2020-11-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är en ren och skär lögn ifrån din sida.

Jag har aldrig någonsin framfört att jag viste var någonstans mordvapnet fanns gömt, det vill säga tillhygget som gärningspersonen eller gärningspersonerna använde vid det aktulla tillfället då dödsmisshandeln på LW ägde rum bakom bullerplanket ... däremot har jag tidigare framfört att jag hade mina misstankar, mina aningar om var någonstans eventuellt mordvapnet kunde finnas.

Jag har tidigare klargjort att jag en gång i tiden vait övertygade om att SD var gärningspersonen, men ack så fel jag hade som trodde så. Efter allting som har kommit fram, är jag nu starkt övertygad om motsatsen.

Det finns överhuvudtaget ingen möjlighet att den nu fortfarande mordmisstänkte SD är gärningspersonen, allt talar för att någon annan eller några andra personer begick mordet på LW under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och enligt mig, med mycket stor sannolikhet var det huvamannen och MVM som utförde detta brutala och hänsynslösa mord.

Inte nog med att du skriver som om du vore lätt efterbliven och slår upp varenda ord i ett synonymlexikon från 30-talet, så innehåller dina inlägg bara en massa rappakalja. Måste du t.ex. hänvisa till ”...bakom bullerplanket” hela tiden? Vi vet ju var brottet begicks, det behöver inte upprepas i varannan mening. Det är svårt att ta dig på allvar.
Citera
2020-11-12, 21:27
Medlem
Citat:
SD kommer att friskrivas av HovRätten på samma grund som TingsRätten tidigare gjort, och därefter skall den tidigare mordmisstänkte SD betraktas som oskyldig.

Där har du antagligen helt rätt. På samma grund som TR... det vill säga inte för att han bedöms som oskyldig, utan för att det saknas tillräcklig bevisföring.
Citera
2020-11-12, 21:30
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vart skulle det vara?

Den frågan får du ställa till Jokermannen.
Citera
2020-11-12, 21:33
Medlem
Citat:
Folk har konstiga idéer och tankar, så fort det minsta lilla poppar upp så tror folk att tvåbarnspappan SD bara måste ha haft ett finger med i spelet. SD kan inte vara involverad i alla brott som äger rum på olika platser, han har fullt upp med annat att göra än att befatta sig med sådant.

SD har ett stort hus att ta hand om med trädgård, SD har ett arbete att sköta för att sålunda förtjäna sitt upphälle och han är en god och ansvarsfull tvåbarnspappa som tar sitt ansvar och ser till att hans barn trivs och har det bra, SD hjälper sin före detta fru HD med både det ena och andra och SD har ett brinnande intresse för sporten geocaching som han engagerar sig en hel del i på sin fritid.

Vart tror du att mordvapnet är gömt? Eller vapen och vapen, vad tror du andvändes?
Citera
2020-11-12, 22:01
Medlem
Citat:
Vart tror du att mordvapnet är gömt? Eller vapen och vapen, vad tror du andvändes?

Han var tidigt i tråden övertygad om att mordvapnet var ett basebollträ som funnits i hallen hos BO. Han hävdade då att det saknades i BO:s hus.
Senast redigerad av Krimprofessorn 2020-11-12 kl. 22:03.
Citera
2020-11-12, 22:05
Medlem
Citat:
Det finns överhuvudtaget ingenting skrivet i LW:s tidigare skrivna privata dagboksanteckningar (vilka av henne skrevs på formatet A4-papper som sedan förvarades i en hålpärm) som bevisar att SD hade bestämt sig för att mörda LW.

Däremot ovan skrivet har jag tidigare framfört att LW berättat för sin vän, vilken hon lämnade sina privata dagboksanteckningar till, att det hade skurit sig rejält mellan henne och SD.

Enligt citat: och från LW till hennes vän,

- "Nu har det skurit sig riktigt rejält mellan mig och SD" ... slut citat.

LW sa aldrig till sin vän vid det aktuella tillfället att SD hade sagt till henne [LW] att han skulle mörda henne.

Sedan kan det ju helt enkelt ha varit så, att LW förstorade upp det hela beträffande SD när hon uttryckte sig till sin vän om att det hade skurit sig riktigt rejält mellan henne och SD ?

LW var nog överförälskad i SD och hade väldigt svårt att lämna honom i fred vilket till sist fick SD att säga ifrån på skarpen och det är ju i sådant fall fullt förståeligt, påträngande personer blir helt enkelt för mycket till sist.

