2020-11-15, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Hur ska man kunna veta om det stämmer.

Men en sak vi iaf vet, det är ju att det är oerhört sällsynt att en sittande president får Fler röster i den andra valomgången än den första.
Och det fick Trump - han fick ju mer än 10 miljoner fler röster denna gången jämfört mot vad han fick första gången.

En annan sak som gör det hela lite ... underligt ... är ju att Hillary Clinton, som blev så hyllad av både massmedia och hennes sympatisörer - att hon fick Färre röster än Joe Biden.

Dvs det skulle alltså då betyda att folket tycker bättre om den praktiskt aget halvt anonyme Joe Biden än vad de tyckte om den stora megakändisen och förebildskvinnan Hillary Clinton.
Och det trots att Biden ju faktiskt aldrig hade någon vidare stark följarskara under sin kampanj.
Alla tycktes vara helt överens om att Biden inte lyckades få med sig folket.

Och ändå, så ser siffrorna som visas ut som att ...

Om detta inte är ett kuppförsök så vet jag inte vad som är det.
Och det får mig att tro att det kanske inte kan gå att rätta till det.
För om det hade blivit allmänt känt, att Demokratiska partiet kuppat sig till en vinst - då hade ju hela världens förtroende för USA som stormakt krossats - direkt.
Det hade blivit en härdsmälta utan dess like.

Och det kommer ingen tillåta.
Därför kan det nog bli så att Biden kommer att få presidentämbetet trots allt.
Demokratiska partiet (och dess elit som stödjer dem) kommer förmodligen att inleda förhandlingar med Republikanska partiet - och även med Trump själv - för att få dem att acceptera och tiga still, bara låta Demokraterna få kamma hem presidentämbetet.
I utbyte mot något annat, något stort och betydande som Republikanerna gillar.

Men, det kommer inte att bli en bra framtid för resten av världen.
För nu så vet ju ändå alla att det inte finns någon demokrati i USA längre.
Och då kommer alla andra att vilja apa efter.
Skendemokrati kallas det.

Och för den som inte minns, så kan det kanske vara på sin plats att påminna om att det bedrevs en kampanj för bara några få år sedan behovet av att "reformera demokratin."
Även här i Sverige, där Timbro förklarade att framtiden var utan den demokrati vi vant oss vid.
Nu skulle det istället bli expertstyre, tjänstemannastyre, där det dumma folket som ändå bara röstar populistiskt inte längre kommer få några möjligheter att påverka "experternas" politiska gärning.

Det var ju därför som Trump kunde vinna valet ursprungligen.
För att de ville ha någon som kunde krossa presidentämbetets legitimitet.

Nu är den krossad och förstörd, och ingen kan reparera den.

Nja fast att Biden fick mer än Hillary tycker jag inte säger jättemycket. Det var mer Trump mot whoever.

De flesta som röstade på Biden gillade kanske inte nödvändigtvis honom utan hatade Trump av en eller annan grund. Förmodligen mest pga fake News media.

Men att de skulle få så mycket mer stöd än Trump tycker jag är helt orimligt med tanke på dels engagemanget av respektive supportrar och de s.k Trump silent votes. Även att han fått betydligt mer stöd av både latinos och svarta än 2016. Det går liksom inte ihop.

Jag är iaf 100% övertygad om att Trump hade vunnit om valet hade gått helt rätt till och att det förekommit omfattande valfusk.

Frågan är om tillräckligt går att bevisa bara. Trump teamet påstår ju det, men jag vänta och ser innan det är helt klart.
Senast redigerad av barfotalasse 2020-11-15 kl. 13:55.
2020-11-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är ju så att inte ens 50% av folket gillar trumpen pga den polarisering trumpen ger dom i USA.

