2020-11-10, 20:11
Medlem
Alice Teodorescu Måwe är enligt Fokus också rekryterad https://www.fokus.se/2020/11/fokus-erfar-alice-teodorescu-mawe-till-nystartad-hogersajt/

Per Gudmundsson länkar på twitter och kommenterar:
Citat:
Låter mycket lovande, detta. En konservativ nyhetssajt! På en sådan kanske mitt namn skulle stavas rätt!
https://twitter.com/gudmundson_per/status/1326227342310731776
Citera
2020-11-11, 18:57
Medlem
Paulina och Per bekräftar att de är involverade i projektet:
Citat:
Paulina Neuding vill inte kommentera uppgifterna om att hon blir chefredaktör men bekräftar att hon är djupt involverad i projektet.

– Det handlar om en bred publicistisk satsning med tonvikt på ledartexter och fördjupad utrikesrapportering, säger Paulina Neuding.

Hon utlovar besked om vilka finansiärerna är när satsningen lanseras.

...

Per Gudmundsson bekräftar att han blir en av skribenterna på den nya sajten. Fram till helt nyligen var han Kristdemokraternas presschef. Dessförinnan tillhörde han Svenska Dagbladets ledarredaktion, där han bland annat skrev mycket om islamism.

– Min arbetsgivare vill kommunicera den här nya produkten i sin egen takt och det vill jag respektera, säger Per Gudmundsson till DN.
Ej klickbar länk till dn: dn.se/sverige/paulina-neuding-blir-chefredaktor-for-ny-hogersajt-flera-profiler-varvas/

Jag hade ju snarare hoppats på att man skulle lägga resurserna på en fördjupad inrikesrapportering. Vill man ha en fördjupad utrikesrapportering är det ju bara att läsa utländsk media. Ser ärligt talat inte riktigt vad ett nytt litet svenskt medieprojektet ska kunna tillföra där.
Citera
2020-11-11, 19:49
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Får ungefär samma vibbar som från Axess, en tidskrift som Gür har varit involverad i, fast bara med tyckare, inga kulturskribenter. Axess lanserades som en oppositionell röst, rent av konservativ och alternativ till den borgerliga pressens hegemoni. Men det var bara ett säljtrick, innehållet var samma som i all regimmedia.

Jag förutspår att den nya publikationen kommer att kritisera bristerna i integrationen, föredra att tala om assimilering, och provocera genom att använda ordet "volymer". Och så småningom, när den har samlat på sig tillräckligt många lättlurade läsare, kommer den att publicera texter som den här: https://web.archive.org/web/20120515054608/http://www.axess.se/newspane.aspx?id=314

God analys. Nuvarande politik som förs i Sverige ligger väl i linje med högerns ekonomiska intressen, den kommer inte leda till högeropposition
Citera
2020-11-11, 20:02
Medlem
Ograsts avatar
Paulina Neuding blir chefredaktör. Verksamheten ska bestå av ledartexter och ”nyhetsförmedling” vad det nu betyder. Vid lansering ska man berätta vem som står som finansiär.

https://www.dn.se/sverige/paulina-neuding-blir-chefredaktor-for-ny-hogersajt-flera-profiler-varvas/
Citera
2020-11-11, 21:10
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Paulina och Per bekräftar att de är involverade i projektet:

Ej klickbar länk till dn: dn.se/sverige/paulina-neuding-blir-chefredaktor-for-ny-hogersajt-flera-profiler-varvas/

