2020-11-13, 18:02
Medlem
happyhippoxs avatar
Chair of the Federal Election Commission Trey Trainor

Chefen säger att de är voterfraud!

https://twitter.com/DonaldJTrumpJr/status/1327295362835464192?s=20
2020-11-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det kallas en freudiansk felsägning.
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Exakt, det kallas plausible deniability.
De vill att vi ska veta.
Men också att det ska gå att förklara bort om det ifrågasätts.

Nej, det är ingen freudiansk felsägning eller plausible deniability. Denna Voterfraud organization är det väljarskyddsprogram som hans kampanj hade startat i väntan på potentiella juridiska slagsmål, detta då Trump i ett tidigt skede redan pratat om voter fraud under valet 2016.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Låt mig få påminna om att jag gav mig in i diskussionen efter påståendet att videon var klippt och att Joe Biden inte sa att dom har upprättat den största röstfusksorganisationen i den Amerikanska politiska historien. Jag frågade efter den oklippta orginalvideon men har fått till svars att någon sådan inte existerar.

Mina öron hör klart och tydligt att Joe Biden förklarar att dom har upprättat den största röstfusksorganisationen i den Amerikanska politiska historien. Vad som sägs före och efter det är för mig irrelevant. Han sa det klart och tydligt i en mening från början till punkt.

Påståendet att videon var klippt och att Joe inte sagt det som påstås är därmed falskt. Försök till att vrida diskussionen till någonting annat kommer inte att lyckas.

Om du inte kan ta in flera meningar för att få en bild av vad som är sant/falskt - vad har du då i en bevistråd att göra?
2020-11-13, 18:13
Medlem
HipToBeSquares avatar
Om Trump är smart så ska han fokusera på Arizona för där är det något på gång. De andra swing states är inte totalt orimliga men Arizona står ut som nästan löjligt. De kommer definitivt hitta något där.
2020-11-13, 18:15
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loladody
Den här länkade artikeln från Politico summerar ihop allt väldigt bra:

https://www.politico.com/news/magazine/2020/11/13/trumps-crazy-and-confoundingly-successful-conspiracy-theory-436404

"Trump is not making a narrow, surgical, legally feasible case to enhance his chances to still be living in the White House come January 21. (That’s … improbable.) He’s not doing this, either, to win the argument. (It’s almost mathematically impossible.) He’s doing it, say political strategists, longtime Trump watchers and experts on authoritarian tactics, to sow doubt, save face and strengthen even in defeat his lifeblood of a bond with his political base."

Citat:
"He’s doing it"
.

Ehh nej jag tror inte alla de 100tals personer vittnat som under ed är delaktiga i nått politiskt stunt kordinerat av en galen ensam Trump i Vita Huset.
2020-11-13, 18:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Om Trump är smart så ska han fokusera på Arizona för där är det något på gång. De andra swing states är inte totalt orimliga men Arizona står ut som nästan löjligt. De kommer definitivt hitta något där.
Och det kan vara smart eftersom han verkligen behöver en skalp.

Hitta något.Vinn en stat. Få lite kredibilitet.
2020-11-13, 18:22
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Hmmm, jag tycker jag har hört något liknande förut.

Vad är på gång i Arizona?
2020-11-13, 18:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Och det kan vara smart eftersom han verkligen behöver en skalp.

Hitta något.Vinn en stat. Få lite kredibilitet.
Lite kredd räcker ju inte för att bli vald till president.

2020-11-13, 18:30
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hmmm, jag tycker jag har hört något liknande förut.

Vi har nästan 30% ökning i valdeltagande, i en stat där befolkningsökningen minskar. Jag anser att det är orimligt. De andra swingstates ligger runt 7 - 15% ökning i valdeltagande och man kan diskutera om det är vettigt men Arizona är på den löjliga skalan.
2020-11-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Ett möjligt sätt är att deploya en annan binärfil en den som officiella källkoden skulle ge. Den fuskande mjukvaran går såklart vid sidan om alla reviews.

För att komma runt tester kan man trigga på datum, tex fuska efter kl 2200 på valnatten och sluta två dagar efter. Inte fuska på första tre batcherna vid kontinuerlig användning osv för att komma förbi kalibrering etc.

Det är inte "svårt" att gömma sådan kod i logiken och det är knappast så att maskinerna verifieras på maskinkodsnivå ... man kan till och med programmera maskinen till att radera den fuskande koden efter valet. Hur lätt som helst om du råkar va rätt person i kedjan.

Ur ett säkerhetsperspektiv är det enda rimliga att ha maskiner för att kontrollräkna, inte göra grovjobbet.

Jag fattar inte ett skit av vad du skriver och däri finns ett problem. Det är alltså inget angrepp på din argumentation, trevligt med kunnigt folk i tråden. Men vad jag menar är problematiskt, är när en valprocedur inte blir överskådlig och granskningsbar för andra än fackmän. Pappersräkning manuellt förstår däremot alla och gör ett val fullt transperent och legitimt.
2020-11-13, 18:31
Medlem
Surtrutens avatar
Trumps advokater backar,
Minst två av Donald Trumps advokater har under utfrågning av domare backat från påståenden om att valet ”stulits” eller på andra sätt utsatts för påverkansförsök, skriver The Wall Street Journal.

Under en domstolsförhandling i Arizona sa republikanske juristen Kory Langhofer under torsdagen att stämningsansökan i distriktet Maricopa inte alls handlade om valfusk. Enligt Langhofer vill Trumpkampanjen och Republikanerna istället uppmärksamma ”ett begränsat antal ärenden” där mänskliga misstag tros ha begåtts, skriver The Arizona Republic.

Även Trumps jurist Jonathan Goldstein säger i domstol att han inte hävdar valfusk gällande 592 omdiskuterade röstsedlar i distriktet Montgomery, Pennsylvania.
Källa: Omni.se
2020-11-13, 18:32
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Lite kredd räcker ju inte för att bli vald till president.

Vi blir ju trötta på allt tjat om att inget valfusk förekommit, förstår du väl.

Skämt åsido: Jag vet inte vad som är på G i Arizona, men det vore inte så dumt om det gick att påvisa något någonstans för att resterande fall ska tas på större allvar.

I övrigt tror jag fortfarande att den enda möjligheten att vända detta är "det stora avslöjandet", typ något lurt med Dominion. Fusk i mindre skala kan man nog tyvärr räkna med, fast det är svårt att vinna ett val på. Och då menar jag för båda sidor.

Om man ser på vissa stater är det så segregerat att man kunde misstänka gerrymandering, t.ex. i Pennsylvania. Problemet är att valkretsarna sett ut på samma sätt länge, så vitt jag förstår, och att de stora städerna tycks vara demokratiska getingbon. Man bör dock ge akt på sådant ändå. Vi ser samma tendens i Arizona, Nevada, osv. Att titta närmare på enskilda valkretsar i jakt på oregelbundenheter vore kanske klokt.
2020-11-13, 18:33
Medlem
Citat:
Jag ser bara förstasidan.
Hur gör man för att se hela dokumentet?

Man går väl lämpligen till grundkällan om man är intresserad och inte nöjer sig med en bild på en förstasida som inte säger någonting om caset som vissa verkar vara nöjda med. Och det som yrkas på är inte alls en total omräkning för hand och audit av alla avgivna röster.

https://www.clerkofcourt.maricopa.gov/records/election-2020/cv2020-014553

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in