Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Du ber mig tränga in i en djungel och skövla mig fram med machete. Jag försöker ändå att anta utmaningen. Engström har föresatt sig att skjuta Palme när han kommer ut från biografen. Ångrar sig för att det är ett hopplöst projekt och återvänder till kontoret. Men vem kommer då inte spankulerandes när han stämplat ut och kliver ut på gatan. Men kom igen, trots att jag är jättegenerös blir det likförbaskat stenkorkat. Och då är det ändå det bästa jag kan komma på.
Hur tänker du ang att SE återgick till sitt jobb ?
Borde han inte suttit på tunnelbanan eller bussen på väg hem ....Eller varit kvar på brottsplatsen o lämnat sina otroligt bra vittnesmål ?
Just att han återvänder efter en stund med andan i halsen är ju nästan det märkligaste av allt !!
Han ville ju synas o på brottsplatsen o han borde vara den första att åka med in till stationen o lämnat vittnesmålet....istället väljer han att springa in till sitt jobb o småsnacka med vakten !!
Finns ingen logik om han är oskyldig..
Men är han skyldig så finns ju en del anledningar till återvända till jobbet. Dels lämna av vapnet...skaffa alibi..söka skydd ...osv .