Citat:
Ursprungligen postat av
okok1
Mask verkar inte fungera dock:
https://www.theblaze.com/op-ed/horowitz-danish-newspaper-reveals-largest-study-masks-rejected
Tydligen är det ett känsligt ämne att masker är värdelösa mot covid 19.
Ok då kan du kontakta regionerna och be dom sluta använda och beställa munskydd. Efter det kan du bearbeta vården i resten av EU.
Berätta gärna hur det går.
Det finns inte hundraprocentiga skydd. Kommer aldrig finnas.
Värdelösa är munskydd inte.
Var detta en ren luftburen smitta hade pandemin varit mycket mycket värre.
Och snabbare.
Detta är en droppsmitta, som kan bete sig likt luftburen smitta, men tillfälligt.
Hade munskydd inte funkat mot covid, hade jag och mina kollegor torskat direkt i våras.
Jag var ung två månader i covidvården, i trånga utrymmen. Tänk dig 10 patienter på 150 kvm + 10 - 20 (!) anställda + respar, bord och grunkor.
Uskor, rehabpersonal, läkare, sjuksköterskor trängdes...
Ingen föll ifrån pga covid vad jag vet.
Det var virus överallt.
Varför tror du jag och kollegor slapp smitta?
Jag hörde inte om någon kollega som blev sjuk inom covidvården.
Munskydd funkar. Jag har sett det själv.
Detta var i mars och april.
Vi hade visir också, men det var komplement. Vid närkontakt virvlar luft såklart runt visiret, och droppar kan hamna på insidan.
Vi erbjöds eldrivna masker också, jättefina grejer, med batteri och fläkt men de lät för mycket. Hopplösa att jobba i.
Allmänt kan jag säga att vårdpersonal inte förstår munskyddsdebatten. Jag pratade om detta med SSK förra veckan.
Hen förstod inte motståndet mot munskydd.
Jag är USKA och förstår inte heller.
Men vill svenskarna tillbe Tegnell istället för att använda beprövade lösningar, vad ska jag göra?
Jag håller mig undan och sköter mitt.
Detta land är fan deprimerande.
Jag ska tillägga att vi hade fina munskydd. Man kan såklart inte ha vad som helst. Skyddet ska sluta tätt överallt.
Generellt kan man inte säga att munskydd är värdelösa mot covid.
Som att säga att cykelhjälmar är värdelösa.