2020-11-12, 13:54
Medlem
angstfishs avatar
Väldigt intressant att se hur globalist-media nu håller på att positionera sig inför det som skall komma.

T.ex: https://www.dn.se/varlden/martin-gelin-republikanerna-leker-med-elden/
Citat:
I Washington Post berättar en högt uppsatt republikansk politiker att den senaste veckans juridiska attacker och påståenden om valfusk främst handlar om att stötta Trump efter valförlusten.

– Vad finns det för nackdelar med att blidka honom lite under den här korta perioden? Han spelar lite golf, han skriver på Twitter om några stämningar, men de stämningarna kommer misslyckas. Sen twittrar han lite mer om att valet stals från honom och till slut kommer han att avgå, säger republikanen.

På CNN säger flera tunga republikaner likaså att det som pågår i USA inte bör liknas vid en statskupp, utan mest är ett försök av republikanernas partietablissemang att blidka presidenten, som är deppig efter nederlaget mot Biden.

Har man följt världspolitiken senaste 10 åren och stämt av mot vad som rapporteras i MSM så är det ganska lätt att känna igen när ljugmedia ökar nivån på propagandan.

Detta kommer trumfa "Trump-Russia-Possible-Collusion" narrativet 100 gånger om.
It's gonna be insane! *börjar poppa popcorn*
2020-11-12, 13:55
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Och sen säger han att han inte behöver sina väljare för att vinna valet. Det finns bara en typ av presidentkandidat som inte behöver röster för att vinna och det är den som ordnar röster genom fusk.

Kombinera detta med det faktum att han knappt kampanjade något, hade just ingen organisation alls, fick inga väljare till sina "tal" som dessutom var värdelösa. Resultat? Högsta valsiffrorna någonsin. Bara där har man ju egentligen ett glasklart case, men det finns ju så mycket mer.... Rättegången kommer ta månader. Kommer han ens hålla ut så länge?

Gubbfan blev ju knappt utsläppt ur källaren av sina "handlers". De var rädda att han skulle göra bort sig igen, eller snubbla på en sten och slå ihjäl sig på väg till fågelholken.
2020-11-12, 13:57
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ska dom handräkna hela Georgia?
Japp, alla röster i Georgia ska räknas om för hand och det beräknas vara klart den 20 november.

På en presskonferens igår var den republikan som var ansvarig för valet helt övertygad som att resultatet var korrekt så nu är det upp till bevis.
Det blir spännande!
2020-11-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Den är exakt likadan som videon jag hänvisade till. Han säger exakt samma sak.

Videon jag hänvisade till: https://www.youtube.com/watch?v=MA8a2g6tTp0
Videon du hänvisar till: https://www.youtube.com/watch?v=C6u1uKznCYw&t=1162 (tid ljusterad till uttalandet som diskuteras)

I båda säger han:
"We have put together, I think, the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics."

Om du lyssnar vidare så hör du att han pratar om Trumpadministrationen, deras försök till att avskräcka och ogiltigförklara rösterna. Inte att de själva begår fusk.

Jag häpnas över att eran källkritiska förmåga är nästintill noll.
2020-11-12, 13:58
Medlem
whogivesafucks avatar
Morning Joe
"Trump’s own lawyers can’t even defend their ‘scam pleadings’ under oath"

Ännu en beskrivning hur landet ligger.
https://www.rawstory.com/2020/11/trumps-own-lawyers-cant-even-defend-their-scam-pleadings-under-oath-msnbcs-morning-joe/

Verkar som uppgifter från alla håll är helt enstämmiga.
2020-11-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Demokrater blir mer benägna att fuska ju längre till vänster de kommer i sin livsfilosofi. Detta för att vänstern "känner" istället för "Tänker".

Republikaner vill ha lag och ordning, det är hela partiets filosofi. Rätt ska vara rätt. Kriminalitet ska straffas. De är mer verklighetsförankrade och respekttfulla än vänstern, så har det alltid varit.

Summa summarum:

Höger = Ordning.

Vänster = Kaos.

Nu kanske du förstår varför demokraterna fuskar så mycket mer än republikaner.
Ja nu förstår jag. Har länge undrat över varför Demokraterna släppte fram Trump 2016. Dessutom var Nixon, som bekant, en hyvens kille. Terrorbombningar av Kambodja var en av hans grenar..
2020-11-12, 14:01
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Den är exakt likadan som videon jag hänvisade till. Han säger exakt samma sak.

Videon jag hänvisade till: https://www.youtube.com/watch?v=MA8a2g6tTp0
Videon du hänvisar till: https://www.youtube.com/watch?v=C6u1uKznCYw&t=1162 (tid ljusterad till uttalandet som diskuteras)

I båda säger han:
"We have put together, I think, the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics."

