2020-11-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag läser av det på hennes sätt att vara. Bortom kläder och ord. Subtil information som man känner av intuitivt.

Sen har hon sagt att hon trivs på landet och vill ha ett svenssonliv. Det är den subtila informationen som ger validitet åt hennes uttalanden - samt tantiga klädstil.

Om man bortser från Halo-effekt, som färgar framförallt kvinnors bedömningar av personlighet, så är det just den här subtila informationen som människor dömer andra människor utifrån. Personer med autismspektrumstörningar har dock svårt att tolka subtil information och signaler.

Har man gjort bort sig och behållit en tjej man inte attraheras av efter speeddejterna får man bita ihop tills nästa val. Att skicka ut henne mitt under en gruppdejt är bara att förnedra henne. Och det talar ju om för henne bortom allt rimligt tvivel att det rör sig om brist på attraktion från hans sida - dvs hennes tänder.
Det var ett extremt osmidigt agerande av Erik. Ett agerande vilket helt klart låg på autistisk nivå som sagt.

Ärlighet är bra, t.om väldigt bra. Att leva i en vit lögn en dag, för att minimera hur mycket man kommer att såra någon, är dock inte oärligt. Tyvärr tolkar fler och fler ärlighet alldeles för bokstavligt. Hänger ihop med agendan att fördumma folket och göra dom till robotar. Socially engineered autism.

Vill inte insinuera att du har autism men det är väldigt märkligt att du inte ser det uppenbart felaktiga i Erik's hantering av Linnea.
Jag antar att han såg tänderna vid första dejten men han valde ut henne ändå så jag tror inte de är så enkelt som du tror att det bara handlar om tänderna. Oftast är det ju så när man träffar någon att det är svårt att veta ifall man kan bli kär men redan efter minst två dejter brukar man ju känna ganska klart om känslorna går åt fel håll.
Jag vet inte varför han inte orkade vänta tills valet med att rösta ut henne. Egentligen är det nog ganska jobbigt att vänta tills de blir val om man har kommit till insikten att det inte finns några känslor. Då får man ju hålla masken tills dess vilket är väldigt taskigt. Jag tror inte alla klarar det.
Hårt för henne? JA men hon slapp ju få mer känslor för honom iallafall.
Sen är ju frågan om du tyckte sättet han skickade hem henne på var extra taskigt bara för att hon har fula tänder. Hade det känts bättre om han skickat hem den smala tjejen med långt hår på det sättet istället?
Jag förstår att det måste vara jobbigt för henne att bli dumpad innan valet men jag tror som sagt att han bara kände helt plötsligt att inga känslor fanns för henne.
2020-11-12, 19:19
Medlem
Linn bör välja sjuksystern tycker jag. De andra två (blonda pagen och blomsterbudet) är creepy båda två på lite olika sätt. Linn långt över deras liga. Sjuksystern verkar snäll och normal.
2020-11-12, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemind
Jag antar att han såg tänderna vid första dejten men han valde ut henne ändå så jag tror inte de är så enkelt som du tror att det bara handlar om tänderna. Oftast är det ju så när man träffar någon att det är svårt att veta ifall man kan bli kär men redan efter minst två dejter brukar man ju känna ganska klart om känslorna går åt fel håll.
Jag vet inte varför han inte orkade vänta tills valet med att rösta ut henne. Egentligen är det nog ganska jobbigt att vänta tills de blir val om man har kommit till insikten att det inte finns några känslor. Då får man ju hålla masken tills dess vilket är väldigt taskigt. Jag tror inte alla klarar det.
Sen är ju frågan om du tyckte sättet han skickade hem henne på var extra taskigt bara för att hon har fula tänder. Hade det känts bättre om han skickat hem den smala tjejen med långt hår på det sättet istället?
Jag förstår att det måste vara jobbigt för henne att bli dumpad innan valet men jag tror som sagt att han bara kände helt plötsligt att inga känslor fanns för henne.
Precis, tro att allt handlar om utseende eller enskilda attribut.. Finns de med beautyflaws som ändå är tillräckligt snygga för att landa snygga partners eller t.o.m. väljas före de utan "fel". Hon som är sötast har ju också "brist", alldeles för smal/pinnig som signalerar infertilitet men vägs upp av vackra ögon. Även pontus favorit verkar ju vägas upp av annat trots att hon inte har några läppar samt michael jackson-näsa.
2020-11-12, 19:35
Medlem
Niklas lät lite förkyld fast det kan ju vara allergi. Off topic, Niklas är extremt lång. Patrik är ju 190 då måste Niklas vara 210-215.
2020-11-12, 19:36
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:

Fetmarkerade: Det hade inte varit i närheten lika taskigt om han gjort så mot den andra tjejen. Det säger sig självt.

