2020-11-12, 07:00
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Den fjärde?
Va Peter Naesgard, Andreas och Emelie.

Var ju en annan kväll ett par dagar innan då Emelie, Peter Naesgard, Andreas och hans flickvän var där.
Jag har absolut för mig att PN under rättegången sa att ytterligare en var med på kvällen.
Citera
2020-11-12, 08:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Es mamma hade reagerat på att extranyckeln låg vid micron och inte i skåpet där den brukade vara. Jag kan inte minnas att jag läst att den dna-testats. Någon som har koll?

Hm, frågan är vem som har flyttat extranyckeln, varför i så fall, och varför låg den vid micron?

Om det inte var E, vem visste att nyckeln brukade ligga i skåpet?

Om det inte är den åtalade som är skyldig så bör GM troligen finnas inom en snäv krets individer kring E, tänker jag?
Citera
2020-11-12, 09:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hm, frågan är vem som har flyttat extranyckeln, varför i så fall, och varför låg den vid micron?

Om det inte var E, vem visste att nyckeln brukade ligga i skåpet?

Om det inte är den åtalade som är skyldig så bör GM troligen finnas inom en snäv krets individer kring E, tänker jag?
En ytterst relevant fråga, tycker jag, som inte behandlas över huvud taget i FUPet.
Citera
2020-11-12, 10:11
Medlem
Citat:
En ytterst relevant fråga, tycker jag, som inte behandlas över huvud taget i FUPet.
Diana bodde hos E ett tag. Hade hon en egen nyckel till Es lägenhet?
Citera
2020-11-12, 10:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Diana bodde hos E ett tag. Hade hon en egen nyckel till Es lägenhet?
Det framkommer inte, vilket jag kan tycka är lite märkligt.
Citera
2020-11-12, 10:40
Medlem
Läst större delen av förhören i FUP men hittar ännu ingen uppföljning kring påståendet (av S.L) att O/D själv skulle erkänt för henne att han/hon lämnat Es lägenhet tillsammans med E morgonen för försvinnandet, i en grå lång kofta. O/D passar ju bättre in på de vittnesbeskrivningar som talar om en kraftig person som inte går att könsbestämma men som ”rör sig som en kvinna” samt har grå lång kappa.
(med reservation för att O/D också ju verkar ljuga hejvilt ibland, eller iaf slänga ur sig saker lite på måfå)

Det skulle dock förklara varför vittnesmålen verkar beskriva två olika personer, en på cykel och en gående.

Det skulle isf ev kunna innebära att E lämnat lägenheten två gånger på fm den dagen, en gång med denna person, och en gång med en man på cykel med fjunmustasch (vilket ju stämmer väl med AA)

Någon som hittat något med om detta i FUP? Tycker det är anmärkningsvärt hur många trådar som bara släpps i den utan anteckning.
Citera
2020-11-12, 10:43
Medlem
Citat:
Just detta med att någon ska ha hämtat och lagt dit kniven. Ett vittne sa att hon såg rörelse i Es lägenhet den 25/11 minns inte vilken tid det var men det var mot kvällen den 25/11.

Det skulle iofs också kunna förklaras med att Es föräldrar varit i lägenheten flera gånger per dag efter försvinnandet.

Men Es mor har ju reagerat på att saker legat konstigt och ev bytt plats, nyckeln i diskhon och en väska i hallen.
Citera
2020-11-12, 10:47
Medlem
Citat:
Det med peruken är riktigt konstigt.
Petra (Emilias mamma) plockade ju upp A när han låg på vägen. Han hade ingen påse/bylte på sig som skulle kunna innehålla peruken. Finns inte en chans att A var så påtänd att han föll ihop på vägen men lyckades dölja peruken.

Är det så att A återvände och hämtade peruken så blir det riktigt konstigt då att han lämnar kvar gympapåsen, kniven, CK-tröjan, knogjärnet osv samt att allt är rengjort från DNA/fingeravtryck. Låter nästan som att någon är rätt insatt i detta med spårbarhet (är inte Ottos/Dianas pappa polis?).
Tycker att det är rätt uppenbart att sakerna är planterade.

