2020-11-14, 14:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst och i bröderna Naudets dokumentärfilm (filmad på plats under attacken inne i WTC-lobbyn) berättar brandmännen om hur folk som faller i marken låter som explosioner.

Hur många gånger ska man behöva förklara samma sak för dig - det är fullständigt naturligt och förväntat att det exploderar och smäller och smattrar när en stor byggnad brinner och kollapsar. Hissar rasade, elektriska anläggningar, kylsystem, ammunition exploderar (ett stort ammunitionslager fanns t.ex. i WTC5), gaser och vätskor brann och exploderade, folk for i backen.. - varför skulle det INTE smälla? Vid en CD hörs en serie mycket kraftiga explosioner i direkt anknytning till kollapsen - något som inte skedde vid wtc..
Frågan är fortfarande hur man på ett objektivt vetenskapligt sätt avgör exakt VAD det är som exploderar.

Svar: Man testar rasmaterialet för spår av explosiva förlopp, extrema temperaturer och explosiver. Det ska man göra ÄVEN om inga ljud från explosioner rapporteras.

Att NIST trots det kritiska samfundets uttalade krav att så skulle göras, inte genomförde några sådana tester kan bara förklaras med att NIST inte ville veta. Eller att NIST redan visste men mörkade det.
Citera
2020-11-14, 14:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
"Om"? Menar du att det kan ha varit endast EN människa som helt på egen hand planerade och utförde 9/11? Inga medkonspiratörer? Alls?
Trams.

Citat:
Att allt stål forslades bort, höggs upp, såldes till högstbjudande och skeppades iväg till köparnas smältugnar för återvinning INNAN en forensisk utredning mycket motvilligt tillsattes, är väl knappast en teori?
Det är väl dokumenterade fakta.
Eller?
Nej det är väl motbevisade lögner. Allt stål såldes inte, allt stål skeppades inte bort, allt stål återvanns inte.

Citat:
Helt oavsett om dessa aktörer har "skott sig" eller inte så handlar det om löjligt lite pengar jämfört med hur det västerländska militär-industriella komplexet har skott sig sedan dess, med 9/11 som säljskylt.
Jaha? Är din Ica-handlare också med i en konspiration eftersom han säljer varor som efterfrågas?
Citera
2020-11-14, 14:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Frågan är fortfarande hur man på ett objektivt vetenskapligt sätt avgör exakt VAD det är som exploderar.

Svar: Man testar rasmaterialet för spår av explosiva förlopp, extrema temperaturer och explosiver. Det ska man göra ÄVEN om inga ljud från explosioner rapporteras.

Att NIST trots det kritiska samfundets uttalade krav att så skulle göras, inte genomförde några sådana tester kan bara förklaras med att NIST inte ville veta. Eller att NIST redan visste men mörkade det.
Hur skulle de kunnat göra det - enligt dig var ju allt stål redan i smältugnar i Kina när NISTs utredning tillsattes.
Citera
2020-11-14, 16:01
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Så eftersom NIST var dåliga (enligt dig) så behöver det inte göras några andra försök att undersöka vad som hände? Är det verkligen så du tänker??

Nej jag menar att den understryker vad alla vet redan dvs. NIST är en ihopsatt hackteori baserat på väldiga antaganden där man tagit bort väsentligheter för att få till raset. Då kan man ju undra hur du tänker när du vet vad man gjorde för att få till sitt simulerade ras. Min slutsats är att du är en fundamentalist och att du är här för att göra reklam för den officiella förklaringen och dra käppar i hjulet på allting annat. Allt ska komma från rätt adress eller ha sanktion från officiellt konsensus annars är det bara fantasier och irrlära.
Citera
2020-11-14, 16:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Nej jag menar att den understryker vad alla vet redan dvs. NIST är en ihopsatt hackteori baserat på väldiga antaganden där man tagit bort väsentligheter för att få till raset. Då kan man ju undra hur du tänker när du vet vad man gjorde för att få till sitt simulerade ras. Min slutsats är att du är en fundamentalist och att du är här för att göra reklam för den officiella förklaringen och dra käppar i hjulet på allting annat. Allt ska komma från rätt adress eller ha sanktion från officiellt konsensus annars är det bara fantasier och irrlära.
Ahh vad synd - jag hoppades att du hade kommit till dina sinnen - men då var det bara ytterligare ett av dina totala missförstånd av vad som diskuterades som speglades i ditt inlägg där du faktiskt hävdade den exakta motsatsen till vad du försökte få fram...
Citera
2020-11-14, 16:24
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Visst och i bröderna Naudets dokumentärfilm (filmad på plats under attacken inne i WTC-lobbyn) berättar brandmännen om hur folk som faller i marken låter som explosioner.

