentligen?
MT: Eh ja dom .. gjorde ingenting men .. ja människor som står i en mörk skog sådär på olika
stä11en känns inte som att dom tänker inte låta min telefon vara ifred ti11 exempel.
FL I: Mm .. fast du hade ju inte telefonen med dig sa du? "[...]

Att Sd inte har med sig sin mobil är ju extremt konstigt, särskilt som att han ska träffa Lena. Den här helgen säger han i ett förhör att han har barnen också, vilket gör det ännu märkligare att han inte har mobilen med sig när han ger sig ut.

Det har varit förvirring om var barnen håller hus egentligen, då HD är bortrest med Sillen och morföräldrarna säger att barnen inte är hos dom.

Nu minns jag inte längre om vi kom fram till var dom var, men det fanns önskemål från barnens sida att sova i vindskydd, vilket inte blev av. Kanske sov de hos någon kompis?

Mycket konstigheter denna helg är det.

Och med tanke på att SD kände sig orolig över överfallet, så verkar han inte "rädda" Lena, utan springer hem. Och sedan beger sig Lena ut ensam natten efter i mörkret för att titta till cachen, som hon tyckte såg helt ok ut.

Lena har till JJ berättat om att någon hade sagt till henne att cachen låg öppet. Helt klart vill hon inte avslöja vem denna någon är. Tyvärr!!

Men Lena säger inget till JJ som hon pratar enormt mycket med, om något försök till överfall eller något annat som gör att hon visar att hon har kännedom om det. Skulle Lena verkligen gå in i Vivallaskogen ensam dagen efter om hon visste om det? Cachen ligger djupt in i Vivallaskogen.

Visst var det så att poliserna som mötte Stefan, sa att det såg konstigt ut, som om han försökte dölja någonting under jackan?! Det var säkerligen så att han stod redo att ta Lena av daga, där och då, men polisen var "tyvärr" snabba att åka på larmet om de mystiska männen.. Hade de inte åkt, skulle Lena varit dödad den natten, samma natt som det enligt larmrapport rörde sig tre mystiska män i skogen, sedda av Stefan, Läderlappen...
Citera
2020-11-15, 16:15
Medlem
Citat:
Antar att SD gjorde sig oumbärlig för LW just genom sitt sätt att kräva ständig uppdatering ifrån henne, omkring: Vad hon gjorde / Vem hon umgicks med / Inget undanhållande utav något/ osv.

Det klart att hon till slut blev helt beroende utav honom - att få hans gillande, eftersom han hade gjort henne till sin nickedocka ...

(Spekulation)

Helt otroligt att han, trots att han sagt att han inte vill leva med Lena, att han stöttar henne att träffa någon ny, ändå tar sig till Lenas tomt och tar foton av Lena med sällskap, vid flertalet tillfällen. Inte en gång, inte två, utan regelbundet. Varför? Om han nu inte ville ha med Lena att göra, varför stalkar han henne och blir sur över att hon inte varit "ärlig", enligt hans överrenskommelse skulle Lena meddela om hon träffade någon annan, fast det var det han ville att hon skulle göra?
Jag blir inte klok på detta.
Stefan är farlig, väldigt farlig. Hoppas att han får stå till svars för vad han gjort.
Citera
2020-11-15, 17:09
Medlem
notknapparens avatar
Läste just ur förhören med SD.

Här förstår jag nu varför SD snackat om att han glömt vattenspridaren på. Han försöker sprida misstankar åt sin granne P som han träffade ute natten 11-12 maj; han med hunden, eller på andra grannar som skulle varit uppe den där natten.

Men också vill han förklara om det nu skulle vara någon som har sett honom ute, vad han gör ute i trädgården med utkastaren. Kanske spolade han av sin skor en extra gång?

