Citat:
Ursprungligen postat av
HeyHumphrey
"Hur många gånger ska jag behöva förklara, döda kroppar låter som bomber"! hihi..
Ja har du något tt invända mot brandmännens vittnesmål här?
Citat:
Du behöver nog vila från det här.. Om du hade tagit del av länkarna jag skickade vittnar många om tryckvågor som slog omkull flera av de flyende, dessa rapporter kommer från vad jag kan se alla tre tornen. Jag vet inte vad det var för superzombies som bröderna Naudet hörde talas om, har inte sett filmen, ska göra det enbart för din skull!
Den enda tryckvåg (utöver möjligtvis från själva kollapserna) jag känner till slog omkull någon var från WTC5 - där har jag dock aldrig hört en enda truther hävda kontrollerad demolering.
Bröderna Nuadet sa ingenting om saken - det är en brandman som berättar live i deras dokumentärfilm.
Citat:
Helt ärligt har jag inte stått i en brinnande skyskrapa så jag vet inte om explosioner är vanliga, och gissar på Snake Plisssken inte heller har.
Då kanske du skulle fråga en brandman..
Citat:
Och från dina tidigare inlägg är du heller inte ingenjör. Jag vet däremot att 3000 ingenjörer och arkitekter som INTE har fått betalt för att säga bu eller bä, hävdar att explosionerna innan kollaps, inte tillhör ett 'normalt' förlopp av en brand.
Vilka ingenjörer är det? Det är i alla fall inte de som skrivit under A&E's lista. Det finns ingen sådan information i det man skriver under på.
Eftersom du verkar oförmögen att själv kolla upp en så enkel sak (och kommer meed olika lögner om vad petitionen innebär i olika inlägg) så ska jag hjälpa dig på traven - detta är vad de som påstår sig vara arkitekter eller ingenjörer har signerat':
On Behalf of the People of the United States of America, the undersigned Architects and Engineers for 9/11 Truth and affiliates hereby petition for, and demand, a truly independent investigation with subpoena power in order to uncover the full truth surrounding the events of 9/11/01 - specifically the collapses of the World Trade Center Towers and Building 7. We believe there is sufficient doubt about the official story and therefore the 9/11 investigation must be re-opened and must include a full inquiry into the possible use of explosives that might have been the actual cause of the destruction of the World Trade Center Twin Towers and Building 7.
Där står ingenting om konstaterade explosioner innan kollapsen, där står ingenting om normalt förlopp av brand, där står ingenting om att explosioner inte är vanligt förekommande vid stora bränder (tror fan det - då hade väl inte en enda person med grundskoleutbildning signerat)...
Citat:
Och explosioner hördes av vittnet i alla tre byggnader...
Givetvis.
Citat:
Konspiration eller inte, det var tre väldigt ovanliga bränder/ras på ett dussintals sätt och att alla tre skedde på samma dag, med olika strukturer... Därav upphovet till en halv världs försök motbevisa någon inre delaktighet,, som fortsätter 20 år efter.. Du kan förstå att det ger bränsle till "knäppgökar" att starta en konspirationsteori hoppas jag, vid annat fall blir er radikalt polariserade synsätt här ytterligare en misstanke.. Det var en unik händelse, det kan alla komma överens om... men skeptiker hävdar; "nej, allt är var helt normalt, inga frågetecken i denna, once-in-a-lifetime-event finns.. Det var Al Quaida, Osama Bin laden och de 40 rövarna, slutdiskuterat!"
Ja det är väldigt ovanligt med terrordåd med flygplan. Och ja det är väldigt ovanligt - faktiskt helt unikt vad jag vet - att man låter en byggnad som WTC7 brinna okontrollerat timme efter timme utan minsta motåtgärd från brandkår, sprinklers eller liknande.
Kan du ge ett enda exempel på en stålkonstruktion som uthärdat så långvarig brand utan brandkårsbekämpning och utan att kollapsa?
Nån enda brand?
Citat:
Jennings förklarar att inga gasbehållare till t.ex. matlagning fanns i någon av byggnaderna just på grund av ... just det, brandrisk/explosionsrisken.
Det tror jag iofs inte ett ögonblick på – det fanns givetvis stora AC-anläggningar i alla byggnaderna och det fanns till och med stora tankar med tusentals liter diesel i WTC7. Och flygbränslet som rann ut bildar förstås gaser.
Citat:
Flera av vittnesmålen kommer från, såklart, överlevare, de rörde sig i tornens under etage under branden, som började LÅNGT där uppe i skyn. Vi pratar flera hundra meter upp! Hissar har automatiska säkerhetssystem för inte att inte rasa, vore en ofantligt dålig och osäker uppfinning annars, visst kan dessa med fela, men en hiss orsakar inte en explosion på bottenvåningen som slår ut alla fönster i lobbyn (som flera vittnen samt brandmän säger, läs länkarna!)
Nu slog dock flygplanen in i våningen där hissarnas hela upphängning och motorer befanns sig (mer gaser, oljor, elektricitet och skit) - så att hissarna kollapsade totalt och föll är både välkänt och inte ett dugg underligt... Alla förankringar upptill försvann på ett ögonblick..
Citat:
Tack för att du tar upp WCT5! 5:an rasade inte ens över huvud taget, trots att branden var betydlig syrerikare (ser man på den ljusare färgen av rök) och var sprid över nästan hela konstruktionen. Bränderna i WCT1 och 2 var syrefattiga bränder med svart rök. Levande människor filmades bara några våningar ifrån branden som omöjligen kan ha varit överdrivet het. I stort sett alla experter, från båda sidor säger att temperaturen var av normal grad.
Och?
I 5an fanns ett stort ammunitionslager som exploderade - det orsakade tryckvågen jag skrev om.
Varför tror du folk kastade sig ut från krasch-zonen? För att de ville pröva basejump?
Citat:
Branden i 5:an började emellertid tid när tvillingtornen rasade eftersom det låg precis bredvid, till skillnad från WTC7, och 5an hade heller inte ett 28 våning högt WTC6 som skyddade det... Hur kunde folk inifrån tvillingtornen höra smällar från WCT5 källare innan den byggnaden ens börjat brinna
?
Gjorde de?
Citat:
"Serious fires raged through WTC 5 for hours. Despite the massive structural damage shown by the holes, and fires far more severe than those in WTC 1, 2, and 7,
WTC 5 did not collapse. FEMA's report has a number of photographs of Building 5 wreckage, and concludes that fires caused the collapse of portions of this building, without making a convincing case."
"WTC 5 was severely damaged by fallout from the destruction of the Towers. Large falling pieces of steel from the Towers' perimeter walls are the probable cause of the holes in the roof seen from above. The pattern of damage of the building's structure does not support the idea that it was caused by explosives in the building."
http://911research.wtc7.net/wtc/attack/wtc5.html
Både skeptiker samt "fanatiker" tror att sprängmedel INTE har använts i WTC5.. som inte rasade.
Ja jag tror givetvis inte att det var några sprängmedel i WTC5, dock var där uppenbarligen explosioner..