Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Ja har du något tt invända mot brandmännens vittnesmål här?
Ja jag har något att invända mot det att du använder irrelevanta uppgifter, som dessutom är extremt likgiltigt inför de som dog. Du hävdar att ingen tryckvåg vittnades om, jag länkar här till FLERA ögonvittnes-uppgifter om det, och du svarar med döda kroppar... Det kanske låter det med, men kolla på videoklippen och säg sen att det var hoppande människor de hörde och kände.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Den enda tryckvåg (utöver möjligtvis från själva kollapserna) jag känner till slog omkull någon var från WTC5 - där har jag dock aldrig hört en enda truther hävda kontrollerad demolering.
Haha! Kollar du ens på filmerna jag skickar en bara kräks du ut repeteringar på auto repeat?
https://www.youtube.com/watch?v=ESHCYb9PxUM
https://www.youtube.com/watch?v=X1P3DTsPDM4&list=UUrquNFupbnBJQtcQ9kfrV2g& index=16
https://www.youtube.com/watch?v=9e6rYzcAjog
Och det är bara ett urval..
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Bröderna Nuadet sa ingenting om saken - det är en brandman som berättar live i deras dokumentärfilm.
Ska kolla på denna filmen ikväll.. Du nämnde något om dokumentärfilmen 'Loose Change'.. vet att den innehåller flera brandmän som uttryckligen vittnar om att "det såg exakt ut som en kontrollerad demolering" och "jag var aldrig rädd för att huset skulle rasa" -har du ens sett filmen?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Då kanske du skulle fråga en brandman..
Är det seriöst ditt motargument?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Vilka ingenjörer är det? Det är i alla fall inte de som skrivit under A&E's lista. Det finns ingen sådan information i det man skriver under på.
Eftersom du verkar oförmögen att själv kolla upp en så enkel sak (och kommer meed olika lögner om vad petitionen innebär i olika inlägg) så ska jag hjälpa dig på traven - detta är vad de som påstår sig vara arkitekter eller ingenjörer har signerat':[indent]On Behalf of the People of the United States of America, the undersigned Architects and Engineers for 9/11 Truth and affiliates hereby petition for, and demand, a truly independent investigation with subpoena power in order to uncover the full truth surrounding the events of 9/11/01 - specifically the collapses of the World Trade Center Towers and Building 7. We believe there is sufficient doubt about the official story and therefore the 9/11 investigation must be re-opened and must include a full inquiry into the possible use of explosives that might have been the actual cause of the destruction of the World Trade Center Twin Towers and Building 7.
Där står ingenting om konstaterade explosioner innan kollapsen, där står ingenting om normalt förlopp av brand, där står ingenting om att explosioner inte är vanligt förekommande vid stora bränder (tror fan det - då hade väl inte en enda person med grundskoleutbildning signerat)...
Som du ser här på följande video, och allt deras övriga material så är konsensus att explosionerna borde inte vara där och de tillhörde inte branden. Även om det inte står på "
the petition" som är stor innebörd för dig. Den oenighet som finns inom organisationen bygger på plan/inga plan(missiler). Det är hur som haver ganska patetiskt av dig om detta var ditt enda försök att hitta felaktigheter om saken.
Här har du
ae911Truth som har samlat flera av vittnesmålen om stora explosioner med tryckvåg till och med. Säger du emot dessa personer som var där på plats och upplevde händelsen? Deras ord motsäger allt du har att komma med om icke-explosioner och brandteorier.
https://www.ae911truth.org/evidence/eyewitness-accounts-of-explosions
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Givetvis.
Ja det är väldigt ovanligt med terrordåd med flygplan. Och ja det är väldigt ovanligt - faktiskt helt unikt vad jag vet - att man låter en byggnad som WTC7 brinna okontrollerat timme efter timme utan minsta motåtgärd från brandkår, sprinklers eller liknande.
Kan du ge ett enda exempel på en stålkonstruktion som uthärdat så långvarig brand utan brandkårsbekämpning och utan att kollapsa?
Nån enda brand?
Du kan få två exempel, de båda är dina egna. WTC5 var med av stålram, brann hejdlöst, även där utan vattenförsörjning på plats som du säger. Medparten av grunden stod kvar, skadorna var mest utan fallande bråte från WTC1 och tryckvågen när den rasade.
