Citat:
"Jag är bättre än du". Du får väl bevisa det då genom lista ditt innehav så kollar vi hur det gick om 6 månader. Mitt innehav är listat.Du bemöter inga frågor där du uppenbart uppvisar ett tydigt bristande resonemang. Du sopar helt enkelt frågor du inte gillar under mattan. Det är INTE allmänt erkänt att man tror att USD kommer fortsätta att falla mot SEK. Att spekulera inom aktier är extremt svårt men att spekulera i valuta är mission impossible. Det finns inga bevis på att du sitter på ett alpha och alla dina självklara resonemang om hur börsen mår, (sannolikt inprisat men vad spelar det för roll eller hur?) totalt misslyckade bedömning av det amerikanska valets utfall på börsen, när och hur effektivt ett vaccin kommer lutar åt att du skulle lyckas bättre av att åka till Vegas och satsa på rött.
Jag kunde inte bry mig mindre om att du tar råd från mig. Det jag bryr mig om är att du sprider felaktigheter i majoriteten av dina inlägg. Att du skrev att du inte är intresserad av diversifiering bekräftar vad jag tidigare anade: Du har noll koll och förståelse för marknadsrisker. Jag har bara jobbat inom kvantitativ finans på storbanker ~8 år varav en sväng i NYC och är kvantchef där jag sitter jämte handlargolvet. Men visst, fortsätt gräva ned dig i ett djupt hål.
You can ignore reality but you cannot ignore the consequences of reality.
Jag kunde inte bry mig mindre om att du tar råd från mig. Det jag bryr mig om är att du sprider felaktigheter i majoriteten av dina inlägg. Att du skrev att du inte är intresserad av diversifiering bekräftar vad jag tidigare anade: Du har noll koll och förståelse för marknadsrisker. Jag har bara jobbat inom kvantitativ finans på storbanker ~8 år varav en sväng i NYC och är kvantchef där jag sitter jämte handlargolvet. Men visst, fortsätt gräva ned dig i ett djupt hål.
You can ignore reality but you cannot ignore the consequences of reality.
Jag har precis länkat till att Swedbank och SEB anser att USD kommer att fortsätta sjunka mot SEK under 2021. Men du vet bättre? OK...
Jag ger inga tips alls. Jag bara skriver vad som driver mig själv att satsa mina pengar som jag gör. Du däremot ger oavbrutet tips om vad som är rätt eller fel. Om du hade jobbat inom bank eller med egna pengar länge så hade du vetat bättre och varit ödmjukare.
Kvantchef som bara har breda indexfonder själv och som inte vet att USD precis toppat sin 8-års-cykel, kul humor har du iallafall. Och -7% på USD-fallet.
Om du nu skippar mig och istället besvarar TS så ska jag lyssna intresserat. Jag lär mig från FB. TS var "Någon mer oroad över börsens all time high? Likheter med 2000 och 2008?". Själv är jag ganska så oroad.