Citat:
Enligt mig enbart för att sätta dit Andreas. Finns ingen annan logisk förklaring till varför någon gör så. Man lägger peruken hos honom och ser till att inget annat ledet till en själv (genom att rengöra kniven). Knogjärnet rengjordes inte pga att man inte hittade det då det låg i vattnet. Hade man hittat vems DNA det är på knogjärnet tror jag man hade fått svar på många frågor.
Att Andreas skulle tagit med sig peruken direkt efter och låtit den ligga kvar på rummet, samtidigt som han senare riskerar att ta sig fram och tillbaka med kniven, men låter väskorna och jackan ligga kvar men en rengjord kniv i. Nej, han må va duktigt påverkad emellanåt men så dum är han nog inte med tanken på att han va duktig på att gömma knarket runt i Tollarp. Jag tror han blivit slagen alt fått i sig något och tuppat av helt. Allt han minns är att dem blev attackerade av någon/några som han antagligen är livrädd för.
Att Andreas skulle tagit med sig peruken direkt efter och låtit den ligga kvar på rummet, samtidigt som han senare riskerar att ta sig fram och tillbaka med kniven, men låter väskorna och jackan ligga kvar men en rengjord kniv i. Nej, han må va duktigt påverkad emellanåt men så dum är han nog inte med tanken på att han va duktig på att gömma knarket runt i Tollarp. Jag tror han blivit slagen alt fått i sig något och tuppat av helt. Allt han minns är att dem blev attackerade av någon/några som han antagligen är livrädd för.
Jag håller med, vissa fynd ger fler frågor än svar.
Varför lägga ett mordvapen i sin jackficka istället för att kasta det i vattnet, men ta med sig jackan?
Hade den åtalade med sig en eller flera plastpåsar till mordplatsen, peruken låg i plastpåse/ar? Varför har man med sig plastpåsar som av en händelse kan användas för att bära en peruk i.
Varför ens ta med sig något hem från brottsplatsen/offret?
Varför lämna jackan?
Det finns en sms:konversation eller liknande i fup där någon påstår att hen vet att det var fler personer som närvarade vid mordet om jag inte minns fel, har man inte förhört vederbörande för att klargöra vad hen menar med det här?