2020-11-12, 11:25
Medlem
EnLitenkilles avatar
I rättegångspodden när dom telefonintervjuar J*hanna så påstår hon att G*ran hade runt 3 promille i obduktionen, samt att han snart skulle dö pga leverskador.
Stämmer detta eller är det taget ur luften?
Citera
2020-11-13, 11:18
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
I rättegångspodden när dom telefonintervjuar J*hanna så påstår hon att G*ran hade runt 3 promille i obduktionen, samt att han snart skulle dö pga leverskador.
Stämmer detta eller är det taget ur luften?

Jag är ganska så säker på att någon nämnde hur mycket alkohol han hade i blodet i något annat avsnitt. Kanske bonusavsnitt två eller tre? Eller något av de vanliga. Tror att det var ljudupptagning från rätten eller nåt, men är osäker. Hörde det bara i förbigående. Tror att siffran innehöll en 2:a.
Citera
2020-11-13, 11:32
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Jag är ganska så säker på att någon nämnde hur mycket alkohol han hade i blodet i något annat avsnitt. Kanske bonusavsnitt två eller tre? Eller något av de vanliga. Tror att det var ljudupptagning från rätten eller nåt, men är osäker. Hörde det bara i förbigående. Tror att siffran innehöll en 2:a.

Ja, 2 promille sägs det.

Har lyssnat klart på bonusavsnitten nu, och...jeeez. Framförallt det sista suger verkligen musten ur en. Johanna maniska babblande om sin oskuld får verkligen varenda synaps att flämta efter andan. Vilken jävla människa hon är, alltså.

Tycker även att produktionen känns rätt tveksam. Möllerskan ville ha betalt för att medverka, men det gick inte att lösa. Då verkar dealen istället ha blivit att hon skulle få ordentligt med utrymme att, oemotsagd, lägga fram sitt case. I sak inte så märkligt kanske, men jag tycker att det skaver när journalisterna sitter och liksom hejar på och ger henne bekräftelse. Dom är antingen genomduperade, eller så är det "whatever works".

Så: intressant att få en lite djupare inblick i hennes psyke, men fadd eftersmak. Blir intressant att se hur tv-dokumentären kommer att läggas upp. Blir det mer av samma lär den bli rätt osmaklig.
Citera
2020-11-13, 11:47
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, 2 promille sägs det.

Har lyssnat klart på bonusavsnitten nu, och...jeeez. Framförallt det sista suger verkligen musten ur en. Johanna maniska babblande om sin oskuld får verkligen varenda synaps att flämta efter andan. Vilken jävla människa hon är, alltså.

Tycker även att produktionen känns rätt tveksam. Möllerskan ville ha betalt för att medverka, men det gick inte att lösa. Då verkar dealen istället ha blivit att hon skulle få ordentligt med utrymme att, oemotsagd, lägga fram sitt case. I sak inte så märkligt kanske, men jag tycker att det skaver när journalisterna sitter och liksom hejar på och ger henne bekräftelse. Dom är antingen genomduperade, eller så är det "whatever works".

Så: intressant att få en lite djupare inblick i hennes psyke, men fadd eftersmak. Blir intressant att se hur tv-dokumentären kommer att läggas upp. Blir det mer av samma lär den bli rätt osmaklig.

Jag kände i alla fall att det i bonusavsnitt fem lämnades utrymme för tanken att Thomas och Anders kanske spelar mer lojala än de är för att få tillgång till Johanna. Jag tyckte flera gånger att det lät som att de satt och fnissade sådär som tonåringar kan göra bakom rygge på lärare och så för att sedan ta sig samman och låtsas respektera Johanna. Men jag vet jubinte vad som pågick i rummet där de var, det är ju möjligt att de satt och läste igenom papper och skrattade åt hur befängd utredningen varit eller vad som helst. Alltså, de kanske skrattade med Johanna, inte åt henne. Men jag tyckte ändå att jag kunde höra vad som kan ha varit förakt i rösten på den som ställde frågor.

Så... jag tycker fortfarande att Thomas lät förtjust i bonusavsnitt fyra. Men det kanske är mer nyanserat än så.

Jag hoppas på att Thomas och Anders kommer flika in med sina egna tankar och eventuella research-resultat i själva dokumentären. Att de kollar upp saker Johanna sagt och ser ifall de verkar stämma eller ej. Men det återstår att se.

Edit: Jag lyssnade förresten lite på.avsnitt ett nu och Thomas pratar om att han ville ha någon unik vinkel eller nåt sånt på sin dokumentär och att han gärna ville bygga upp Johannas förtroende och ha tillgång till henne. Så hans förtjusning kan nog vara falsk för att hålla kvar henne tills han är klar. Who knows.
Senast redigerad av vindsus86 2020-11-13 kl. 11:50.
Citera
2020-11-13, 20:22
Medlem
Nu har även jag lyssnat igenom alla delar. För min del hade de gärna fått korta ner det. Väldigt mycket prat om ingenting och upprepningar. Det som var intressantast var telefonsamtalet med mamman som överlevde och hur relationen till barnen ser ut. Anki hade verkligen inget till övers för Johanna, kallade henne psykopat och alla band verkar vara klippta.

Vad som är lite störande är hur glad JM verkar vara. Skrattar och skämtar på olika sätt. Hon ångrar ingenting mer än möjligen att hon åkte fast.
Senast redigerad av Dogmatix 2020-11-13 kl. 20:27.
Citera
2020-11-13, 20:34
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
.

Vad som är lite störande är hur glad JM verkar vara. Skrattar och skämtar på olika sätt. Hon ångrar ingenting mer än möjligen att hon åkte fast.

