2020-11-15, 12:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det är just sån här text som får en att tänka till. Dom pushar så jävla hårt ett narrativ. Ett enda ord förändrar texten ifrån objektiv till subjektiv. "Prosecutors who AG Bill Barr dispatched to investigate Trump's evidence-free claims of mass election fraud say they found no substantial irregularities" Man var tvungna att klämma in "evidence-free claims" istället för "evidence claims".

Det blir uppenbart för mig att dom vill att man ska se saken på ett sätt. Det gäller ju så klart medier på bägge sidor, alternativmedia är oftast lika duktiga på detta. Jag är allergisk mot att bli matad med åsikter som någon annan vill att jag ska ha. Media som vågar låta mig tänka själv fy fan vad skönt det vore. Är väl därför jag står mer på den konspiratoriska sidan för jag är trött på att bli sondmatad andras åsikter. Blev väl lite OT här. Egentligen inte riktad mot dig utan bara allmänt. Är egentligen inte sugen att diskutera semantiken i den meningen alls, bara berätta hur jag ser på det.

Absolut och det förstår jag, men problemet är just det att för varje dag som går utan att något egentligen händer.

Man påstår att man har en massa och att man hittar en massa men det ändrar inte på det faktum att absolut ingenting händer utanför internets fyra hörn, domare kastar fortfarande ut ärenden, advokatbyråer har fortfarande lämnat Trumps sida och inget nytt har försökt o presenteras för domare (åtminstone vad jag vet).

Det har börjat gå så långt att jag överväger att bara rakt av ignorera den här tråden då det hela börjar bli så sorgligt då man matar på om samma argument om och om igen trots att inget nytt händer.
2020-11-15, 12:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsindans
Ja lite.. men vanligt folk är förmodligen extremt jäkla trötta på BLM, Antifa, upplopp, looting osv. Kalifornien är väl ganska drabbat av det.
Men vi får se. Jag kommer bli i extas om det blir en någorlunda stor landslide!

Detta kommer bokstavligt talat vara jag:
Extas (av grekiska e'kstasis, egentligen "bortryckande från ett läge", av e'k, "ur, från", och sta'sis, "ställning") har inom medicinen betydelsen av tillstånd i hjärnan, under vilka vissa föreställningar, mest av religiöst innehåll, så rycker själen med sig, att den liksom kommer ur sitt vanliga läge och blir mer eller mindre otillgänglig för yttervärlden.

Och om absolut ingenting händer?
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Att döda människor har röstat på Biden är väl mer eller mindre bevisat?
Nämn en enda död person som "röstat"?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apelsindans
Får väl ta detta med en nypa salt. Men om det stämmer så säger jag bara HOLY COW!!!!
Är detta sant så är det ett så in i helvetes stort "fuck you" till Soros, fakestream media, allt vänsterslödder mm.

"Entry Submitted by Sierra (NZ) at 12:03 AM EST on November 15, 2020

Raw data in the server seized by US military shows that President Trump won by a landslide - 410 Electoral Votes."

https://inteldinarchronicles.blogspot.com/2020/11/raw-data-president-trumps-landslide-win.html
https://twitter.com/Manga4Congress/status/1327731838920630272

410 haha herregud.

Med tanke på hur stödet för Trump såg och engagemanget i rallyt trots alla ”silent votes” så kanske det inte är helt omöjligt.

Men 410 är nästan för bra för att tro på. Att han vann ärligt tror jag på, men med så mycket?! Ja, Man får bara vänta och se.

Pompeo och Co verkar iaf väldigt självsäkra på en ”smooth transition” till 4 nya år. De har ju uppenbarligen mer insyn än de flesta.

Ska bli mycket intressant.
2020-11-15, 12:39
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1327931164552802305

Citat:
“Biden underperformed Hillary Clinton in every major metro area around the country, save for Milwaukee, Detroit, Atlanta and Philadelphia ... in these big cities in swing states run by Democrats…the vote even exceeded the number of registered voters.”

Hmm 🤔
2020-11-15, 12:40
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut och det förstår jag, men problemet är just det att för varje dag som går utan att något egentligen händer.

Man påstår att man har en massa och att man hittar en massa men det ändrar inte på det faktum att absolut ingenting händer utanför internets fyra hörn, domare kastar fortfarande ut ärenden, advokatbyråer har fortfarande lämnat Trumps sida och inget nytt har försökt o presenteras för domare (åtminstone vad jag vet).