Jag hatar Biden som alla andra, men man KAN nog fråga sig, vem detta "We" syftar på. Om han syftar på "oss alla, USA" och kritiserar typ republikanska förslag (republikaner kritiserar dems för slapphet, dems kritiserar rep för att hindra negerfolket genom att kräva ID-handlingar etc.).
2020-11-12, 14:05
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loladody
Om du lyssnar vidare så hör du att han pratar om Trumpadministrationen, deras försök till att avskräcka och ogiltigförklara rösterna. Inte att de själva begår fusk.
Låt mig få påminna om att jag gav mig in i diskussionen efter påståendet att videon var klippt och att Joe Biden inte sa att dom har upprättat den största röstfusksorganisationen i den Amerikanska politiska historien. Jag frågade efter den oklippta orginalvideon men har fått till svars att någon sådan inte existerar.

Mina öron hör klart och tydligt att Joe Biden förklarar att dom har upprättat den största röstfusksorganisationen i den Amerikanska politiska historien. Vad som sägs före och efter det är för mig irrelevant. Han sa det klart och tydligt i en mening från början till punkt.

Påståendet att videon var klippt och att Joe inte sagt det som påstås är därmed falskt. Försök till att vrida diskussionen till någonting annat kommer inte att lyckas.
2020-11-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Kombinera detta med det faktum att han knappt kampanjade något, hade just ingen organisation alls, fick inga väljare till sina "tal" som dessutom var värdelösa. Resultat? Högsta valsiffrorna någonsin. Bara där har man ju egentligen ett glasklart case, men det finns ju så mycket mer.... Rättegången kommer ta månader. Kommer han ens hålla ut så länge?

Gubbfan blev ju knappt utsläppt ur källaren av sina "handlers". De var rädda att han skulle göra bort sig igen, eller snubbla på en sten och slå ihjäl sig på väg till fågelholken.

Men Neo, du måste förstå att har man det bästa argumentet i världshistorien för att vinna ett val så behöver man inga kampanjer eller övriga argument. "Orange man bad". Säger man det så borde det inte ens behövas ett val utan då räcker det med att CNN avgör. Eller hur?

😂

Skämt åsido, det är rätt som du säger. Han kampanjade knappt alls. Hade det varit en eller två av dessa skumma grejer så hade jag inte varit lika övertygad om fusk, men just nu är det för mycket konstiga "sammanträffanden". Och jag är inte den som tror på sammanträffanden.
2020-11-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är klart att det är bra om ev. systematiskt valfusk utreds och det kommer säkert att göras i de nu aktuella jämna staterna.

Jag tycker man kan se två läger
  1. De som tycker att hela valet ska göras om pga. misstankar om valfusk.
  2. De som inte likställer misstankar med solklart fusk och därför nöjer sig med att de jämna staterna kontrolleras.

Nu är det ju inte det tråden handlar om egentligen utan om vilka bevis (och även misstankar tycker jag) som finns för att det faktiskt förekommit valfusk (underförstått: som påverkar valutgången) och hur starka eller svaga dessa bevis och misstankar är.

De jämna swing states vi nu har måste undersökas mycket noga om någon ska kunna tro på detta val.
Det är ju tragiskt att detta val känns så oseriöst och ger en så fadd eftersmak.
Det är mycket som inte verkar vara korrekt och detta måste man gå till botten med.

Kan man inte bringa någon klarhet i detta så får valet ogiltigförklaras, styra upp procedurer och bort med möjligheten att poströsta det funkar ju inte. Seriösa krav och regler kring id-handlingar inte dessa u-lands regler. När man ändrat förutsättningarna så blir det omval.
2020-11-12, 14:08
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag hatar Biden som alla andra, men man KAN nog fråga sig, vem detta "We" syftar på. Om han syftar på "oss alla, USA" och kritiserar typ republikanska förslag (republikaner kritiserar dems för slapphet, dems kritiserar rep för att hindra negerfolket genom att kräva ID-handlingar etc.).
I klippet där uttalandet sker pratar han om obamaadministrationen. Så jag antar att det gäller obamaadministrationen, men jag vet inte.
2020-11-12, 14:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Svensk ljugmedia kommer nog vara lika svåra att få bort som Amerikansk. Styrda av samma aktörer.

Men de har iaf Trump, som kommer göra något åt det snart. Han har gott om bevis på deras förräderi och uppvigling, två allvarliga brott.

Här i Sverige kommer de börja göra samma sak, frågan är bara när.
Jag tänker inte gå in på ämnet J i denna tråd eftersom det oftast slutar på samma sätt med pajkastning och varningar, men jag kan säga så här: Allt hänger ihop. Svenska media är experter på att regurgitera analyser från i synnerhet NYT och WP. Det vore intressant att se hur våra tidningar tacklar en eventuell skandal. Hur tänker man skademinimera? Vad gör man med Biden?

Än så länge står det i stort sett ingenting om Trumps case annat än saker som denna:
– Det som pågår nu för tankarna till statskuppsliknande försök av Trump att behålla makten, säger Demoskops vd Karin Nelsson.
AB: Statskuppsliknande försök av Trump

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in