Citat:
Jag antar att han såg tänderna vid första dejten men han valde ut henne ändå så jag tror inte de är så enkelt som du tror att det bara handlar om tänderna. Oftast är det ju så när man träffar någon att det är svårt att veta ifall man kan bli kär men redan efter minst två dejter brukar man ju känna ganska klart om känslorna går åt fel håll. Jag läser av det på hennes sätt att vara. Bortom kläder och ord. Subtil information som man känner av intuitivt.
Sen har hon sagt att hon trivs på landet och vill ha ett svenssonliv. Det är den subtila informationen som ger validitet åt hennes uttalanden - samt tantiga klädstil.
Om man bortser från Halo-effekt, som färgar framförallt kvinnors bedömningar av personlighet, så är det just den här subtila informationen som människor dömer andra människor utifrån. Personer med autismspektrumstörningar har dock svårt att tolka subtil information och signaler.
Har man gjort bort sig och behållit en tjej man inte attraheras av efter speeddejterna får man bita ihop tills nästa val. Att skicka ut henne mitt under en gruppdejt är bara att förnedra henne. Och det talar ju om för henne bortom allt rimligt tvivel att det rör sig om brist på attraktion från hans sida - dvs hennes tänder.
Det var ett extremt osmidigt agerande av Erik. Ett agerande vilket helt klart låg på autistisk nivå som sagt.
Ärlighet är bra, t.om väldigt bra. Att leva i en vit lögn en dag, för att minimera hur mycket man kommer att såra någon, är dock inte oärligt. Tyvärr tolkar fler och fler ärlighet alldeles för bokstavligt. Hänger ihop med agendan att fördumma folket och göra dom till robotar. Socially engineered autism.
Vill inte insinuera att du har autism men det är väldigt märkligt att du inte ser det uppenbart felaktiga i Erik's hantering av Linnea.
Sen har hon sagt att hon trivs på landet och vill ha ett svenssonliv. Det är den subtila informationen som ger validitet åt hennes uttalanden - samt tantiga klädstil.
Om man bortser från Halo-effekt, som färgar framförallt kvinnors bedömningar av personlighet, så är det just den här subtila informationen som människor dömer andra människor utifrån. Personer med autismspektrumstörningar har dock svårt att tolka subtil information och signaler.
Eftersom du frågar om specifika, handbegripliga saker som skulle ligga till grund för min bedömning av Linnea, så misstänker jag att det kan röra sig om en mild sådan störning i ditt fall.
Har man gjort bort sig och behållit en tjej man inte attraheras av efter speeddejterna får man bita ihop tills nästa val. Att skicka ut henne mitt under en gruppdejt är bara att förnedra henne. Och det talar ju om för henne bortom allt rimligt tvivel att det rör sig om brist på attraktion från hans sida - dvs hennes tänder.
Det var ett extremt osmidigt agerande av Erik. Ett agerande vilket helt klart låg på autistisk nivå som sagt.
Ärlighet är bra, t.om väldigt bra. Att leva i en vit lögn en dag, för att minimera hur mycket man kommer att såra någon, är dock inte oärligt. Tyvärr tolkar fler och fler ärlighet alldeles för bokstavligt. Hänger ihop med agendan att fördumma folket och göra dom till robotar. Socially engineered autism.
Vill inte insinuera att du har autism men det är väldigt märkligt att du inte ser det uppenbart felaktiga i Erik's hantering av Linnea.
Jag vet inte varför han inte orkade vänta tills valet med att rösta ut henne. Egentligen är det nog ganska jobbigt att vänta tills de blir val om man har kommit till insikten att det inte finns några känslor. Då får man ju hålla masken tills dess vilket är väldigt taskigt. Jag tror inte alla klarar det.
Hårt för henne? JA men hon slapp ju få mer känslor för honom iallafall.
Sen är ju frågan om du tyckte sättet han skickade hem henne på var extra taskigt bara för att hon har fula tänder. Hade det känts bättre om han skickat hem den smala tjejen med långt hår på det sättet istället?
Jag förstår att det måste vara jobbigt för henne att bli dumpad innan valet men jag tror som sagt att han bara kände helt plötsligt att inga känslor fanns för henne.