A 147/203
Förhör SD 30 maj-18

"M: Jaa, jag tror att eh, tvättmaskinen kan ha varit färdig en stund efter ett, och det var då jag
avslutade ..
BF: Men körde du ...
M: (Ohörbart)
BF: Vattnet innan eller efter ...
M: Nej hela ...
BF: Tvätten?
M: Hela tiden sen somna jag faktiskt ifrån, så, eh alltså jag gick och la mig och sen, jag
vaknar alltid eh, jag vaknar alltid när jag har sovit en stund, alltid, eh och så ( ohörbart) jävla
vattenspridaren ute så gick jag ut för att stängde av den men då hade nån granne redan varit
snäll och stängt av den, det var, kanske 2-tiden eller nått.
F: Så vattenspridaren var avstängd?
M: Ja den var ...
F: När du kom ut?
M: Ja, sista gången ...
F: Vem hade stängt. ..
M: Och då hade, då hade det...
F: Av den då?
M: Nej det förutsätter jag är nån granne, som har sett...
F: En granne?
M: Ja det förutsätter jag.
F: Skulle dom vara ute på nätterna och ...
M: Ja jag,jag,jag vet...
F: Stänga av, vattenspridarna i området?
M: Jag vet att jag har en granne som är ute med sin hund på nätterna så jag.
F: Vem är det?
203
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-30 13:10 diarienr: 5000-K574218-18
M: Eh Pelle,jag vet inte vad han heter mer faktiskt, Betesvägen eh 13,15? kan jag tänka mig,
neJ ...
"

P var den som tyckte SD betedde sig så konstigt där på natten när de möttes 12 maj att han väckte sambon för att berätta.

Skum, skummare, skummast... är denna natt.

Jag har då aldrig hört talas om att grannar skulle stänga av vattnet, även om det står på på natten.
Citera
2020-11-15, 17:29
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Helt otroligt att han, trots att han sagt att han inte vill leva med Lena, att han stöttar henne att träffa någon ny, ändå tar sig till Lenas tomt och tar foton av Lena med sällskap, vid flertalet tillfällen. Inte en gång, inte två, utan regelbundet. Varför? Om han nu inte ville ha med Lena att göra, varför stalkar han henne och blir sur över att hon inte varit "ärlig", enligt hans överrenskommelse skulle Lena meddela om hon träffade någon annan, fast det var det han ville att hon skulle göra?
Jag blir inte klok på detta.
Stefan är farlig, väldigt farlig. Hoppas att han får stå till svars för vad han gjort.

Såg på tv idag om Kennedyfamiljen och alla deras vanor (offtopic), och på något sätt påminner det här om LW och SD ,typ när älskarinnan blir påkommen (Marilyn Monroe) ja då skall hon" bort "!!
Lite som LW ....bara "bort!,bort!"!!
Kluriga familjebildningar och hemligheter runt varenda hörn ,typ

(Spekulationer)
Citera
2020-11-15, 17:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Läste just ur förhören med SD.

Här förstår jag nu varför SD snackat om att han glömt vattenspridaren på. Han försöker sprida misstankar åt sin granne P som han träffade ute natten 11-12 maj; han med hunden, eller på andra grannar som skulle varit uppe den där natten.

Men också vill han förklara om det nu skulle vara någon som har sett honom ute, vad han gör ute i trädgården med utkastaren. Kanske spolade han av sin skor en extra gång?

A 147/203
Förhör SD 30 maj-18

"M: Jaa, jag tror att eh, tvättmaskinen kan ha varit färdig en stund efter ett, och det var då jag
avslutade ..
BF: Men körde du ...
M: (Ohörbart)
BF: Vattnet innan eller efter ...
M: Nej hela ...
BF: Tvätten?
M: Hela tiden sen somna jag faktiskt ifrån, så, eh alltså jag gick och la mig och sen, jag
vaknar alltid eh, jag vaknar alltid när jag har sovit en stund, alltid, eh och så ( ohörbart) jävla
vattenspridaren ute så gick jag ut för att stängde av den men då hade nån granne redan varit
snäll och stängt av den, det var, kanske 2-tiden eller nått.
F: Så vattenspridaren var avstängd?
M: Ja den var ...
F: När du kom ut?
M: Ja, sista gången ...
F: Vem hade stängt. ..
M: Och då hade, då hade det...
F: Av den då?
M: Nej det förutsätter jag är nån granne, som har sett...
F: En granne?
M: Ja det förutsätter jag.
F: Skulle dom vara ute på nätterna och ...
M: Ja jag,jag,jag vet...
F: Stänga av, vattenspridarna i området?
M: Jag vet att jag har en granne som är ute med sin hund på nätterna så jag.
F: Vem är det?
203
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-30 13:10 diarienr: 5000-K574218-18
M: Eh Pelle,jag vet inte vad han heter mer faktiskt, Betesvägen eh 13,15? kan jag tänka mig,
neJ ...
"

P var den som tyckte SD betedde sig så konstigt där på natten när de möttes 12 maj att han väckte sambon för att berätta.