"Hur många gånger ska jag behöva förklara, döda kroppar låter som bomber"! hihi.. Du behöver nog vila från det här.. Om du hade tagit del av länkarna jag skickade vittnar många om tryckvågor som slog omkull flera av de flyende, dessa rapporter kommer från vad jag kan se alla tre tornen. Jag vet inte vad det var för superzombies som bröderna Naudet hörde talas om, har inte sett filmen, ska göra det enbart för din skull!

Helt ärligt har jag inte stått i en brinnande skyskrapa så jag vet inte om explosioner är vanliga, och gissar på Snake Plisssken inte heller har. Och från dina tidigare inlägg är du heller inte ingenjör. Jag vet däremot att 3000 ingenjörer och arkitekter som INTE har fått betalt för att säga bu eller bä, hävdar att explosionerna innan kollaps, inte tillhör ett 'normalt' förlopp av en brand. Och explosioner hördes av vittnet i alla tre byggnader... Konspiration eller inte, det var tre väldigt ovanliga bränder/ras på ett dussintals sätt och att alla tre skedde på samma dag, med olika strukturer... Därav upphovet till en halv världs försök motbevisa någon inre delaktighet,, som fortsätter 20 år efter.. Du kan förstå att det ger bränsle till "knäppgökar" att starta en konspirationsteori hoppas jag, vid annat fall blir er radikalt polariserade synsätt här ytterligare en misstanke.. Det var en unik händelse, det kan alla komma överens om... men skeptiker hävdar; "nej, allt är var helt normalt, inga frågetecken i denna, once-in-a-lifetime-event finns.. Det var Al Quaida, Osama Bin laden och de 40 rövarna, slutdiskuterat!"

Citat:
Hur många gånger ska man behöva förklara samma sak för dig - det är fullständigt naturligt och förväntat att det exploderar och smäller och smattrar när en stor byggnad brinner och kollapsar. Hissar rasade, elektriska anläggningar, kylsystem, ammunition exploderar (ett stort ammunitionslager fanns t.ex. i WTC5), gaser och vätskor brann och exploderade, folk for i backen.. - varför skulle det INTE smälla? Vid en CD hörs en serie mycket kraftiga explosioner i direkt anknytning till kollapsen - något som inte skedde vid wtc..

Jennings förklarar att inga gasbehållare till t.ex. matlagning fanns i någon av byggnaderna just på grund av ... just det, brandrisk/explosionsrisken. Flera av vittnesmålen kommer från, såklart, överlevare, de rörde sig i tornens under etage under branden, som började LÅNGT där uppe i skyn. Vi pratar flera hundra meter upp! Hissar har automatiska säkerhetssystem för inte att inte rasa, vore en ofantligt dålig och osäker uppfinning annars, visst kan dessa med fela, men en hiss orsakar inte en explosion på bottenvåningen som slår ut alla fönster i lobbyn (som flera vittnen samt brandmän säger, läs länkarna!)

Citat:
"(ett stort ammunitionslager fanns t.ex. i WTC5)"

Tack för att du tar upp WCT5! 5:an rasade inte ens över huvud taget, trots att branden var betydlig syrerikare (ser man på den ljusare färgen av rök) och var sprid över nästan hela konstruktionen. Bränderna i WCT1 och 2 var syrefattiga bränder med svart rök. Levande människor filmades bara några våningar ifrån branden som omöjligen kan ha varit överdrivet het. I stort sett alla experter, från båda sidor säger att temperaturen var av normal grad.

Branden i 5:an började emellertid tid när tvillingtornen rasade eftersom det låg precis bredvid, till skillnad från WTC7, och 5an hade heller inte ett 28 våning högt WTC6 som skyddade det... Hur kunde folk inifrån tvillingtornen höra smällar från WCT5 källare innan den byggnaden ens börjat brinna?

"Serious fires raged through WTC 5 for hours. Despite the massive structural damage shown by the holes, and fires far more severe than those in WTC 1, 2, and 7, WTC 5 did not collapse. FEMA's report has a number of photographs of Building 5 wreckage, and concludes that fires caused the collapse of portions of this building, without making a convincing case."