Klart att han såg tänderna. Men han ignorerade sin instinkt och resonerade i huvudet att han borde ge henne en chans pga hennes personlighet. Precis som många andra gjort genom åren. Människan är indoktrinerad till att använda vänster hjärnhalva och gå emot sina instinkter. Resultatet blir att såna som Linnea istället blir mer sårade än om folk hade följt sina instinkter från första början. Det är exakt så enkelt som jag tror(vet).
Att han inte väntade till valet beror på att han är ett fån som hört att ärlighet är en dygd. Så då fick han den briljanta iden att vara "ärlig" mot Linnea redan under pågående gruppdejt. Komplett mupp som tolkar konceptet av ärlighet bokstavligt som sagt.

Din åsikt att det hade varit taskigare att hålla masken i några timmar är absurd.
2020-11-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Linn bör välja sjuksystern tycker jag. De andra två (blonda pagen och blomsterbudet) är creepy båda två på lite olika sätt. Linn långt över deras liga. Sjuksystern verkar snäll och normal.
Creepy, på vilka sätt? Ja, sjuksyrran är nog väldigt snäll. Tyvärr är "snäll" någit underskattat och kanske inte så spännande/attraktivt. Vet inte varför, sjuksyrran och blombudet är ju väldigt lika utseendemässigt men ngnstans tkr jag ändå blombudet ser bättre ut (linn tkr uppenbarligen? det också)
2020-11-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Fetmarkerade: Det hade inte varit i närheten lika taskigt om han gjort så mot den andra tjejen. Det säger sig självt.

Klart att han såg tänderna. Men han ignorerade sin instinkt och resonerade i huvudet att han borde ge henne en chans pga hennes personlighet. Precis som många andra gjort genom åren. Människan är indoktrinerad till att använda vänster hjärnhalva och gå emot sina instinkter. Resultatet blir att såna som Linnea istället blir mer sårade än om folk hade följt sina instinkter från första början. Det är exakt så enkelt som jag tror(vet).
Att han inte väntade till valet beror på att han är ett fån som hört att ärlighet är en dygd. Så då fick han den briljanta iden att vara "ärlig" mot Linnea redan under pågående gruppdejt. Komplett mupp som tolkar konceptet av ärlighet bokstavligt som sagt.

Din åsikt att det hade varit taskigare att hålla masken i några timmar är absurd.
Finns väl fullt med folk med "fula" tänder som ändå får folk att bli kära i dem? Varför skulle man inte kunna tycka att ngn med fula tänder är attraktiv? Eller är det i en valsituation du menar, en med brister väljs bort om man inte hinner kära ner sig som i en situation på tu man hand? För det är ju verkligen inte varje gång den "snyggaste" blivit slutvalet.
2020-11-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Niklas lät lite förkyld fast det kan ju vara allergi. Off topic, Niklas är extremt lång. Patrik är ju 190 då måste Niklas vara 210-215.
Är Patrik 190 cm? Det ser han inte ut att vara. Skulle gissar på 180, typ medellång.
2020-11-12, 20:04
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Precis, tro att allt handlar om utseende eller enskilda attribut.. Finns de med beautyflaws som ändå är tillräckligt snygga för att landa snygga partners eller t.o.m. väljas före de utan "fel". Hon som är sötast har ju också "brist", alldeles för smal/pinnig som signalerar infertilitet men vägs upp av vackra ögon. Även pontus favorit verkar ju vägas upp av annat trots att hon inte har några läppar samt michael jackson-näsa.

Stor och avgörande skillnad på att vara för smal mot att ha en liten missbildning i ansiktet - vilket Linnea har. Att hennes tänder sticker ut beror på att hennes överkäke/gom är för liten för resten av hennes ansikte. Tungan har inte tillräckligt med plats och trycker därför ut tänderna. Hade hon fixat ränderna hade dom stått ut lika mycket igen efter ett år.

Pontus tjejer har inga missbildningar i ansiktet. Han har bara usel smak. Skickar hem Emma som var överlägsen dom tre andra tjejerna, både i utseende och sätt(mogen, lugn, sympatisk).
Och innan gården skickade han hem megapinglan Linda. Dock vet vi ju inte om det berodde på annat än dålig smak i det fallet. Kanske kände han bara att hon inte var intresserad. Men ändå, välja bort den snyggaste tjejen(i bonde söker fru's historia?) som dessutom också bor i Dalarna(förövrigt helt klart landskapet med dom vackraste kvinnorna i Sverige).
Senast redigerad av kulturstrateg 2020-11-12 kl. 20:06.
2020-11-12, 21:05
Medlem
Lisa från Borlänge dejtade bonden i hemlighet
2020-11-12, 21:06
Medlem
De kunde inte hålla sig alltså.
Fult gjort mot de andra om det är sant.

Edit: jag kan ha missförstått det helt ser jag nu. Hon berättade inte om deltagandet i BSF och då fick man det att låta som hon och Pontus Mikaelsson skulle dejtat i smyg, alltså bakom de andras rygg. Men så var det nog inte.
Senast redigerad av honn 2020-11-12 kl. 21:12.
2020-11-12, 23:24
Medlem
Citat:
Men vart kommer de få möjlighet att träffa varandra?
Det har jag inget svar på! Men är relativt säker på att det är så det blir.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in