Citat:
Ursprungligen postat av
Pisseman
Finns det någon information på nätet om detta på City Gross? Det låter väldigt intressant nämligen. Jag googlade men hittade inget.
Det är inside info, sen har vi pat-sekretess och en affärskedja vill inte synas i dessa problem, då ska ni veta att firman beskostar både handsprit och maskiner som steriliserar kundvagnar, så dom har verkligen satsat för att motverka problemen.
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
En hissresa tar trettio sekunder. Du andas ungefär fyra liter luft.
Person A andas ut fyra liter luft, person B andas in fyra liter luft. Du får kanske i dig någon deciliter av den andres utandningsluft, om du kliver direkt in i en liten hiss efter någon annan.
Räcker det? Kanske det, om du har oturen att det är en sån där superspridande person som just då smittar. Men nu pratar vi om extremfall. Det är inget som driver smittspridningen.
Jag går efter försiktighetsprincipen, undvik liten hiss minst 40-50min efter misstänkt besök, samma gäller toa.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Handtorkblås virvlar ju också runt alla droppar i utrymmet. Dessutom torkas dropparna vilket gör dem mindre o får dem at sväva längre i luften.
Handtorken sänker också rf vilket i sin tur förvärrar smittspridning pga torrare luft...