"WTC 5 was severely damaged by fallout from the destruction of the Towers. Large falling pieces of steel from the Towers' perimeter walls are the probable cause of the holes in the roof seen from above. The pattern of damage of the building's structure does not support the idea that it was caused by explosives in the building."

http://911research.wtc7.net/wtc/attack/wtc5.html

Både skeptiker samt "fanatiker" tror att sprängmedel INTE har använts i WTC5.. som inte rasade.
Citera
2020-11-14, 17:05
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Absolut inte - WTC7 buktade ut i sydvästra hörnet redan 3 timmar innan den föll, och brandchefen utrymde hela området 1,5 timmar innan kollapsen, man gick även ut med en varning att byggnaden inte hade långt kvar

Härligt för om det hörnet nu buktade ut efter 3 timmars syrefattig eld (svart rök) så talar det påståendet mer för ett inre sabotage på känsliga konstruktionspunkter snarare än från bara brand, visst? Kul att du tar över jobbet med att slå hål på dina argument, vilket dock visats sig vara enkelt, men tack for omtanken!

Kanske behöver påminna dig att ingen annan skyskrapa rasat så här innan, om man bortser från WCT1 och 2. Om det var möjligt så vore det enda säkra i det läget att utgå ifrån att WCT7 med kunde rasa. En rätt bra inkompetent räddningsledare i annat fall.. Det talar hur som helst inget för en brandteori. Och förklarar inte varför en halv ingenjörsvärd, en stor del av världens tänkande personer samt oräkneliga vittnet på plats som alla blev förvånade över kollapsen ..och fortfarande är.
...Sen får du hemskt gärna länka till uppgifterna om utbuktningen så att vi kan utgå från riktig information och inte fantasier..

Citat:
Implosionworlds artikel beskriver hur ett flertal demoleringsexperter insåg vad som var på väg att ske - inte endast Jack Loiseaux: Several demolition teams had reached Ground Zero by 3:00pm on 9/11, and these individuals witnessed the collapse of WTC 7 from within a few hundred feet of the event. We have spoken with several who possess extensive experience in explosive demolition, and all reported hearing or seeing nothing to indicate an explosive detonation precipitating the collapse. As one eyewitness told us, ”We were all standing around helpless we knew full well it was going to collapse. Everyone there knew. You gotta remember there was a lot of confusion and we didn’t know if another plane was coming but I never heard explosions like demo charges. We knew with the damage to that building and how hot the fire was, that building was gonna go, so we just waited, and a little later it went.”

Vilka fler och vart finns dessa? Som sagt, länka till själva artikeln så kan vi utgå därifrån...

Citat:
Vad är det som är lögn? Menar du att t.ex. detta inte stämmer?

"The seismic spikes for the collapse of the WTC towers are the result of debris from the collapsing towers impacting the ground. The spikes began approximately 10 seconds after the times for the start of each building’s collapse and continued for approximately 15 seconds. There were no seismic signals that occurred prior to the initiation of the collapse of either tower. The seismic record contains no evidence that would indicate explosions occurring prior to the collapse of the towers.

Ja, verkligen. Man 'cherry-pickar' information som passar premisserna som uppdragsgivaren betalar för och sen ignorerar man annat, resten är bara påhittade förklaringar som aldrig förekommit innan eller efter.
Vart är de seismologiska rapporterna då? Så den där 'superhissen' som påstås vara skälet till utblåsta fönster i lobbyn lämnade inte ens endaste litet utslag heller? Jag vet inte vad för sprängmedel man använde för att försvaga stålkonstruktionen men gissar på att det inte krävs mycket sprängkraft om man placerar tillräckligt många vid svaga punkter. Kan richterskalan ens utläsa små sprängningar från höjder låt säga 50-250m över marken?
Citera
2020-11-14, 17:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
"Hur många gånger ska jag behöva förklara, döda kroppar låter som bomber"! hihi..
Ja har du något tt invända mot brandmännens vittnesmål här?

Citat:
Du behöver nog vila från det här.. Om du hade tagit del av länkarna jag skickade vittnar många om tryckvågor som slog omkull flera av de flyende, dessa rapporter kommer från vad jag kan se alla tre tornen. Jag vet inte vad det var för superzombies som bröderna Naudet hörde talas om, har inte sett filmen, ska göra det enbart för din skull!
Den enda tryckvåg (utöver möjligtvis från själva kollapserna) jag känner till slog omkull någon var från WTC5 - där har jag dock aldrig hört en enda truther hävda kontrollerad demolering.
Bröderna Nuadet sa ingenting om saken - det är en brandman som berättar live i deras dokumentärfilm.