Håller med, åtminstone peruken måste man väl säga säkert att han inte hade med sig när han hittades vid vägen av Es mor, om man fysiskt måste hjälpa någon in i en bil tror jag man kan vara säker på om man lagt märke till att personen bär en påse eller väska, eller inte. Om han inte möjligen gömt den under kläderna på ett diskret sätt, men det låter lite osannolikt att ha den sinnesnärvaron kombinerat med att däcka på E22...
Citera
2020-11-12, 11:02
Medlem
Citat:
Det framkommer inte, vilket jag kan tycka är lite märkligt.
Mycket som inte framkommer. Blir besviken när det är så undermåligt polisarbete.
Citera
2020-11-12, 11:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivera
Läst större delen av förhören i FUP men hittar ännu ingen uppföljning kring påståendet (av S.L) att O/D själv skulle erkänt för henne att han/hon lämnat Es lägenhet tillsammans med E morgonen för försvinnandet, i en grå lång kofta. O/D passar ju bättre in på de vittnesbeskrivningar som talar om en kraftig person som inte går att könsbestämma men som ”rör sig som en kvinna” samt har grå lång kappa.
(med reservation för att O/D också ju verkar ljuga hejvilt ibland, eller iaf slänga ur sig saker lite på måfå)

Det skulle dock förklara varför vittnesmålen verkar beskriva två olika personer, en på cykel och en gående.

Det skulle isf ev kunna innebära att E lämnat lägenheten två gånger på fm den dagen, en gång med denna person, och en gång med en man på cykel med fjunmustasch (vilket ju stämmer väl med AA)

Någon som hittat något med om detta i FUP? Tycker det är anmärkningsvärt hur många trådar som bara släpps i den utan anteckning.
Jag håller fullständigt med. En "omfattande, gedigen utredning". Omfattande, ja, men gedigen nej. Det som förefaller mest avvikande och udda har lämnats därhän.
Citera
2020-11-12, 13:07
Medlem
Man märker hur dåligt folk läser fupen och kommer med rena konspirationsteorier.

Det fanns 3 nycklar. En hade modern, en låg i Emilias bröstficka i ån och den 3e i köket i Emilias lägenhet. Dörren hem till Emilia var låst. Alltså kan bara en person komma in till Emilias lägenhet efteråt och det är mamman. Att någon synts till i lägenheten är med stor sannolikhet modern som enligt fup var hemma hos Emilia flera gånger om dagen efter det Att hon försvunnit.

Många vill så gärna flumma iväg totalt. Ni vill så jävla gärna inte tro det är Aa men folk som det inte finns en enda bevisning på dom tror ni att det är?

Ni snackar som att Olof Palme har blivit mördad och det är planerade bevis och allt möjligt?

Detta handlar om en pundares verk och ingen jävla super agent skit?

P berättar att Emilia och AA knullat så förmodligen är det väl så, AA vill inte det ska komma ut till flickvännen och mördar henne.
Senast redigerad av Murdertales044 2020-11-12 kl. 13:10.
Citera
2020-11-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murdertales044
Man märker hur dåligt folk läser fupen och kommer med rena konspirationsteorier.

Det fanns 3 nycklar. En hade modern, en låg i Emilias bröstficka i ån och den 3e i köket i Emilias lägenhet. Dörren hem till Emilia var låst. Alltså kan bara en person komma in till Emilias lägenhet efteråt och det är mamman. Att någon synts till i lägenheten är med stor sannolikhet modern som enligt fup var hemma hos Emilia flera gånger om dagen efter det Att hon försvunnit.

Många vill så gärna flumma iväg totalt. Ni vill så jävla gärna inte tro det är Aa men folk som det inte finns en enda bevisning på dom tror ni att det är?

Ni snackar som att Olof Palme har blivit mördad och det är planerade bevis och allt möjligt?

Detta handlar om en pundares verk och ingen jävla super agent skit?

P berättar att Emilia och AA knullat så förmodligen är det väl så, AA vill inte det ska komma ut till flickvännen och mördar henne.

Okej Sherlock, förklara gärna vad som binder AA till mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in