Det har börjat gå så långt att jag överväger att bara rakt av ignorera den här tråden då det hela börjar bli så sorgligt då man matar på om samma argument om och om igen trots att inget nytt händer.

Haha jag förstår. Jag är här tills det tar slut. Jag tycker det är för spännande att följa. Jag har nog minst 7 dagar till av stiltje innan jag börjar fundera på att göra något annat på min fritid och kanske bara ägnar någon timma åt det här
2020-11-15, 12:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Detta är det enda jag kan finna.

Citat:
Robert R. Lynn has been charged with felony counts of forgery and interference with an election

A Pennsylvania man has been arrested after allegedly forging the signature of his dead mother on an application for an absentee ballot.

https://news.yahoo.com/trump-supporter-arrested-requesting-absentee-234948543.html
2020-11-15, 12:46
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Haha....Jag behövde inte vänta till veckan...Det tog fyra inlägg så nämdes det igen Är det här på riktigt så vet jag inte vart jag ska ta vägen!

När någon påstår att Trump vunnit Kalifornien så förstår man att det antingen är ett prank, på samma sätt som när Runkar Rudy blev lurad av en tiktok video som han sedan publicerade som bevis, eller att den som lagt upp informationen (Manga Anantatmula for Congress (R/VA-11)) är ett Troll. I detta fall tror jag nog det sistnämnda.
2020-11-15, 12:49
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hahaha, så noga hade jag naturligtvis inte läst executive-ordern Men det är klart jag har sagt redan att Sociala-medier plattformarna ligger jävligt brunt till under Trumps andra mandatperiod. Men det du nu säger gör det ju rätt lätt att expropriera hela skiten om man vill bli av med dem.
Frågan är vilken sida som är mest skrämmande. Antifa och vänstern eller massa Trump-anhängare.
Bägge sidor verkar överens om att staten ska bestämma vad som får sägas på nätet. Sedan handlar det bara om vilken sida som måste tystas. Skrämmande. Hoppas demokraterna inte vinner senaten så att Biden kan hålla sig i mitten.
2020-11-15, 12:52
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Detta är det enda jag kan finna.

https://news.yahoo.com/trump-supporter-arrested-requesting-absentee-234948543.html

Robert R. Lynn är väl inte död?
2020-11-15, 12:54
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
För att Trump ledde först, sedan när det var färdigräknat vann Biden med väldigt liten marginal. Det skiljer 14 000 röster. Det är 0,2%. Det var alltså poströsterna som avgjorde.

1. Med den garanterade felmarginalen av alla poströster så kan utgången bli hur som helst, utan fusk. Men med tanke antalet poströstande och hur sårbara de är för fusk så så kommer många poströster antingen ogiltigförklaras eller gå till Trump. Båda är inte till Bidens fördel.

2. Det är allmänt vedertaget att Dominions maskiner strulat i favör för Biden. Allt i Georgia räknades via dessa.

3. En rad andra oegentligheter har rapporterats från Georgia, tex ovanligt många döda röstande osv.

4. Alla potentiella fusk och felmarginaler som har med själva räkningen att göra kommer visa sig vid en manuell omräkning där de nu kommer ha två observatörer vid varje räknestation.

5. Sedan har vi alla ogiltiga röster som eventuellt räknats. Huruvida de kommer uppdagas vet jag inte, men allt uppenbart kommer nog inte igenom.

6. Potentiella avvik i antalet röster jämfört med antal registrerade röstande kommer redas ut.

Det finns inte en chans att Trump inte skulle vinna vid en korrekt manuell omräkning i Georgia. 0, zero, nada.

Att leda först betyder inte alltid att vinna. I Sverige leder alltid s stort i början när kommunerna i Norrland räknas först t.ex.

Dominion har bemött och avvisat dessa anklagelser om fusk:

"According to a Joint Statement by the federal government agency that oversees U.S. election security, the Department of Homeland Security's Cybersecurity & Infrastructure Security Agency (CISA): "There is no evidence that any voting system deleted or lost votes, changed votes, or was in any way compromised." The government & private sector councils that support this mission called the 2020 election "the most secure in American history.""

https://www.dominionvoting.com

Du har fortfarande inte svarat på varför det är otänkbart att Biden skulle vinna i Georgia. Vad är det som gör att detta är skrivet i sten? Vad har du för argument för att Georiga inte kan tippa över till Biden?
2020-11-15, 12:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Det var en som var född 1848 som har röstat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in