Du menar att folk blev arga på Trump för att demokraterna köpte falska bevis och använde sig av FBI för att pusha utredningen framåt trots att FBI visste att bevisen inte var tillförlitliga och köpta av demokraterna. Sedan när MSM i 3 år pushar ut hur uppenbart det är att Trump samarbetat med ryssarna trots att allt man hade var fejkade bevis så ska folk backa från Trump. Tror du inte vissa kan känna annorlunda och rikta ilskan mot msm och demokraterna pga den polariseringen dom skapat genom att pusha ut lögner som sanningar till folket i 3 års tid?
2020-11-15, 13:47
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Haha....Jag behövde inte vänta till veckan...Det tog fyra inlägg så nämdes det igen Är det här på riktigt så vet jag inte vart jag ska ta vägen!
Vore ju otroligt om det var sant av flera skäl:
1. Scytl räknade inga röster i USA valet 2020
2. De säljer inga röstningsmaskiner i USA
3. De tillhandahöll ingen online röstning i USA för valet 2020
4. De har inga kontor eller servrar i Frankfurt

Scytl tillhandhöll mjukvara för att visualisera resultatet för fler stater/countyn men räkningen skedde lokalt. Servrarna för detta ligger i USA.
2020-11-15, 13:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du menar att folk blev arga på Trump för att demokraterna köpte falska bevis och använde sig av FBI för att pusha utredningen framåt trots att FBI visste att bevisen inte var tillförlitliga och köpta av demokraterna. Sedan när MSM i 3 år pushar ut hur uppenbart det är att Trump samarbetat med ryssarna trots att allt man hade var fejkade bevis så ska folk backa från Trump. Tror du inte vissa kan känna annorlunda och rikta ilskan mot msm och demokraterna pga den polariseringen dom skapat genom att pusha ut lögner som sanningar till folket i 3 års tid?
Nej, det är du som menar detta, så vet inte vad jg ska svara på.
Är detta nått du kan utveckla utan att lägga orden i mun, eller kanske du inte har ett intresse och diskutera varför man ropar valfusk och aldrig kommer med de bevis som krävs eller ens nära.

Och de domare som fått ta emot detta har varit rätt sura på en del av dessa, då det är bara waste of time och substanslöshet inför valfusk som vi undrar vart det är.
(Detta är inte första gången man pratar om valfusk och aldrig kan hitta det som krävs eller ens nära).

Så hur länge ska vi vänta på valfuskbevisen, hela dagen?
2020-11-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross

Scytl tillhandhöll mjukvara för att visualisera resultatet för fler stater/countyn men räkningen skedde lokalt. Servrarna för detta ligger i USA.
Skärp dig nu, det har ju stått på twitter, alltså är det sant!

Helt otroligt att så många är så lättlurade att de går på de här sjukt uppenbara rövarhistorierna...
2020-11-15, 13:49
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ett monster som kommer upp från under ytan och dödar...

Release the Kraken
https://twitter.com/DepFred_Kares/status/1327658478576525315

https://en.wikipedia.org/wiki/Kraken

Ja ok. Jag tänkte att stod något om Kraken i lagtexten eller liknande, men du menade liknelsen. Då greppar jag
2020-11-15, 13:53
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Så om jag tolkar dig rätt så är det följande du menar: "Det har fuskats, jag vet inte hur det har fuskats, jag kan inte svara på vilket sätt man har fuskat men det har fuskats för det är omöjligt att den kandidat som jag höll på kunde förlora"

Detta är trots att flera olika utredningar, även Barrs egna inte kunde hitta några konstigheter, vad skulle det krävas för att du skulle acceptera läget?

https://news.yahoo.com/prosecutors-ag-bill-barr-dispatched-032953416.html?soc_src=social-sh&soc_trk=tw&tsrc=twtr&guce_referrer=aHR0cHM6Ly90 LmNvLw&guce_referrer_sig=AQAAAJRfEX7TlPO2WgoLA7vft RY21KuLpPVOXr1ZfXyu9Pi-0hgXI5JE06tuMlmnQoKW3uQUPlTfnTmq3y rvoQKaU1UKmKfGKaBdAFig8PIiIkFYwlFZSSUAgxr3DTEWjF4k fOK0TNiKhIC7xpOaZUg_Vx_B2PyLTuVmr3pVKICHrz-4

William Barr har ju inte heller han varit känd för att vara speciellt samarbetsvillig med Trump. Barr har säkerligen varit på väg att ryka flera gånger. Antingen så spelar de ett spel för galleriet och det är så att utredningar pågår i det dolda, eller så kanske det är så att Trump beordrat den militära underrättelsetjänsten at utreda fusket.

Så självsäker och lugn som Trump varit sedan valet så är det solklart att de vet exakt vad som skett. Trump log självsäkert när han dagen efter valet smått sarkastiskt sa:

"-We were winning big in all these six states, and suddenly they all halted the counting for hours and then in the morning we started losing."

