Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Jag har stor tilltro till våra medier även om man alltid ska ha en lite skeptisk hållning och inte köpa allt med hull och hår.
Det finns ju inget som motsäger att han sagt att han var först på platsen snarare skulle det ligga i linje med andra uttalanden han gjort om han hade sagt så.
Sedan minns jag inte om jag läste det i Häggströms PM eller inte står det där så känns det ju rätt trovärdigt.
Att SE ska ha haft god tid på sig att förfölja Palme hinna småprata med väktare och ändå utföra mordet kan ju vem som helst räkna ut är felaktigt det är väl få som tror att det gick till så?
Rent teoretiskt kan han ha varit utanför Grand ångrat sig gått till Skandia(han kan ju ha hat nyckel till den dörr du nämnde att vi inte vet att han hade är inte detsamma som att han inte hade det det innebär bara att vi inte vet hur det var med den saken)stämplat ur småpratat gått ut på gatan och plötsligt var Palme där igen.Onekligen väldigt slumpartat men ändock i teorin möjligt även om jag som sagt hela tiden varit tveksam till att SE ska ha varit utanför Grand.
Ingen kan väl säga att SE är Grandmannen ?
Däremot kan man säga att han absolut har likheter med någon av de män som sågs utanför Grand strax före mordet.Så det är felaktigt att påstå att SE inte har likheter med Grandmannen.
B.l.a Mårten Palme beskrev i ett förhör den 1a mars en man vars signalement hade likheter med SE.
Jag har läst många förhör och tänkt och lagt ihop saker och analyserat mitt antagande att SE är trolig GM beror inte på någon bok eller media.
Sedan som LL säger klart att man påverkats av sånt man läst om i media det kanske är ofrånkomligt.
Det finns dock absolut inget som utesluter SE som GM i materialet .Däremot finns det en hel del märkliga omständigheter som snarare stärker misstankarna mot honom.
Jag är övertygas om att ytterligare såna saker kommer att framkomma inom en inte alltför lång framtid,
Vad trodde egentlige hans familj om hans roll i mordet?
Det kan vara en fråga som vi kommer att få läsa om.
Sedan är ju båda modern och brodern döda idag Margareta vet vi vad hon sagt i förhör å andra sidan kan hon säkert ha skäl att säga vissa saker det behöver inte betyda att det är precis så det var då.
Ok.
Jag har i detta fall ingen större tilltro till medier, just därför att jag vet att journalister ofta är väldigt ytligt insatta i ämnen som de yttrar sig i.
När det gäller de senaste årens rapporteringen om Palmemordet har de uppenbarligen inte haft tid eller engagemang att dubbelkolla de uppgifter som Filter trummat ut, utan glatt och okritiskt spridit dessa vidare.
Jag vet inte vad det beror på, men TP fick ju guldspaden - inte för att han hade rätt - för det hade ju juryn ingen aning om, men för att reportaget höll en viss stilmässig kvalitet, och för att han oavsett hur fel han kan ha haft slitit hårt med detta i många år och motiveringen:
”för att under tolv år ha grävt i försummat utredningsmaterial, intervjuat bortglömda vittnen och med nya uppgifter gjort Skandiamannen till ett viktigt spår för Palmemordsutredarna.”
Det var då redan klart att TP egentligen hade exklusiv inblick i Palmeutredningens arbete, och fick till skillnad från oss övriga ta del av sekretessbelagt material.
Han har helt enkelt haft ett stort inflytande på utredningen, och föga förvånande också på dess slutsatser.
Misstanken att man använde sig av TP och hans privatutredning för att lägga ner utredningen går inte att frigöra sig ifrån.
Det luktar helt enkelt illa, och om man sedan tittar på de krystade slutsatserna under Krister Peterssons presentation och ser den totala avsaknaden av bevisning, så blir det mycket tydligt vad det handlar om.
Att partiet och familjen är nöjda verkar också ha en viss betydelse.
Karln är ju död och förtalad av staten.
Han behöver helt enkelt ett försvar.
Glöm inte att Mårten Palme
pekat på Christer Pettersson i över 30 år.
Dessförinnan pekade han ut allehanda figurer som tänkbara. Ingen av dem påminde om SE, och SE som Mårten dessutom sett i media utan att reagera på.