Paulina och Per bekräftar att de är involverade i projektet:
Citat:
Paulina Neuding vill inte kommentera uppgifterna om att hon blir chefredaktör men bekräftar att hon är djupt involverad i projektet.
– Det handlar om en bred publicistisk satsning med tonvikt på ledartexter och fördjupad utrikesrapportering, säger Paulina Neuding.
Hon utlovar besked om vilka finansiärerna är när satsningen lanseras.
...
Per Gudmundsson bekräftar att han blir en av skribenterna på den nya sajten. Fram till helt nyligen var han Kristdemokraternas presschef. Dessförinnan tillhörde han Svenska Dagbladets ledarredaktion, där han bland annat skrev mycket om islamism.
– Min arbetsgivare vill kommunicera den här nya produkten i sin egen takt och det vill jag respektera, säger Per Gudmundsson till DN.
Ej klickbar länk till dn: dn.se/sverige/paulina-neuding-blir-chefredaktor-for-ny-hogersajt-flera-profiler-varvas/
Jag hade ju snarare hoppats på att man skulle lägga resurserna på en fördjupad inrikesrapportering. Vill man ha en fördjupad utrikesrapportering är det ju bara att läsa utländsk media. Ser ärligt talat inte riktigt vad ett nytt litet svenskt medieprojektet ska kunna tillföra där.