2020-11-13, 13:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Precis så är det. Trump har tvingat MSM och hela big tech maskineriet att visa sitt rätta ansikte. De har blivit alltmer pressade, och de på högerkanten har börjat fatta att man helt enkelt får börja använda sig av samma fulspel som vänstern, annars kommer man ingenvart.

Det vi ser utspela sig nu är en kamp som kommer att fortgå, inte bara i USA, men även i Europa. De subversiva vänsterkrafterna har ett starkt övertag just nu inom media och big tech, men de exponeras mer och mer för var dag som går. Hela upptakten till det amerikanska valet var ett paradexempel på det.

Fler och fler har börjat vakna, men så länge vänstern får hållas med att dränka Europa och USA med en massa illegala ekonomiska flyktingar, så blir det allt svårare att stå emot. Den demografiska skiftningen sker i rasande takt, och det kan aldrig sluta på ett bra sätt.
"Samma fulspel som vänstern" — exakt. Eller, man måste förstå värdet i att pumpa ut uppgifter som går stick i stäv med den "sanning" det mediala etablissemanget torgför. Denna "sanning" är dessutom i regel densamma i USA och Sverige med tanke på att inte minst liberala media med DN och SvD i spetsen hämtar praktiskt taget allt sitt stoff till omvärldsbevakningen från sina amerikanska systertidningar.

Som jag ser det är det alltså inte fel i någon mening att söka konfrontation genom att hänvisa till sidor och källor som den andra sidan avfärdar som opålitliga. Det är upp till var och en som följer en tråd som denna att själv bestämma vad man vill tro på. Centralt är i alla fall att man utmanar MSM och dess "sanning" — med en annan sanning.
2020-11-13, 13:43
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Så vad du insinuerar är att republikanerna vann NC genom att fuska?

Nej, jag lägger detta på högen av alla oegentligheter både i valet i NC och alla andra stater som tog en
ca en vecka på sig att räkna röster.
I tidigare val hade vi resultatet på valnatten och internationella observatörer var välkomna att observera.
2020-11-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Min gissning, när processen på allvar tar fart i december och kanske blir klar i januari, är att Trump kommer stå som segrare med allt från 289-249 till 311-227. Trump kommer, i domstol, vinna Pennsylvania (just nu -ca 54,000 röster, -0,89%), Georgia (just nu -ca 14,000 röster, -0,29%), Wisconsin (just nu -ca 20,000 röster, -0,62%) och Arizona (just nu -ca 11,000 röster, -0,34%). Det är en swing 57 elektorsröster samt att han tar North Carolina, 15 elektorer. Sen beroende på vad som händer med superfusket i Michigan och allt det skumma i Nevada så kan skillnaden bli ännu större. Men de fyra förstnämnda staterna kommer Trump att få tilldelade.

Man måste låta det här ta tid. Det har endast gått 10 dagar sen valdagen.

Där har du fullständigt fel. Allt måste vara klart senast i mitten av december då elektorerna röstar. Efter det blir Joe Biden president även om valet förklaras ogiltigt i domstol semare. Det är alltså bråttom nu om Trump skall kunna ta hem segern. Samtidigt går det ju inte riktigt att börja innan det finns officiella valresultat att klaga på.

Tidspressen är nog det tuffaste med hela situationen. Samtidigt är ju tidspressen det som gör att HD kommer att tvingas ingripa på något sätt. Utan rikligt med tid att samla bevis tror jag det blir svårt för HD att helt enkelt ogiltigförklara valresultat (förutom kanske Pennsylvania). Det gör att Joe Biden trots allt har en stor fördel just nu då de officiella valresultat som finns ger honom segern.

För framtiden gäller det givetvis för Republikanerna att avslöja fusk för att kunna införa ett säkrare system men för Trump spelar det ingen roll alls efter 13:e december tror jag det är.
2020-11-13, 13:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Där har du fullständigt fel. Allt måste vara klart senast i mitten av december då elektorerna röstar. Efter det blir Joe Biden president även om valet förklaras ogiltigt i domstol semare. Det är alltså bråttom nu om Trump skall kunna ta hem segern. Samtidigt går det ju inte riktigt att börja innan det finns officiella valresultat att klaga på.