Citat:
Helt ärligt har jag inte stått i en brinnande skyskrapa så jag vet inte om explosioner är vanliga, och gissar på Snake Plisssken inte heller har.
Då kanske du skulle fråga en brandman..

Citat:
Och från dina tidigare inlägg är du heller inte ingenjör. Jag vet däremot att 3000 ingenjörer och arkitekter som INTE har fått betalt för att säga bu eller bä, hävdar att explosionerna innan kollaps, inte tillhör ett 'normalt' förlopp av en brand.
Vilka ingenjörer är det? Det är i alla fall inte de som skrivit under A&E's lista. Det finns ingen sådan information i det man skriver under på.
Eftersom du verkar oförmögen att själv kolla upp en så enkel sak (och kommer meed olika lögner om vad petitionen innebär i olika inlägg) så ska jag hjälpa dig på traven - detta är vad de som påstår sig vara arkitekter eller ingenjörer har signerat':
On Behalf of the People of the United States of America, the undersigned Architects and Engineers for 9/11 Truth and affiliates hereby petition for, and demand, a truly independent investigation with subpoena power in order to uncover the full truth surrounding the events of 9/11/01 - specifically the collapses of the World Trade Center Towers and Building 7. We believe there is sufficient doubt about the official story and therefore the 9/11 investigation must be re-opened and must include a full inquiry into the possible use of explosives that might have been the actual cause of the destruction of the World Trade Center Twin Towers and Building 7.
Där står ingenting om konstaterade explosioner innan kollapsen, där står ingenting om normalt förlopp av brand, där står ingenting om att explosioner inte är vanligt förekommande vid stora bränder (tror fan det - då hade väl inte en enda person med grundskoleutbildning signerat)...

Citat:
Och explosioner hördes av vittnet i alla tre byggnader...
Givetvis.
Citat:
Konspiration eller inte, det var tre väldigt ovanliga bränder/ras på ett dussintals sätt och att alla tre skedde på samma dag, med olika strukturer... Därav upphovet till en halv världs försök motbevisa någon inre delaktighet,, som fortsätter 20 år efter.. Du kan förstå att det ger bränsle till "knäppgökar" att starta en konspirationsteori hoppas jag, vid annat fall blir er radikalt polariserade synsätt här ytterligare en misstanke.. Det var en unik händelse, det kan alla komma överens om... men skeptiker hävdar; "nej, allt är var helt normalt, inga frågetecken i denna, once-in-a-lifetime-event finns.. Det var Al Quaida, Osama Bin laden och de 40 rövarna, slutdiskuterat!"
Ja det är väldigt ovanligt med terrordåd med flygplan. Och ja det är väldigt ovanligt - faktiskt helt unikt vad jag vet - att man låter en byggnad som WTC7 brinna okontrollerat timme efter timme utan minsta motåtgärd från brandkår, sprinklers eller liknande.
Kan du ge ett enda exempel på en stålkonstruktion som uthärdat så långvarig brand utan brandkårsbekämpning och utan att kollapsa?
Nån enda brand?

Citat:
Jennings förklarar att inga gasbehållare till t.ex. matlagning fanns i någon av byggnaderna just på grund av ... just det, brandrisk/explosionsrisken.
Det tror jag iofs inte ett ögonblick på – det fanns givetvis stora AC-anläggningar i alla byggnaderna och det fanns till och med stora tankar med tusentals liter diesel i WTC7. Och flygbränslet som rann ut bildar förstås gaser.

Citat:
Flera av vittnesmålen kommer från, såklart, överlevare, de rörde sig i tornens under etage under branden, som började LÅNGT där uppe i skyn. Vi pratar flera hundra meter upp! Hissar har automatiska säkerhetssystem för inte att inte rasa, vore en ofantligt dålig och osäker uppfinning annars, visst kan dessa med fela, men en hiss orsakar inte en explosion på bottenvåningen som slår ut alla fönster i lobbyn (som flera vittnen samt brandmän säger, läs länkarna!)
Nu slog dock flygplanen in i våningen där hissarnas hela upphängning och motorer befanns sig (mer gaser, oljor, elektricitet och skit) - så att hissarna kollapsade totalt och föll är både välkänt och inte ett dugg underligt... Alla förankringar upptill försvann på ett ögonblick..

