2020-11-14, 11:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Inte så bra för åklagaren" skriver Du. Jag skulle nästan säga precis tvärtom.

Dessa idioter som är ute för att råna drar sig inte för något. Ovanstående hände mitt på dagen och inte ens då drar de sig för att utsätta någon för otrevligheter.

SD:s mållgor, om de fanns, hade inte dragit sig för att sent på kvällen försökt att råna honom på telefon (som han inte hade med sig) och allt annat han kan ha haft på sig! Mållgorna var i överläge med tanke på antalet och SD var inte långt ifrån dessa... enkelt byte!

Vet inte om jag fattar dig här?

Åklagaren vill ju påstå att SD far med lögn om "rånarna" och att ärendet han hade ute i natten var att antingen mörda Lena redan då, eller en slags generalrepition inför mordet.

På vilket sätt skulle rånarna, om de nu var verkliga personer och inte bara mållgor, vara bra för åklagarna?

Då faller ju allt med SDs underliga beteende som både poliser och grannen har vittnat om. Hela kvällen 11-12 maj- 18, kommer då i en helt annan dager. Då är väl SDs konstiga beteende mer naturligt.

Eller hur tänker du?
Citera
2020-11-14, 11:39
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, men att han skulle ha tittat på dokument i en halvtimme, utan att röra det när han ska packa och fixa inför resan?
Och det är ju inget SD nämner själv.

Jag blir lite undrande vad termen "RunAsync" betyder?

Kan det innebära att SD (raderar och) kopplar ifrån sync till Lenas enhet/er?
Dokumentet var en kom-ihåg-lista (packlista) inför USA-resan, han behövde inte ändra i det, bara läsa och sådant ger inga spår. Man ska komma ihåg att den här kvällen inte var speciell på nåt sätt, den blev speciell först i efterhand så att säga. Man kan göra småsaker utan att komma ihåg exakt vad.

"RunAsync" är mycket vanligt, här exempel från min dator:

2020-11-13 17:24:05,361 +0100 INFO pid=2060 8180:RunAsync-OnConnect-57 sync_client_thread.py:139 Execute cleanup callback 'CleanupAsyncReference'
2020-11-13 17:24:05,361 +0100 INFO pid=2060 8180:RunAsync-OnConnect-57 sync_client_thread.py:139 Execute cleanup callback 'persistence_sqlite:8321e517c1724c119d920cc9a8bb91 9cC:\Users\XXXX\AppData\Local\Google\Drive\user_de fault\snapshot.db'
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-14 kl. 11:43.
Citera
2020-11-14, 11:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nej, jag är mobil och hinner inte leta fram någonting. Någon annan kanske kan hjälpa till?

Ingen panik.
Du kan ta det när du har tid.

Blir bara väldigt intressant med tanke på att det är vid tiden för att anmälningarna gjorts och i nära anslutning till avslöjandet.
Citera
2020-11-14, 12:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../

Här avslöjar han sig genom att inte bara ha en omfattande amnesi, men också genom att radera hela konversationen mellan honom och Lena som vilken idiot som helst förstår är viktig eftesom den var så sen och han har som sagt anmälningar sedan tidigare på sig.

/.../
Det du antyder här är väl att SD skall ha raderat någon konversation med LW som han hade den 14/5. Påstår verkligen åklagaren att en sådan radering har gjorts, eller är det här dina egna spekulationer?
Senast redigerad av Draifos 2020-11-14 kl. 12:26.
Citera
2020-11-14, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vi vet inte om mordet på LW verkligen var planerat eller inte, det är bara någonting som folk tror. Kammaråklagaren ÅH har ju vid flera tidigare tillfällen sagt att hon anser sig veta att mordet var planerat. Jag tror inte att åklagaren har sett med riktiga ögon i just detta fallet vad beträffar ett planlagt mord. Kammaråklagaren ÅH tillsammans med sin kollega lyckades ju inte övertyga Tingsrätten och BL om att mordet på LW verkligt var planerat av någon eller av några personer.

LGWP har ju sagt sitt i detta fallet om att det var något som helt enkelt bara spårade ur och gick snett när LW troligtvis bråkade med en eller två personer om något som de inte kunde komma överens om, och personen eller personerna, kanske var drogpåverkade vid det aktuella tillfället vilket är ganska vanligt vid mordtillfällen. Sedan har ju LGWP ändrat sig lite allt efter som, det vill säga att han har haft nya teorier om hur mordet på LW kan ha gått till.