Tidspressen är nog det tuffaste med hela situationen. Samtidigt är ju tidspressen det som gör att HD kommer att tvingas ingripa på något sätt. Utan rikligt med tid att samla bevis tror jag det blir svårt för HD att helt enkelt ogiltigförklara valresultat (förutom kanske Pennsylvania). Det gör att Joe Biden trots allt har en stor fördel just nu då de officiella valresultat som finns ger honom segern.

För framtiden gäller det givetvis för Republikanerna att avslöja fusk för att kunna införa ett säkrare system men för Trump spelar det ingen roll alls efter 13:e december tror jag det är.

Är ju sjukt om konstitutionen ger utrymme för att fuska! om det är tidspress på ett sådant viktigt val när det framkommer konstigheter.
2020-11-13, 13:46
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Här är det dock inte särskilt jämnt. Ser precis som prognosen varit en vecka ut att sluta 306-232. Det enda som kan minska siffrorna för Bidens del är om Trumpsidan lyckas hitta något markant de inte hittat än som kan ändra någon av delstaterna.
1876 drog ut på tiden för att det var jämnt, 2020 för att ena kandidaten vägrar erkänna sig förlorad.

Förstår att du och jag är diametrala motsatser. Jag har därför här laddat upp en valkarta som den ser ut just nu. Vi får både du och jag följa processen för att notera hur den ritas om allteftersom dessa processer hanteras.

Trump 232 Biden 227
https://pasteboard.co/JAayvUO.jpg

Det enda vi kan konstater är att inget är klart för Joe Biden eller Donald J Trump. Ingen av kandidaterna har några certifierade stater. Du bör för din egen trovärdighets skulle nyttja den Amerikanska konstitutionen och USAs legala system/ process som grund annars blir detta bara pajkastning. Onödigt.

#fightback
2020-11-13, 13:48
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det innebär att personen vars tweets du länkade till har fel. Han skriver:

och visar sen upp mail från Osce PA. Det är därför han får som svar

Dom skriver också att ingen har blivit nekad och att mailen som publiceras handlar om "Election Commission"

Ahh hade åkt hela vägen från Geneve eller Helsingfors var de nu är baserade och blev nekade "courteously" dvs på ett väldigt artigt sätt , det förändrar allt.
2020-11-13, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Är ju sjukt om konstitutionen ger utrymme för att fuska! om det är tidspress på ett sådant viktigt val när det framkommer konstigheter.

Likväl är det så. Man kan döma enskilda valarbetare efteråt men Joe Biden blir trots det president.
2020-11-13, 13:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Likväl är det så. Man kan döma enskilda valarbetare efteråt men Joe Biden blir trots det president.

Jag har absolut ingen anledning att misstro dig!

Man får väl hoppas att straffen för folk som blir påkomna med att fuska fram en president blir hårda.
2020-11-13, 13:53
Medlem
NeoVains avatar
Full Audit i Michigan.

https://youtu.be/3ocLZ7DAFHw
2020-11-13, 13:56
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
...Det är upp till var och en som följer en tråd som denna att själv bestämma vad man vill tro på. Centralt är i alla fall att man utmanar MSM och dess "sanning" — med en annan sanning.

Precis så är det. Det måste finnas en motpol till MSM och deras "sanning". Sedan är det som sagt upp till var och en att tro på den man vill. Men det viktiga är att inte låta big tech/MSM tysta de som har en åsikt som skiljer sig från deras egen, vilket de nu gör genom att blocka och ta bort "obekväma" tweets/youtube-klipp etc.

Paradoxalt nog så har Trump gett hela MSM ett uppsving. Han har sett till att de kan hålla huvudet över vattnet ett tag till. Trots att man hatar honom, så är man i stor del beroende av Trump, eftersom han genererar klick och stories. MSM är parasiter som behöver sin värd. De kommer givetvis inte kunna släppa Trump även i framtiden.
2020-11-13, 13:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
Läs artikeln:
Det gäller som sagt en republikanskt styrd delstat som efter valet också blir republikanskt styrd.

Menar du att bara för att man gjort misstaget att bryta mot lagen tidigare så ska man göra det igen?
Verkar det vettigt?
2020-11-13, 13:57
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyd
Ahh hade åkt hela vägen från Geneve eller Helsingfors var de nu är baserade och blev nekade "courteously" dvs på ett väldigt artigt sätt , det förändrar allt.

Igen, det står pending inte nekade. Och vad "Election Commission" innebär i sammanhanget vet jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in