Jag hade ju snarare hoppats på att man skulle lägga resurserna på en fördjupad inrikesrapportering. Vill man ha en fördjupad utrikesrapportering är det ju bara att läsa utländsk media. Ser ärligt talat inte riktigt vad ett nytt litet svenskt medieprojektet ska kunna tillföra där.
Fördjupad utrikesrapportering är kodord för direktimport av koshercertifierad liberalkonservatism från Washington.
Citera
2020-11-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Fördjupad utrikesrapportering är kodord för direktimport av koshercertifierad liberalkonservatism från Washington.
Om de så försöker planka Daily Wire rakt av så är jag nöjd. En halvtafflig svensk piratkopia skulle ändå höja snittet avsevärt och jag ämnar köpa en prenumeration osett bara för att belöna ambitionen.
Citera
2020-11-11, 21:46
Medlem
Frågan är inte OM Bonniers tänker sänka detta utan HUR. - Taktiken brukar vara att misskreditera och misstänkliggöra så inget företag vågar annonsera. - Man skapar ett "tabu" runt det hela. SVT/SR kommer bara att se på med vidöppna ögon och bläddra febrilt i DN i om hur de skall agera/tycka.

Att SVT/SR så svekfullt kört ner alternativ media är skamligt. DNS och Expressens anklagelser mot tex samnytt, friatider och nyheteridag saknade helt grund och nu får de inga annonsörer. Skall vi ha fria ordet och mångkultur inom media eller inte? Varför och hur kan det ha uppstått ett så vansinnigt klimat att företag närmast hypnotiseras att inte annonsera i viss media?
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-11-11 kl. 21:50.
Citera
2020-11-11, 21:53
Bannlyst
Stasi kan inte sänka detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Frågan är inte OM Bonniers tänker sänka detta utan HUR. - Taktiken brukar vara att misskreditera och misstänkliggöra så inget företag vågar annonsera. - Man skapar ett "tabu" runt det hela. SVT/SR kommer bara att se på med vidöppna ögon och bläddra febrilt i DN i om hur de skall agera/tycka.

Att SVT/SR så svekfullt kört ner alternativ media är skamligt. DNS och Expressens anklagelser mot tex samnytt, friatider och nyheteridag saknade helt grund och nu får de inga annonsörer. Skall vi ha fria ordet och mångkultur inom media eller inte? Varför och hur kan det ha uppstått ett så vansinnigt klimat att företag närmast hypnotiseras att inte annonsera i viss media?
Citera
2020-11-12, 13:56
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo

Jag håller inte med. I fråga om inrikesrapportering tycker jag etablissemangsmedia gör ett mycket bättre jobb än i utrikesrapporteringen. Det är väl helt enkelt lättare att förvanska sanningen när det handlar om vad som sker på andra platser... Jag menar, att media ljugit väldigt grovt om Trump, hans politik och kretsen kring honom är ett faktum, och hur mycket de ljugit om Orban, Bolsonaro, m.fl. där jag inte har förmågan att kolla deras uppgifter mot källor på originalspråk, det kan jag bara ana. Så en ny nyhetssajt med visst fokus på en saklig och fördjupad utrikesrapportering, det är enligt min mening just precis vad Sverige behöver.
Citera
2020-11-12, 15:54
Medlem
Nomen Nescios avatar
Expressen: Paulina Neuding bakom nya högersajten Bulletin
De kopplar Paulina Neuding, Tino Sanandaji, Pontus Tholin, Thomas Gür, Carolin Dahlman, Per Gudmundson och Alice Teodorescu Måwe till Bulletin. Ryktet om 50 miljoner kronor dementeras; istället nämns 5 miljoner som startkapital.
Citera
2020-11-12, 16:03
Avslutad
Nu börjar judisk medias misskreditering. Första steget blir att som mycket riktigt nämts ovan att skapa ett tabu.

Steg ett blir att obönhörligen kalla projektet för "högersajt" så att inga vågar annonsera. Detta kan vi redan se på Expressen som t.o.m. frågar Paulina: "Redan nu har ni fått stämpeln ”högersajt”"

Antagligen vågar Bulletin då inte heller skriva negativt om massinvandringen villket kommer leda till att de inte drar publik. Ingen publik: ingen annonsering, stämpel högersajt: Ingen annonsering.

Vi får se.
Citera
2020-11-12, 17:12
Medlem
Soterns avatar
Carolin Dahlman är alltid intressant att läsa i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in