Inte en chans att Trump förlorar det här valet.
2020-11-15, 13:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det var en som var född 1848 som har röstat.
Jag har lite svårt att tro på det, men har du någon trovärdig källa till det så...
2020-11-15, 14:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Du får utveckla innan du kommer med motfrågor. Varför är det möjligt i liten skala men inte i stor skala när systemen som hanterar det uppenbarligen kan hantera det?
Det säger sig självt. Att enstaka människor kan göra olika typer av valfusk och felaktigheter i liten skala är fullt möjligt. Det händer även i Sverige. Men när man ska organisera något så stort som ett organiserat valfusk så måste väldigt många människor vara inblandade och allt bygger på att de ska hålla käft. Det fungerar i totalitära stater, men knappast i moderna demokratier. Fundera lite själv. Om det är fullt möjligt att ändra röstningen i programmet som registrerar röster. Varför inte bara nöja sig med det? Men konspirationsteoretikerna tar varje halmstrå, så i stort sett varje valarbetare sitter och fuskar också samtidigt och allt verkar gå ända upp till George Soros. Det är inte rimligt. Och är det inte rimligt är det förmodligen inte heller sant.
2020-11-15, 14:00
Medlem
Citat:

Ja folk blev trött på Trump för att han ljuger om allt och alla.

Och det med "köpta" bevis är nedvärderat - av republikanerna själva. Det hade ingen betydelse, det fanns ingen political bias.
Så folk brydde sig inte om det. Tror ett ev Rysspår var långt ned på listan över varför man inte valde Trump.

Det du håller på med är exakt därför folk är så trötta på Trump, det tuggas samma gamla skit om och om och om igen.... Det ska vara så synd om Trump för att han var under utredning?
Han sket ju på den.

Så... allt som allt, hur man kan tro att det inte var ett mycket rimligt valresultat?
2020-11-15, 14:01
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nja fast att Biden fick mer än Hillary tycker jag inte säger jättemycket. Det var mer Trump mot whoever.

De flesta som röstade på Biden gillade kanske inte nödvändigtvis Biden utan hatade Trump av en eller annan grund. Förmodligen mest pga fake News media.

Men att de skulle få så mycket mer stöd än Trump tycker jag är helt orimligt med tanke på dels engagemanget av respektive supportrar och den s.k Trump silent vote. Även att han fått betydligt mer stöd av både latinos och svarta än 2016. Det går liksom inte ihop.

Jag är iaf 100% övertygad om att Trump hade vunnit om valet hade gått helt rätt till och att det förekommit omfattande valfusk.

Frågan är om tillräckligt går att bevisa bara. Trump teamet påstår ju det, men jag vänta och ser innan det är helt klart.
Visst, men samtidigt så visade ju antalet röster på Trump att han fick högre stöd än tidigare.
Något som nästan aldrig hänt i historien.

Att det skulle ha inträffat för båda två kandidater samtidigt finns det helt enkelt inte något stöd för.
Om det hade varit sant så hade det synts redan före valet.

Dessutom så hade det synts i fördelningen av rösterna.
Vilket det ju inte gör.
Titta på valkartorna, på hur de olika "counties" har röstat.
Där ser vi att den av de båda som oftast fått det Högre stödet har varit Trump.

Biden fick bara det högre stödet i de counties som traditionellt röstat på Demokraterna ändå.
Som tex Kalifornien.

Dvs om folk verkligen hade velat Motrösta på Biden, så hade det synts även där.
Då hade det aldrig varit så många counties med mer än 70% för Trump.
2020-11-15, 14:02
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross

Okej, vad gjorde då Scytl i USA ?

https://www.scytl.com/en/78-million-registered-voters-across-the-u-s-benefit-from-scytl-secure-election-technology-during-the -2020-general-election/

Scytl award-winning technologies – including Online Election Worker Training, Online Voter Education, Election Night Reporting, and eBallot Delivery

Wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Scytl

United States

In the 2016 United States elections, Scytl's technologies were used statewide in 12 U.S. states, and in another 980 local jurisdictions in 28 states.

Vad för teknologier är då frågan, du nämnde servrar för att visualisera, men det verkar som det är mer än bara det va.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in