Hehe, utom när hon snyftar om något i stil med att detta är den största rättsskandalen någonsin.
Citera
2020-11-14, 05:04
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Annars kan man konstatera att hon är exakt så manipulativ som...ja, hon är. Och det verkar funka på journalisterna, åtminstone till viss del. Hennes tårdrypande berättelse om sin barndom, moderns hat, övergrepp, osv känns enbart som ett sätt att förskjuta skulden ifrån sig och skapa sympatier. Jag köper det inte för fem öre. Ej heller "självinsikten" som dom upplever att hon uppvisar. Rekommenderar journalisterna att läsa Ted Bundys intervjuer i "conversations with a killer". Same same.
Fast de sa i för sig att man ska ta allt de JM säger med stor nypa salt. I rummet på anstalten så lät de henne bara säga det hon ville säga.
Citera
2020-11-14, 07:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Fast de sa i för sig att man ska ta allt de JM säger med stor nypa salt. I rummet på anstalten så lät de henne bara säga det hon ville säga.

Sure, men nog fan jamsar dom med och bekräftar henne en hel del. I synnerhet i sista bonusdelen.
Citera
2020-11-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det som var intressantast var telefonsamtalet med mamman som överlevde och hur relationen till barnen ser ut. Anki hade verkligen inget till övers för Johanna, kallade henne psykopat och alla band verkar vara klippta.

Ja, vilket verkligen inte är nåt konstigt. Så mycket Anki och Göran ställt upp och öst pengar över JM. Därutöver lyssnat på hennes förljugna versioner av förhållandet med maken. Anki sa det bra i telefonintervjun:

Intervjuaren: Skulle vara intressant att höra var du har att säga, du känner ju henne.
Anki: Nej.
Intervjuaren: Men du kände ju henne under uppväxten...
Anki: nej, tydligen inte.

Tänk er själva att få psykfallet JM som dotter, och allt kommer fram till ytan när hon försöker mörda dig och din man (hennes far). Då är det helt befogat att säga, jag känner henne inte.
Citera
2020-11-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kommer Paasila och hans anhöriga någonsin att få upprättelse?
Det gläder mig att du tar upp Paasila. Tyvärr tror jag att det inte sparats några plagg.
Att Paasilas död var ett mord ser jag som höjt över alla tvivel, även om HR ansåg att bevisen inte räckte för en fällande dom. Ett mord som iscensattes av Johanna, tillsammans med sina barn D*vid och Juli* (*=a) samt Juli*s (dåvarande?) partner JJ, som även är far till parets gemensamma barn. Det var JJ som kort efter det förmodade mordet på Paasila skrev på Facebook att han begått "sitt livs misstag".
–

I Rättegångspodden, så är det ett telefonsamtal med JM och hennes dotter som gör en så jävla förbannad att det är så uppenbart att även dottern är inblandad. Även dottern har mord på sitt samvete men lallar runt fri. Lika skojfrisk som sin mamma verkar hon också vara. Ondska alltså, nedärvt från psykopaten mamma Johanna.

Jag hoppas dokumentären de gör blir bra, de har stoftet till en kanondokumentär.
Citera
2020-11-14, 22:56
Medlem
lasternassummas avatar
Trådsanningar och kända fakta om Akis och Görans alkoholvanor
I tråden har det framförts att Aki och Göran var alkoholister och hade mycket höga promillehalter när dom mördades.

Bland det som framkommit finns detta.

Aki
Johanna tillfrågades om Aki var berusad på kvällen innan han påträffades död intill bryggan vid Granliden. Ur FUP, Huvudprotokoll 3-8, sid 400.

"På fråga om han var berusad så säger hon att det var han inte."

Ur FUP, Huvudprotokoll 5-8 sid 602 (om Aki).

"från obduktionen...
...att han hade en 1,4...
...i promille."

Alkoholhalten stiger normalt något post mortem som en följd av jäsningsprocesser, så troligen hade Aki något lägre alkoholhalt när han, som vi förmodar, dränktes. Enligt Mohammad har Jafar berättat att det var han som dränkte Aki.

Göran
Vid ett förhör säger Johanna att hennes föräldrar var alkoholiserade. Ur FUP, Huvudprotokoll 4-8 sid 433.

"...de sista åren var båda mina föräldrar alkoholiserade och speciellt min pappa."

Johannas syster Ulrika bekräftar att Göran drack regelbundet. Ur FUP, Huvudprotokoll 2017-02-06, sid 246, förhör med Ulrika.

"På kvällarna drack Göran whiskey och öl och blev berusad."

När det gäller Göran så har, såvitt jag känner till, obduktionsprotokollet inte offentliggjorts. Om det är korrekt så vet vi inte vilken promillehalt han hade när han mördades.

–
Citera
2020-11-15, 00:24
Medlem
lyssnar man på avsnitt 5 13:00 min in så får man ett långt utlägg varför johanna gjort som hon gjort, hennes familj var dysfunktionell, kärlekslös, det var övergrepp, svartsjuka, rajabis intåg i familjen(han träffa johanna långt efter akis död), journalister som svartmåla henne...... shit va han köpt hennes historia! nämner inte att det KANSKE är en jätte bra familj och johanna som kännt sig oälskad, vart svartsjuk och avundsjuk. en narcissist som hon behöver 100% uppmärksamhet. men med en syster och mamma som också fick uppmärksamhet så blev det jobbigt.
Beskrivningen i podme är att dom ska "fokusera mer på johanna och mindre på själva fallet"...? tycker 90% handlar om restider, dumma advokater, resning....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in