Skum, skummare, skummast... är denna natt.

Jag har då aldrig hört talas om att grannar skulle stänga av vattnet, även om det står på på natten.

Notknapparen,
Det är så konstigt allt detta ,verkar som att nästan alla har en eller flera saker att dölja ,som att vissa vet mer än de vill berätta och att allt hänger på en hårsmån på något sätt !!??

Håller Du med ?
Citera
2020-11-15, 17:38
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Om jag förstår Backup And Sync-loggen rätt så är det man ser hända 23.20 att B&S känner av att datorn är offline. Via någon inställning har man talat om för den att inte gnälla över "nätverksproblem" (pauseReason.OFFLINE, pauseReason.NETWORK_ERRORS etc) när datorn är offline. 02.29 får datorn återigen kontakt med något nätverk, "removing pause reason OFFLINE".

På min dator smågnäller B&S när internetuppkoppling saknas, trots att den gjort detta
"Adding pause reason OFFLINE".
och sedan när internet är tillbaka
"Removing pause reason OFFLINE."

Min tolkning är att åtminstone backup-programmet har uppfattat det som att internetuppkoppling saknas mellan 23.20-02.29. Det där borde IT-forensikern i så fall ha uppmärksammat, kan man tycka. Han spekulerade ju över att drivesynkning med någon annan enhet kunnat orsaka 23.34-händelsen, vilket borde vara omöjligt om datorn är offline. Men som jag nämnt tidigare, även om datorn är online kan inte en drivesynkning orsaka 23.34-händelsen.

Hej MrBarnaby.
Är Din uppfattning att de små inloggningar som gjorts på SD:s dator enbart är automatiska ?
Har jag förstått dig rätt då ?
Citera
2020-11-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja i trosorna som låg i tvättkorgen ja, Hon hade inte sperma från tre olika män i dom trosorna hon bar när SD slog ihjäl henne med brutala 17 slag mot huvud och kropp.

Du har tidigare framfört enligt citat:

"När ! SD slog ihjäl henne [LW] med brutala 17 slag mot huvud och kropp" ... slut citat/

Hur kan just du, veta, att det verkligen var SD som slog ihjäl LW bakom bullerplanket ?

Kan det eventuellt vara så, att det är någonting som du har fått för dig, att det var just SD som bringade LW om livet under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Kan det möjligtvis också vara så att du är selektivt uppmärksam på just sådana information som bekräftar dina egna uppfattningar och ignorerar allt som går emot ?

Den Rättsmedicinare som vid det aktuella tillfället undersökte LW:s avlidna kropp, kom fram till att minst 17 slag hade träffat offrets ansikte och huvud, det vill säga att det inte gick att konstatera om LW:s ansikte och huvud hade träffats med mer än de 17 slag som då gick att se.
Senast redigerad av JokerMannen 2020-11-15 kl. 17:45.
Citera
2020-11-15, 17:47
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Hej MrBarnaby.
Är Din uppfattning att de små inloggningar som gjorts på SD:s dator enbart är automatiska ?
Har jag förstått dig rätt då ?
Det mesta som skrivs i loggarna är automatiska "händelser" men med ett viktigt undantag, 23.34 uppdaterades en webbsida och den är inte automatisk.
Citera
2020-11-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det har precis allt med mordet att göra, Hade SD inte inlett ett förhållande med Lena så hade hon varit vid liv idag.

Nu får du faktiskt ursäkta mig i detta fallet när jag opponerar mig emot detta, men det du tidigare framfört övergår mitt förstånd totalt.

Om SD inte ! hade inlett ett förhållande med LW så hade LW varit vid liv idag.

Hur kan du verkligen vara så säker på att det är som du påstått ?

Tillägg: LW hade flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män och det talar för just alternativa gärningspersoner i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in