"Floors 4–9 suffered partial collapse and/or fire damage as a result of the September 11 attacks. Floors 1–3 were not damaged. The building's structural integrity on its upper floors were partially compromised due to the impact of steel and other debris from the North Tower."
https://en.wikipedia.org/wiki/5_World_Trade_Center
Även WTC6 brann. Hade ju varit sjukt annars, eftersom WTC7, om låg direkt bakom, brann av samma anledning,, som du hävdar. Men av någon anledning stod den kvar och rasade inte helt som de som demolerades till byggdamm.
"It appears that fires may have raged through WTC 6. The FEMA Report, which has extensive discussion about fires in WTC 5, is silent on fires in WTC 6. From the appearance of the remains of WTC 6, it probably had fires similar in severity to those in WTC 5. Despite the massive structural damage shown by the holes, and fires probably more severe than those in WTC 1, 2, and 7, WTC 6 did not collapse.
WTC 6 was demolished as part of the clean-up of Ground Zero. FEMA, the agency charged with investigating the disaster, did not collect any data on this building."
http://911research.wtc7.net/~nin11evi/911research/////wtc/attack/wtc6.html
Här är också ett talande inlägg på Quora av en användare som säger sig vara ingenjör, och utav texten finns ingen anledning att tvivla på det. Innehållet är hur som helst grundligt korrekt.
"On Wikipedia there are 85 major high rise fires listed. Only two others collapsed due to the fires and they did not fall straight down, they fell over. There should be no reason for the fires to be hotter than 800 degrees and yet days later the fire was above 1350 degree in the rubble. A large bomber flew into the Empire State Building in fog during the Second World War and it did not fall down. The answers are not sound. They disobey physics. A fire cannot burn hotter than the materials that are burning burn at unless there is a blast of air stoking them. At 800 degrees steel is still strong. Either there were materials in the building that should not have been there that would burn at the required temperature to melt steel, or the conclusions as to why the WTC collapsed are fabricated."
I am an engineer and when you design anything fire is a major facet in the design. There would simply be no way that any materials that would cause this to happen would be incorporated into the buildings design. Great measures are taken to ensure that fire retardant materials are incorporated into the designs"
https://www.quora.com/How-many-steel-buildings-have-collapsed-from-fire-besides-WTC
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det tror jag iofs inte ett ögonblick på – det fanns givetvis stora AC-anläggningar i alla byggnaderna och det fanns till och med stora tankar med tusentals liter diesel i WTC7. Och flygbränslet som rann ut bildar förstås gaser.
Så AC anläggningar är den stora terroristen här? Borde inte då alla byggnader som brinner explodera eftersom alla byggnader har AC?! Flygbränslet explodera vid kraschen som du ser på videona. Experterna från Massachuettes U. (skeptiker) sig att ja, det skapade en varmare eld till en början men brann ut snabbt och sen var det utifrån temperatur en vanlig brand.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Nu slog dock flygplanen in i våningen där hissarnas hela upphängning och motorer befanns sig (mer gaser, oljor, elektricitet och skit) - så att hissarna kollapsade totalt och föll är både välkänt och inte ett dugg underligt... Alla förankringar upptill försvann på ett ögonblick..
Du försöker få det att låta som att byggnader är sprängfabriker, borde inte fler byggnader ha kollapsat så här då? ...någonsin? Ena stunden säger du att det var inga stora explosioner/tryckvågor, i nästa hävdar du att allt i byggnaden är sprängmaterial helt plötsligt. Jag har då aldrig varit i en lobby där det förvaras "gaser, oljor och elektricitet och skit". Måste el-centralen ligga under hisschaktet då eller?...vilken korkad kommentar. Du menar alltså att de använde oljepanna i World Trade Center?
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Och?
I 5an fanns ett stort ammunitionslager som exploderade - det orsakade tryckvågen jag skrev om.
Varför tror du folk kastade sig ut från krasch-zonen? För att de ville pröva basejump?
?
Gjorde de?
Nu börjar det bli trams och dumheter på hög nivå här.. Folk hoppade för att de valde den döden framför elden.
Så om det fanns ett "ammunitionslager" i WTC5 och det brann ymnigast av alla hus här, varför stod fanskapet kvar med stålram och allt? Och inga av vittnena som jag länkat till var inne i WTC5, vilken dessutom utrymdes strax efter första planet träffade..
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Ja jag tror givetvis inte att det var några sprängmedel i WTC5, dock var där uppenbarligen explosioner..
Nej, eftersom denna byggnaden inte imploderade kan ju vi efterhand dra den slutsatsen..