Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Vilket är? Vad betyder: "tråden borde döpas om o ligga bland de andra stora trådarna om pandemier/infektioner" och vad skulle det lösa?
Problemet som ska lösas, är att vetenskaps-debattörerna har känt sig undanträngda i tråden. Tråden översvämmades med skribenter, bland annat jag själv, som ville diskutera alla möjliga aspekter av epidemin. Uppenbarligen finns ett stort behov av en både en tråd som diskuterar brett, och en tråd som enbart diskuterar vetenskapligt.
Den smidigaste lösningen skulle vara att på något sätt låta den breda diskussionen fortsätta i samma tråd som den har pågått tidigare, och låta vetenskaps-debattörerna få en ny tråd, där dom själva kan bestämma trådens inriktning. Det skulle göra alla parter nöjda.
För att åstadkomma detta, så kom vi med ett förslag att flytta tråden till annan plats, och låta vetenskaps-debattörerna, få ha sin avdelning för sig själva. Moderatorerna nobbade det förslaget.
Det som däremot har hänt, är att politik-sektionen har fått en ny tråd för bred diskussion. Där kan jag känna mig hemma. Jag är nöjd för egen del.
Men det finns andra skribenter, som har deltagit i stora Corona-tråden, som nu känner sig hemlösa. Hur hanterar man det? Så länge som dessa skribenter känner sig hemlösa, så tror jag inte att vetenskaps-debattörerna kommer att få ha sin avdelning ifred, på det sätt som dom har önskat.