Mordet räknas väl som planerat, mer eller mindre, när han tar ett tillhygge med sig.
Leif GW har uttalat sig om att det är rätt person som plockades. Han trodde också att de hade tillräckligt för att fälla GM.
Citera
2020-11-14, 14:57
Medlem
Citat:

Åklagaren vill ju påstå att SD far med lögn om "rånarna" och att ärendet han hade ute i natten var att antingen mörda Lena redan då, eller en slags generalrepition inför mordet.

På vilket sätt skulle rånarna, om de nu var verkliga personer och inte bara mållgor, vara bra för åklagarna?

Då faller ju allt med SDs underliga beteende som både poliser och grannen har vittnat om. Hela kvällen 11-12 maj- 18, kommer då i en helt annan dager. Då är väl SDs konstiga beteende mer naturligt.

Eller hur tänker du?

Jag menade bara att SD:s mållgor aldrig fanns, bara i hans huvud.

Hade det varit riktiga personer hade de inte dragit sig för att försöka muddra SD (rånar tom mitt på ljusan dag).
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-11-14 kl. 15:02.
Citera
2020-11-14, 17:05
Medlem
Citat:
Du menar att SD är ute med Lena på Alla Hjärtans dag?
Kan du länka till SDs text?

Jag visste att det varit uppe i tråden tidigare att "smygarna" cachat på Alla Hjärtans Dag och jag trodde att S hade tagit bort texten i loggen som syns på bilden Honan lagt ut, men jag ser nu att allt ligger kvar. Hittade inlägg från 2018 där Honan skriver att S o L umgicks efter "kriget" i bilen. Där kan du se vad båda skrev i sina loggar.
www.flashback.org/sp64858462

Vilket taskigt svin mot H. Inte konstigt att hon blev misstänksam.
Citera
2020-11-14, 17:20
Medlem
Citat:

Eller hur tänker du?

Blev det konstaterat att det verkligen var SD som polisen stötte på den kvällen ?
Citera
2020-11-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Mordet räknas väl som planerat, mer eller mindre, när han tar ett tillhygge med sig.
Leif GW har uttalat sig om att det är rätt person som plockades. Han trodde också att de hade tillräckligt för att fälla GM.

Även om det nu blev konstaterat av Rättsmedicin att ett slags tillhygge hade brukats av gärningspersonen eller gärningspersonerna så behöver du det ju inte betyda att det togs med till platsen vid det aktuella tillfället då LW dödsmisshandlades, det kan ju också ha varit så att gärningspersonen eller gärningspersonerna använde en sten eller något annat som redan fanns på brottsplatsen ?
Citera
2020-11-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var har LGWP sagt att "kanske var drogpåverkade"?

Uttalanden som jag sett i NA så säger han att det är någon som LW känner igen.

Du skriver stup i kvarten "huvamannen"! Som jag kommer ihåg det framgår det att vittnet med hunden såg en "person" med huva! Kan du visa annat, framgår det i FUP att det var en man?

Alltså kan det lika gärna vara en kvinna. Det kan vara HD som är ute på kvällen för att kolla om SD befinner sig hemma hos LW.
HD/SD var osams nära inpå USA-resan och HD ifrågasatte var SD höll hus när barnen inte fick tag på honom sent en kväll. SD misstänkte att HD trodde att han var hemma hos LW och han skriver "vill inte att du ska tänka så (han syftade/skrev på SP, alltså LW:s geonick).

Jag misstänker att polisen försökt spåra denna "huvaperson" genom att kolla vilka mobiler som rörde sig i området vid tiden och inte hittat någon (eller iaf blivit förhörd). Däremot kan HD ta en kort promenad, och ha med sin mobil vilket inte kan spåras då HD/LW bara bor ett fåtal meter mellan varandra.

Jo då, jag känner till avståndet mellan Byal*gsg*tan 4 a och Färd*mansg*tan samt LW och HD.

Att polisen skulle ha ansträngt sig och försökt spåra någonting beträffande huvamannen är inget man skall tro, polisen och åklagarna bestämde ju sig redan under den första dagen att det fanns bara en gärningspersonen och det var ju SD.

Sedan har jag mycket svårt att tro på att HD var ute i Hj*rsta området just den kvällen för att spana in om SD fanns hon LW.
Citera
2020-11-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Blev det konstaterat att det verkligen var SD som polisen stötte på den kvällen ?

Ja, han blev igenkänd av den ena polismannen när denne kom till SDs hus och fick se foton.
Citera
2020-11-14, 18:29
Medlem
Det finns en, typ, blogg på jonehrsson.se där någon skriver om Hjärstamordet. Man kan lyssna på olika personers vittnesmål och vissa finns med bild (varför?). Någon av er andra som vet vem bloggaren kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in