När SD blev tvungen att säga till LW på skarpen så kanske helt enkelt LW upplevde det som att de hade skurit sig riktigt rejält mellan henne och SD.

Men det där stämmer ju inte. Han fortsatte att träffa henne och det vet du!
Citera
2020-11-12, 22:09
Medlem
Citat:
Under snart gångna två och ett halvt års tid har polisen tillsammans med åklagarna försökt att stärka upp fallet mot en oskyldigt utpekad och mordmisstänkt tvåbarnspapp [ SD ] utan att deras försök har lett fram till något resultat, på detta följer frågan: hur skall Kammaråklagaren ÅH tillsammans med sin övriga kolleger plötsligt lyckats med att stärka upp fallet just nu ?

Så länge, som det inte finns bevis, som klart och tydligt visat att det är styrkt utom all rimligt tvivel att tvåbarnspappan SD tidigare bragt LW om livet, så länge kan den mordmisstänkte SD inte dömas i en domstol.

SD kommer att friskrivas av HovRätten på samma grund som TingsRätten tidigare gjort, och därefter skall den tidigare mordmisstänkte SD betraktas som oskyldig.

Du är sålångt ifrån verkligheten och sanningen man kan vara, Stefan Davidsson kommer sitta i gott förvar efter HRs livstidsdom.

Du tycker att SD är en bra pappa han ljuger, han bedrog HD i sex år, han har mördat LW, är det en bra pappa? Förmodligen i din och SDs värld, vi andra tycker det är sjukt
Citera
2020-11-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Inte nog med att du skriver som om du vore lätt efterbliven och slår upp varenda ord i ett synonymlexikon från 30-talet, så innehåller dina inlägg bara en massa rappakalja. Måste du t.ex. hänvisa till ”...bakom bullerplanket” hela tiden? Vi vet ju var brottet begicks, det behöver inte upprepas i varannan mening. Det är svårt att ta dig på allvar.

Men kära nån, varför blir du plötsligt så subjektivt aggressiv för ?

Du vet lika väl som jag (med många fler där till) om du nu tar ditt sunda förnuft till fånga, att det är fullkomligt felaktigt att peka ut en oskyldig tvåbarnspappa [SD] för ett brott han inte har begått.

Begriper du inte att man inom polisen inkluderat åklagarna inte har kunnat eller lyckats med att binda den mordmisstänkte tvåbarnspappan SD till mordet på LW ?

Trotts att polisen och åklagarna envetet har under en tid av nästan två och ett halvt års tid finkammat vart enda litet hörn som varit möjligt i denna mordutredningen utan att ha lyckats med att binda den mordmisstänkte SD till mordet.

Det finns inget som bevisar att tvåbarnspappan SD gjort sig skyldig till det brott han anklagats för och fortfarande står anklagad för.

Det finns inga bevis som styrker polisens och åklagarnas mordmisstankar, det finns inga bevis som stället allt utom rimligt tvivel att tvåbarnspappan SD tidigare har bragt LW om livet.

Några har framfört i tråden att bevisföringen inte räckte till hos TingsRätten, subjektivt struntprat, det fanns inga bevis som utom rimligt tvivel kunde styrka åklagarnas påståenden om att tvåbarnspappan SD hade bragt LW om livet.

Det har helt enkelt sagt inte gått att binda den mordmisstänkte SD till den gärningen han av polisen och åklagarna misstänkts för och man undrar då givet vis varför ? ... svaret på den frågan är mycket enkel i detta fallet.

SD är inte gärningspersonen
Citera
2020-11-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Du är sålångt ifrån verkligheten och sanningen man kan vara, Stefan Davidsson kommer sitta i gott förvar efter HRs livstidsdom.

Du tycker att SD är en bra pappa han ljuger, han bedrog HD i sex år, han har mördat LW, är det en bra pappa? Förmodligen i din och SDs värld, vi andra tycker det är sjukt

Ja, SD är en god och fin tvåbarnspappa, SD arbetar och förtjänar sitt uppehälle och ser till att hans två barn trivs och har det bra och han är dessutom ansvarsfull sålunda.

Det existerar inga bevis som utom all rimligt tvivel har visat att tvåbarnspappan SD tidigare bragt LW om livet.
Senast redigerad av JokerMannen 2020-11-12 kl. 23:30.
Citera
2020-11-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men det där stämmer ju inte. Han fortsatte att träffa henne och det vet du!