Citat:
Tack för att du tar upp WCT5! 5:an rasade inte ens över huvud taget, trots att branden var betydlig syrerikare (ser man på den ljusare färgen av rök) och var sprid över nästan hela konstruktionen. Bränderna i WCT1 och 2 var syrefattiga bränder med svart rök. Levande människor filmades bara några våningar ifrån branden som omöjligen kan ha varit överdrivet het. I stort sett alla experter, från båda sidor säger att temperaturen var av normal grad.
Och?
I 5an fanns ett stort ammunitionslager som exploderade - det orsakade tryckvågen jag skrev om.
Varför tror du folk kastade sig ut från krasch-zonen? För att de ville pröva basejump?

Citat:
Branden i 5:an började emellertid tid när tvillingtornen rasade eftersom det låg precis bredvid, till skillnad från WTC7, och 5an hade heller inte ett 28 våning högt WTC6 som skyddade det... Hur kunde folk inifrån tvillingtornen höra smällar från WCT5 källare innan den byggnaden ens börjat brinna
?
Gjorde de?

Citat:
"Serious fires raged through WTC 5 for hours. Despite the massive structural damage shown by the holes, and fires far more severe than those in WTC 1, 2, and 7, WTC 5 did not collapse. FEMA's report has a number of photographs of Building 5 wreckage, and concludes that fires caused the collapse of portions of this building, without making a convincing case."

"WTC 5 was severely damaged by fallout from the destruction of the Towers. Large falling pieces of steel from the Towers' perimeter walls are the probable cause of the holes in the roof seen from above. The pattern of damage of the building's structure does not support the idea that it was caused by explosives in the building."

http://911research.wtc7.net/wtc/attack/wtc5.html

Både skeptiker samt "fanatiker" tror att sprängmedel INTE har använts i WTC5.. som inte rasade.
Ja jag tror givetvis inte att det var några sprängmedel i WTC5, dock var där uppenbarligen explosioner..
Citera
2020-11-14, 17:32
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ahh vad synd - jag hoppades att du hade kommit till dina sinnen - men då var det bara ytterligare ett av dina totala missförstånd av vad som diskuterades som speglades i ditt inlägg där du faktiskt hävdade den exakta motsatsen till vad du försökte få fram...

Som vanligt är jag inte intresserad av dina diskussioner utan valde att lyfta ett påpekande du gjorde. Vi tar det igen. AE:s finansierade utredning understryker bara det man redan vet dvs. omöjligt kan ha orsakats av en brand. Det vet ju även du..
Citera
2020-11-14, 17:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Som vanligt är jag inte intresserad av dina diskussioner utan valde att lyfta ett påpekande du gjorde. Vi tar det igen. AE:s finansierade utredning understryker bara det man redan vet dvs. omöjligt kan ha orsakats av en brand. Det vet ju även du..

Nej det vet vi verkligen inte - och det bevisar inte heller hulseys AE-finansierade undersökning, men kom gärna med något annat än tyckande som understöder ditt påstående.
Citera
2020-11-14, 17:42
Avstängd
Citat:
Trams.
Förklara varför.

Citat:
Nej det är väl motbevisade lögner. Allt stål såldes inte, allt stål skeppades inte bort, allt stål återvanns inte.
Jag har genomgående skrivit "i princip allt", "nästan allt", "den ytterst lilla mängd stål som undkom förstörelselustan", etc....

Men nu när du ändå tar upp det:

1. Hur mycket stål finns det kvar från WCT, menar du?

2. Var finns det?

3. Exakt varifrån kommer det?

4. Vem valde ut vilka stålbitar och med avseende på vad?

Börja där.

Citat:
Jaha? Är din Ica-handlare också med i en konspiration eftersom han säljer varor som efterfrågas?
Frågan handlar om vilka som "skor sig" på 9/11.

1. Kritiska medborgare: Nämn någon som har tjänat mer pengar än den personen skulle ha tjänat på sitt vanliga arbete och i runda slängar, hur mycket.

2. Västs 'militär-industriella komplex': X ggr 1 000 000 000 000 dollar (tusen miljarder dollar), still counting...

Och då talar vi fortfarande bara om pengarna. Sprängda i luften.

"Ica-handlare"....
Citera
2020-11-14, 17:46
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Nej det vet vi verkligen inte - och det bevisar inte heller hulseys AE-finansierade undersökning, men kom gärna med något annat än tyckande som understöder ditt påstående.

Nej jag är mer intresserad av varför NIST tog bort väsentligheter för att få till sin simulation som ingen får insyn i. Här ska inte fokuseras någonting på Hulsey han har redan uteslutit brand,punkt. Dessutom vill jag gärna veta sannolikheten på 3 högst unika ras på en och samma dag men den matematiken orkar ingen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in