2020-11-15, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om man har obegränsat med tid. Enligt ett tidigare inlägg menar man att Trump vann med en landslide och att det överrumplade team Biden. Man var tvungen att på kort tid ordna hundratusentals nya röster. Fylla i enbart Trump/Biden kunde man göra 24 stycken per minut med om man fyllde i allting hann man bara med 4 stycken per minut.

Så du menar alltså att man skulle ha slängt ihop ett såpass omfattande fusk direkt utan förberedelse utan att åka fast på plats.
Det är nog den minst sannolika förklaringen hittills.

En sak jag verkligen inte förstår är hur man kan tro att det skulle gå att ordna med så mycket observatörer och arbetare från olika läger.
Vissa verkar ju tro att det är Demokraterna som valt ut valarbetarna och som hanterat hela val och rösträkningsprocessen.
Men tvärt om så är det ju faktiskt så att i de här swingstates som vi pratar om så är det faktiskt i huvudsak republikaner som organiserat val och rösträkningsprocessen. Ofta har man kommit överens mellan parterna om hur det skall gå till och valarbetarna kommer ju från alla läger.
2020-11-15, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ok. Så det spelar ingen roll för dig att företaget som äger Dominion startades av fyra venezuelare nära till Chavez (nu nära till Maduro) som skapade ett elektroniskt röstsystem för att FUSKA i val. Det var hela upplägget!

Och det spelar ingen roll att säkerhetschef och vice VDn för Dominion David Cooper är vänsterextremist och hyllar polidmördare på nätet!? Han är dessutom plötsligt bortplockad från Dominion och verkar ha gått under jorden.

Det spelar ingen som helst rollför dig? Ok! Då vet jag var du står.

Nej det spelar ingen som helst roll för mig, det som betyder något är hur systemet fungerar.
Det är utförligt testat av representanter från bägge partierna och från Amerikanska myndigheter.
Uppenbarligen har det blivit godkänt.
2020-11-15, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om din beskrivning av det stämmer, varför tillät republikanerna det då? Borde de inte ha protesterat emot det innan valet? Visste de inte om det, men du vet om det?

De inte bara tillät det, det är ju republikaner som i de flesta av de här swingstaterna som köpt in systemet.

Det är ju inte så att det är Demokrater som har haft hand om allt som har med valet och rösträkningen att göra.
Många delstater styrs ju av Republikaner och där är det just republikaner som skött denna hantering.
2020-11-15, 02:15
Medlem
Citat:
Helt otroligt naivt...

Fast nu har helt andra uppgifter börjat komma fram. Hoppas allt kommer fram till allas beskådan!

Har det skett fusk och manipulering hoppas jag också att det kommer fram.
De har dock inte presenterat några som helst bevis på fusk via maskinerna.

Varför är det naivt att gå efter hur en produkt fungerar istället för vem som äger/skapat företaget som skapat produkten?

Tror du inte att amerikanska myndigheter har kompetensen att undersöka och utvärdera datasystem?
2020-11-15, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Har det skett fusk och manipulering hoppas jag också att det kommer fram.
De har dock inte presenterat några som helst bevis på fusk via maskinerna.

Varför är det naivt att gå efter hur en produkt fungerar istället för vem som äger/skapat företaget som skapat produkten?

Tror du inte att amerikanska myndigheter har kompetensen att undersöka och utvärdera datasystem?

När jag fick reda på bakgrunden och läste på om David Cooper blev jag helt förbluffad. Företaget var ju typ helt anonymt före valet.

Gött att det är den kompetent juristen Rudy Giulianis som håller på att styra upp saker och ting nu!
2020-11-15, 02:26
Medlem
Citat:
När jag fick reda på bakgrunden och läste på om David Cooper blev jag helt förbluffad. Företaget var ju typ helt anonymt före valet.

Gött att det är den kompetent juristen Rudy Giulianis som håller på att styra upp saker och ting nu!

Som sagt, systemen har granskats utförligt.
Inte nog med att Republikanerna accepterat Dominion tidigare, det är ju i många av delstaterna(t.ex. Pennsylvania) republikaner som varit ansvariga för valet och rösträkningen och valet av valmaskiner och datorsystem.
Ingen av er verkar ha några problem med att de använde dominion 2016 också.
Över 70miljoner av rösterna behandlades av deras system 2016.
2020-11-15, 02:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Jo, poströstandet har gjort det möjligt eftersom det inte krävs någon identifikation på dessa i demokratiskt styrda fästen. I dom röda fästena krävs identifikation på alla röster, då har ev döda som legat kvar i registren inte kunnat rösta även om dom haft en röstsedel.

Menar du att dina två meningar här är bevis?
2020-11-15, 02:39
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
https://www.ncsl.org/research/elections-and-campaigns/voter-id.aspx

Du skriver inte en stavelse, så jag antar att du inte har något att säga.
2020-11-15, 02:40
Medlem
Citat:
Det finns faktiskt en sådan stämning i PA.
De hävdar inte fusk utan att poströster skulle vara emot konstitutionen. Enligt argumentet så diskrimineras de som röstar i person eftersom de skulle utsättas för hårdare kontroller.

Problemet med den stämningen är att om det går igenom så innebär det att alla delstatsval där inte alla röster sker på exakt samma sätt i så fall skulle ogiltigförklaras.
En domstol som skulle bifalla en sådan stämning skulle alltså ogiltigförklara varenda val de haft som okonstitutionella, inklusive Trumps vinst 2016.
Enda delstaterna vars val då skulle vara giltigt vore de med enbart poströster, eftersom alla där skulle behandlats lika.
De delstaterna är Washington, Utah, Oregon, Hawaii och Colorado, alla andra delstater skulle behöva göra om sitt val.

Kort sagt finns det ingen chans att en domstol skulle ge bifall.
Mig veterligen finns det inte en sådan stämning som handlar om konstitutionen, är du säker? Följer Marc E Elias och Democracy docket som listar alla domstolsmål och har inte sett något sådant som står inför domstol just nu.
2020-11-15, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Omöjligt. Var fick du det ifrån? Endast 2 dagar sedan vann de en stämning. De flesta har ju lämnats in under veckan, det är i snitt en månadslång process.
Den stämning handlade endast om deadline för att cura poströster, inte om de är konstitunella.

Nog slängs Trump kampanjens stämningar ut snabbare än en månad. Ingen av stämningarna handlar om det är konstitunellt med poströster.
2020-11-15, 02:43
Medlem
Citat:

Giuliani kompetent?
2020-11-15, 02:44
Medlem
Citat:
Som sagt, systemen har granskats utförligt.
Inte nog med att Republikanerna accepterat Dominion tidigare, det är ju i många av delstaterna(t.ex. Pennsylvania) republikaner som varit ansvariga för valet och rösträkningen och valet av valmaskiner och datorsystem.
Ingen av er verkar ha några problem med att de använde dominion 2016 också.
Över 70miljoner av rösterna behandlades av deras system 2016.

Som sagt, det kommer komma fram snaskigheter.

Läs ex:
https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/dominion-voting-systems-officer-strategy-security-eric-coomer-admitted-2016-vendors-election-officia ls-access-manipulate-vote/?utm_source=Twitter&utm_medium=PostTopSharingButto ns&utm_campaign=websitesharingbuttons

Nu är Eric helt bortplockad över direktörslistan. Pooooff, borta!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in