2020-11-12, 17:27
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Ska sajten bara bestå av tyckeri, dvs ledare och krönikor? Sätter en hundring på att det här blir ytterligare ett fiasko där en hel redaktion tillsammans inte klarar av att producera ens hälften av vad Chang Frick gör på egen hand.
Citera
2020-11-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nu börjar judisk medias misskreditering. Första steget blir att som mycket riktigt nämts ovan att skapa ett tabu.

Steg ett blir att obönhörligen kalla projektet för "högersajt" så att inga vågar annonsera. Detta kan vi redan se på Expressen som t.o.m. frågar Paulina: "Redan nu har ni fått stämpeln ”högersajt”"

Antagligen vågar Bulletin då inte heller skriva negativt om massinvandringen villket kommer leda till att de inte drar publik. Ingen publik: ingen annonsering, stämpel högersajt: Ingen annonsering.

Vi får se.
Det upprepade påståendet om "hemliga finansiärer" är väl också tänkt att ge associationer till ljusskygg verksamhet med dunkla syften. Efter att ha läst Neudings kommentarer om saken i DI så verkar det påstådda hemlighetsmakeriet inte bestå i mer än att de inte berättat på förhand för Expressen exakt vad de tänkt göra, vilka som ska göra vad och vilka individer som har satsat si och så mycket pengar i projektet. Med den definitionen skulle jag nog säga att de flesta företag är att betrakta som hemliga och mystiska...

Att de inte pratar sönder sig själva innan lanseringen är bara smart tror jag. Det är i första hand en produkt som ska säljas och hade de bara avslöjat det allra minsta på förhand så hade de andra mediahusen manglat sina egna analyser om Bulletin så att deras slutsatser blivit en ogenomtränglig sanning innan det hela ens kommit i gång.

Jag vill gärna dra paralleller till Daily Wire och har önskat mig en svensk eller åtminstone europeisk variant länge. Ett mediahus som varken hymlar med eller ens skäms för att de är just konservativa. Inte ens låtsas som att de rapporterar och argumenterar opartiskt utan gör det öppet med en agenda och överlåter andra att göra detsamma. Jag håller inte med Shapiro eller Klavan eller ens Boreing om allt men det gör de inte ens med varandra själva heller. Jag knarkar periodvis mycket poddar vilket DW är, minst sagt, mycket produktiva med. Det är intervjuer och individuella ramblings som ofta söver men ibland är mycket intressanta. De bästa avsnitten tycker jag ändå brukar vara deras egna sittningar med varandra där de över whisky, cigarrer och fejkskratt (för sådan är han, konservatisten) helt enkelt diskuterar det som veckan bjuder på. Det är intressant att lyssna på dem när de resonerar kring sina mycket bestämda ståndpunkter och hur de kommit fram till dem. Inte för att jag kan relatera speciellt mycket till amerikansk judisk stockkonservatism utan för att jag är svältfödd på konservativa röster som inte ber om ursäkt för att de är konservativa.

Jag hade gärna konsumerat något liknande men utifrån ett svenskt perspektiv. Jag är inte säker på att jag kommer att älska det som Bulletin visar sig vara men jag är säker på att jag kommer att försöka göra det, för jädrar vad jag vill ha ett riktigt mediaforum som håller sig riktigt åt höger.
Citera
2020-11-12, 19:53
Medlem
DeviatorXs avatar
Hoppas detta blir en riktigt tidning med undersökande journalistik, inte bara krönikor och debatter. Sverige behöver verklig journalistik.

Idag är det så tragiskt att svenska tidningar refererar till tidningar utomlands om nyheter i Sverige. Expressen skriver att Financial Times lägger Sverige in flest coronapatienter i hela Europa. Svenska journalister har inte en susning. Så odugliga är de. Förstår inte att det skäms.

Vi behöver riktiga journalister som ställer makthavare och beslutsfattare mot väggen och kräver de på svar. Inte lallande bolsjeviker som måste fråga pappa staten vad de får skriva om.
Citera
2020-11-12, 20:32
Medlem
DeviatorXs avatar
Läser nu att Paulina Neuding säger att Bulletin ska vara ledare och utrikesrapportering:

Citat:
Ursprungligen postat av Paulina Neuding
Det jag kan säga är att vi gör en bred satsning med extra tonvikt på opinions- och ledartexter samt fördjupad utrikesrapportering.

