2020-11-10, 15:53
Medlem
Kragoms avatar
Vadan denna hysteri med flashbackare som vill att man ska ställa frågor utefter deras livserfarenhet eller jobb?
Är det inte bättre att man bara skriver en biografi rätt ut om allt man vill skryta om?
Citera
2020-11-10, 15:58
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Håller med. Behöver fan en egen forumdel snart.

”Jag är städerska ställ era frågor.”
Nej. Håll käften!
Citera
2020-11-10, 16:00
Medlem
Oldberrys avatar
Samma trend som för ett antal år sedan, då skapades det också en hel drös liknande trådar.

(FB) Skaffa ett "jag är X fråga mig vad ni vill"-forum
Citera
2020-11-10, 16:01
Avslutad
Folk är självupptagna, det är ju därför. Vem vill bry sig om andra när man kan bry sig om sig själv? Jag tror att intresset för andra generellt sett är minimalt.
Citera
2020-11-10, 16:06
Medlem
Folk vill väl skryta och känna sig betydelsefulla. Håller med om att det är väldigt löjligt. Varför skulle det vara intressant, det låter så kaxigt också att skriva "fråga mig vad ni vill", precis som att man vill visa hur duktig man är.
Citera
2020-11-10, 16:11
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag tycker det är rätt intressant!
Citera
2020-11-10, 16:12
Medlem
nutkjells avatar
Håller i stort med, det blir ofta tråkigt. Pga forumets natur måste man ju dessutom använda sunt förnuft eller gissa om personen är den denne utger sig för att vara, i brist på yttre verifikation, varav folk postar idiotfrågor för att hora upp sin postcount eller bara för att provocera. Tycker fenomenet kanske inte passar så väl på ett helt anonymt forum. Men ibland tycker jag AMA-trådarna slår helt rätt och blir ganska intressanta.
Citera
2020-11-10, 16:28
Medlem
Jofs avatar
Vad sägs om tråden. Jag skriver på flashback. Ställ era frågor.
Eller. Jag tänker inte vara anonym längre. Ställ era frågor.

Men allvarligt talat. Jag gillar dom trådarna.
Senast redigerad av Jof 2020-11-10 kl. 16:32.
Citera
2020-11-10, 16:43
Avslutad
Vad negativa ni var då. Jag gillar såna trådar. De behöver heller inte handla om nåt superflashigt yrke, även nån som jobbar på Pizza Hut kan vara najs. Är man inte intresserad behöver man ju inte skriva. Så jag tycker man ska vara liberal med att tillåta såna trådar.

Klart man kan ljuga, men det gäller ju typ allt. Och ofte är det väl rätt svårt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad sägs om tråden. Jag skriver på flashback. Ställ era frågor.

Eller vad sägs om: Jag är hobbymoderator. Ställ era frågor! (Tänker dock inte på dig. )
Citera
2020-11-10, 16:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Vad negativa ni var då. Jag gillar såna trådar. De behöver heller inte handla om nåt superflashigt yrke, även nån som jobbar på Pizza Hut kan vara najs. Är man inte intresserad behöver man ju inte skriva. Så jag tycker man ska vara liberal med att tillåta såna trådar.

Klart man kan ljuga, men det gäller ju typ allt. Och ofte är det väl rätt svårt.

Eller vad sägs om: Jag är hobbymoderator. Ställ era frågor! (Tänker dock inte på dig. )
Eller ännu hellre.
Jag äger Flashback. Ställ era frågor.
En våt dröm för många.
Men det är inte alls bara skryt bakom såna trådstarter som TS verkar tro.
Citera
2020-11-10, 16:56
Medlem
rymdteleskops avatar
Jag tycker dessa kan vara intressanta, lite beroende på vem det är, vad de gör, länge tänkt fan man kanske ska bli kranförare men jag vet ingenting om det - sen ser jag en tråd "fråga kranföraren" det är ju väldigt bra då - särskilt när det är en flashbackare så kan TS där vara relativt anonym och skriva kanske saker som hen inte gjort i eget namn i kanske en facebook-tråd eller liknande.

Sen förstår jag att gemene man kanske inte tycker det är så värst glamouröst och eggande med en tråd om lyftkranar - MEN GÅ INTE IN I TRÅDFAN DÅ! Hur jävla svårt.

Fullt rimligt beteende att skapa en gnälltråd om att en del andra trådar är lite, "småtråkiga"
Citera
2020-11-10, 17:59
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Ser inte något fel på den typen av trådar.
Och faktiskt så kan man ju själv också skriva om man har det yrket eller en sjukdom / diagnos mm.

Om jag hade varit polis / flygvärdinna / McDonalds arbetare eller städerska så kan jag också skriva att jag är det och svara alla som skriver.

Blir ännu mer intressant om man är flera för de som frågar får ännu fler människors syn på det tråden handlar om.

Kan bli riktigt roligt och som någon skrev så kanske man funderar på att utbilda sig och då frågar man fler människor som kanske ger fler tips.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in