Du har missförstått det som jag tidigare skrev.

LW gick en kväll till sin vän (några dagar före mordet ägde rum) hon hade vid det aktuella tillfället med sig en hålpärm var inuti hon förvarade sina dagboksanteckningar skrivna på formatet A4-papper. LW hade vid det aktuella tillfället bråkat med SD och kände sig väldigt illa berörd.

När LW kom till sin vän den kvällen, berättade hon bland annat om att hon och SD hade bråkat med varandra och att LW ansåg att det hade skurit sig riktigt rejält mellan henne och SD.

LW och SD träffades senare efter detta bråket.
Senast redigerad av JokerMannen 2020-11-12 kl. 23:46.
Citera
2020-11-12, 23:45
Medlem
Citat:
Skulle Jokermannen ha läst Lenas dagböcker?!

Citat:
Bästa "Honan6" ..... Jag vill kortfattat , och tills vidare , låta mig deklarera för dig följande sagt att , det har ! säkrats många spår från själva den då aktuella mordplatsen , detta kriminaltekniska arbete , då utfört av mycket skickliga kriminaltekniker , och antalet säkrade spår är myckna från den platsen där den mördade koreanska kvinnan vid namn Lena Choon Shil Wesström hittades Lördagen den 19 Maj År 2018. Lena Choon Shil Wesström som då var boende i en bostadsrätt , en HSB BRF-lägenhet med 4 rum och kök på Bya-Lags-Gatan 4 A. inom Mikael:s distrikt i Nya Hjärsta inom Örebro kommun såsom Örebro Län. Vidare sagt , har man okså kunnat säkra många kriminaltekniska spår på andra platser.

Efter som jag har ett arbete att sköta , så återkommer jag till denna kriminal-tråden under rubriken "Mordet på Lena Wesström" när jag får tid för att skriva.

Jag vill avsluta detta inlägget med att berätta för dig , att jag har under 4 månaders tid läst in mig i Lena Choon Shil Wesström:s leverne , och hon förde även dagboks-anteckningar , och en stor mängd fotografier från hennes privata familj-album har talat för mig sitt klarspråk.

Detta ovan sagda , med bästa hälsningar från "JokerMannen"

Citat:
Var vänlig och läs utifrån det som jag redan tidigare i dag hade skrivit och postat i tråden .... och återkom gärna sedan med någon fråga som du undrar över och som inte berör det som jag tidigare hade skrivit.

Obs ! / Jag kommer att på denna trådsidan under rubriken "Mordet på Lena Wesström" att skriva vissa saker från Lena Wesström:s tidigare av henne gjorda dagboks-anteckningar från och med då hon var i 35-års-åldern.

Lena Choon Shil (*****) gifte sig året 1999 med en man vid namn Lars Ulf Wesström , och år (****) var Lena Wesström gravid och väntade då sitt första barn , och så småningom födde hon en vacker och välskapt liten pojke som sedan döptes till Lars Elliot Nóa Wesström , några år förflöt sedan i tiden inom Lena Wesström:s liv , och hon blev sedan återigen gravid , och så småningom födde hon en mycket vacker liten välskapt flicka som sedan döptes till Ester (****) Wesström. Ytterligare några år förflöt i Lena Wesström:s liv och hon blev sedan för tredje gången havande , och så småningom födde hon en liten vacker och välskapt pojke , och som sedan döptes till Aron (*****) Wesström. Tre kärleksfulla barn , som älskade sin Mamma över allt annat på denna Jorden , och Lena älskade sina barn till den mildaste grad , och detta är lite av något ur Lena Choon Shil Wesström:s liv.

Med vänliga hälsningar från "JokerMannen"

Yes hen påstår det.
Citera
2020-11-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ja, SD är en god och fin tvåbarnspappa, SD arbetar och förtjänar sitt uppehälle och ser till att hans två barn trivs och har det bra och han är dessutom ansvarsfull sålunda.

Det existerar inga bevis som utom all rimligt tvivel har visat att tvåbarnspappan SD tidigare bragt LW om livet.

Hade han varit en god och fin pappa så hade han aldrig satt sig själv och sina barn i den här situationen, det förstår nog till och med du. Han har ju förstört deras liv p.g.a att han inte kunde hålla fingrarna borta från förbjuden frukt. Om han hade tänkt på sin familj så hade han ju lämnat LW redan första gången otroheten avslöjades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in