Tror att det här är fel avvägning. Vi behöver mer inrikes granskning myndigheter och politiker. Ser gärna fler högerledare men man predikar för de redan frälsta. Gräv fram vad som händer i landet och förklara varför.
Citera
2020-11-12, 21:16
Avstängd
Bonnier går "full retard" och hjärntvättar nu folket att det är en "högersajt" och "hemligt". Klasisk psyops. DU skall reagera med ryggraden reflexmässigt när du hör andra medier än Bonniers samlade verk. Likt att visa en spindel för en spindelrädd. Många vågar inte läsa på samnytt/friatider för det är "hädelse".

Det är svårt att finna mer övertydlig PsyOps än Bonniers artiklar om oliktänkare. - Det är hjärntvätt.
Bonniers ger sken av hemliga högeraktiviteter som kommer att leda till 30-talet.

jag orkade inte ens räkna ordet "höger" och "hemligt" i Klanen Bonniers spionerande/kartläggande artikel. - "Vi ser er er" - är budskapet från Bonniers. Dessa har inte ens skrivit ett enda ord ännu men redan dömda till "hädelse"
https://www.expressen.se/dinapengar/paulina-neuding-bakom-nya-hogersajten-bulletin/

Titta på den här videon. Så här hjärntvättas du av Bonniers agenda/kamp. - Lär dig något idag.
https://www.youtube.com/watch?v=WUZDCLKA6Fg
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-11-12 kl. 21:19.
Citera
2020-11-15, 02:05
Medlem
Pansarhyenas avatar
Ja, i större delen av mediasverige är "högersajt" helt klart ett skällsord. Men detta ÄR ju en högersajt, så vad skulle de annars kalla det?
Citera
2020-11-15, 07:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Ja, i större delen av mediasverige är "högersajt" helt klart ett skällsord. Men detta ÄR ju en högersajt, så vad skulle de annars kalla det?

Vad kallar/betraktar Ditt ego DN? Och tex medaljörerna i Expo?
Citera
2020-11-15, 12:38
Bannlyst
Dömt att misslyckas. De kommer aldrig bli en del av det svenska mediaetablissemanget eftersom de inte är liberaler.
Citera
2020-11-15, 12:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Dömt att misslyckas. De kommer aldrig bli en del av det svenska mediaetablissemanget eftersom de inte är liberaler.

Säg inte det. Det finns väldigt många som vill läsa vad de skriver för en motvikt till AB, DN och resten av skitbolagen. Det som krävs är att det blir seriöst och ja mycket pengar man är villig att bränna i början för att det ska nå ut.
Citera
2020-11-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeviatorX
Läser nu att Paulina Neuding säger att Bulletin ska vara ledare och utrikesrapportering:

Tror att det här är fel avvägning. Vi behöver mer inrikes granskning myndigheter och politiker. Ser gärna fler högerledare men man predikar för de redan frälsta. Gräv fram vad som händer i landet och förklara varför.

Håller med. Hade allra helst sett ett övertagande av SvD, med rejäl utrensning bland journalisterna så att nyhetsrapporteringen gått i synk med ledarsidorna så att dessa s a s fått uppbackning i debatten.
Citera
2020-11-23, 11:41
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det upprepade påståendet om "hemliga finansiärer" är väl också tänkt att ge associationer till ljusskygg verksamhet med dunkla syften.

Det är ju svensk debatt i ett nötskal. Att LO (och därmed S) har vetorätt över redaktörsposterna på Aftonbladet ses som fullständigt normalt, liksom att rödgröna regeringar styr över public service och att den liberala Bonnierfamiljen dammsuger Tidningssverige. Inte heller stör det någon att en partikopplad extremisttidning som Arbetaren deltar i det offentliga samtalet.

Men Gud förbjude att privat (fult ord) kapital (ännu fulare ord) finansierar ett konservativt (fulaste ordet av alla) medieprojekt. Det är apart, osvenskt och måste genast definieras som suspekt och otillåtet.
Citera
2020-11-24, 09:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
.

Men Gud förbjude att privat (fult ord) kapital (ännu fulare ord) finansierar ett konservativt (fulaste ordet av alla) medieprojekt. Det är apart, osvenskt och måste genast definieras som suspekt och otillåtet.

Och Bonniers är ju inte en monopol-Klan som driver en privat kamp/agenda. Enda sättet att få/bli vara delägare i Bonniers är genom blodsarv. Gyllene gudomligt DNA. De här FNLgruppernas avkomma som styr SVT/SR än idag är verkligen en sekt. Och vi tvingas leva med det. De är så självupptagna och dresserade att de vet ingenting om omvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in