Citat:
Ursprungligen postat av
Koiho
Jag syftar inte på två likadana "Jag jobbar som X, fråga mig vad du vill?". Det finns exempelvis en tråd som rör sjuksköterskeyrket. Behöver man då starta en tråd som heter: "Jag jobbar som sjuksköterska, fråga mig vad du vill?"..... Jag tycker inte det. Eller döpa om tråden, för den tråden heter inte något i stil med "Fråga mig vad du vill". Finns trådar som rör andra yrken också, bland annat yrkesförare/lastbilschaufför.
Om det inte finns lämpliga, befintliga trådar, men du har fortfarande frågor, vad hindrar dig från att starta en egen tråd? Där du frågar hur det är att jobba på ett visst företag, eller jobba inom det yrket. Eller vad du nu funderar på. Du behöver inte vänta på att någon förhoppningsvis startar en "Fråga mig vad du vill-tråd".
Där håller jag med dig och i en sådan tråd om yrket sjuksköterska så är det ju bara att skriva i tråden "jag jobbar som sjuksköterska" och så lite information och att det går att fråga och andra kan också fylla på med sina bidrag.
När du ser trådar som du tycker passar ihop så går det ju att föreslå en sammanfogning, alla bra förslag går att framföra till mod via PM eller RP.
Bara kopiera länken och klistra in i RPfunktionen där man kan lämna ett meddelande och skriv hur du tänkte.
Välj 0.00. (Annat, vet ej.)
Jo jag vet att jag själv kan starta trådar med frågor, nackdelen med den typen av frågeställning är att det inte blir någon bredd.
Trådar med allt för många frågor i trådstarten blir allt för komplicerad och mycket få personer kommer att kunna svara på allt och sedan blir det rörigt.
Exempel:TS "Jag tillverkar ost på en stor industri fråga vad ni vill och berätta om era relationer till ost och tillverkning. Här diskuterar vi även vilken typ av ost som passar bäst till olika maträtter. Hur vet ni att osten är färdig? Har ni smaksättningar?
Hur gör ni? Vilken typ av mjölk och löpe, lagringstid mm"
Sedan skriver någon annan att den har en liten gårdsbutik och gör egen ost.
Och nästa gör för eget bruk.
En gör getost i Norge.
Ytterligare en gör ost i Danmark (den där som luktar väldigt mycket.)
Det är ett exempel på vilken typ av tråd som jag tycker om.
Ost är topic men man kan söka på ordet fondue, varm smörgås, pepparrot mm och då finns allt möjligt där att läsa.
Nu var detta bara ett exempel men vad tycker du om det?
Det känns som om varje människa med erfarenhet eller frågor inte behöver varsin tråd för jag upplever det som väldigt mycket hoppande när man kan ha så mycket i en tråd och bara bläddra i den.