2020-11-12, 00:58
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nej, inte nödvändigtvis. En gång till med extra tydlighet:

1. Trump kan vägra att avgå även efter elektorskollegiets omröstning.
Detta är mot praxis, ja - men det är lagligt enligt konstitutionen.

2. Om det händer får representanthuset rösta.

1. Ingen president avgår efter elektorskollegiets omröstning, varför skulle de göra det? De jobbar färdigt sin mandatperiod till den 20:e januari.

2. Detta är helt felaktigt. Representanthuset blir bara inblandat om ingen kandidat får 270 röster i elektorsomröstningen. Om en kandidat får 270 röster så blir han president kl 12:00 den 20:e januari oavsett om den tidigare presidenten "vägrar avgå".
2020-11-12, 01:00
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
20 sekunder tog det dig att se ett 7 minuters långt klipp? Eller du struntar helt enkelt i allt som talar emot det narrativ du vill pusha?

Som jag misstänkte

Jag svarade på det du skrev, och uppenbarligen störde det dig.

Nej, jag tittade inte på din länk. No offence, men jag har ett liv också. Jag tittar på ett och annat som trumpister bifogar. Om du nu kom med något STORT så lär jag få läsa om det i dagarna. Men jag tror trots allt att jag får dricka champagne igen för att skåla för Biden.
2020-11-12, 01:01
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Det har tagits upp ett par gånger redan. I Florida räknades poströsterna FÖRST och INTE SIST. Således gav det väl aldrig någon möjlighet att tänka på hur många fler fejk-röster som behövdes för att vinna delstaten. Men det är ju inget som säger att det inte pågått fusk i olika former i stater som Trump vann men fokus ligger ju rent naturligt på stater som han förlorade och som tros ha påverkan den slutgiltiga utgången för valet.

Men kan man så tycker jag att man bör göra en utredning över hela landet, men nu råder det ju tidspress.

Men nu är ju valmaskinerna kontrollerade av demokraterna också. Fast inte i Florida då? Er konspirationsteori är rätt så invecklad.
2020-11-12, 01:05
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Hur kommer det sig då att Trump fick vid valet 2020 fler röster från kvinnor, mörkhyade och övriga minoriteter än vad någon kandidat har fått sedan 1960 ?

Fler röster? Det har väl varit rekord i valdeltagande? Intressantast är väl procenttalens så fall. Då är det vita som främst röstar på Trump.
2020-11-12, 01:05
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karpus
Kunde inte motstå en smula OT men det är ju uppenbart att herr Shiva åtminstone har gjort sig förtjänt självtituleringen "Email-elect".

OnT, Shiva har en konspiratorisk ådra och hans utsaga bör skrutineras nogsamt men kan hans iakttagelser verifieras skall karln helt klart ha en klapp på axeln i demokratins namn.

Var väll Phil Evens som tog fram datan, shiva knyter bara ihop stora bilden.
2020-11-12, 01:07
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, det är många röster totalt sett, men frågan är om det kommer få någon delstat att tippa över? Inte ens i Arizona verkar det kunna göra det, för där är gapet fortfarande lite över 13 000 röster, menan de som "bytt plats" är lite över 4000 röster. Biden skulle mao. fortfarande leda Arizona med ca. 9000 röster, eller?

Nej om du omfördelar 4000 röster på nuvarande resultat sjunker gapet till 4828 röster och ser ut så här:

Biden: 1653 621
Trump: 1648 793

Sen är inte allt färdigräknat än.
2020-11-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
1. Ingen president avgår efter elektorskollegiets omröstning, varför skulle de göra det? De jobbar färdigt sin mandatperiod till den 20:e januari.

2. Detta är helt felaktigt. Representanthuset blir bara inblandat om ingen kandidat får 270 röster i elektorsomröstningen. Om en kandidat får 270 röster så blir han president kl 12:00 den 20:e januari oavsett om den tidigare presidenten "vägrar avgå".

1. OK, den korrekta termen är inte "avgå", men concede på engelska som kan betyda: medge, ge upp, avträda. Presidenten är inte tvingad att medge nederlaget i ett concession speech.

2. Nej. De steg jag beskrev kan inträffa och det är lagligt.
Tittade du på källan (en demokrat) som bekräftar att detta stämmer?
https://www.youtube.com/watch?v=WZWRhLW7Y8w
Senast redigerad av Binary 2020-11-12 kl. 01:11.
2020-11-12, 01:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fortfarande inget svar på varför de då inte fuskade i Florida och North Carolina som också var swing states. Varför Georgia och inte North Carolina?

Kanske kunde demokraterna inte muta/övertyga lika många valfuskare i dessa stater?
2020-11-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fler röster? Det har väl varit rekord i valdeltagande? Intressantast är väl procenttalens så fall. Då är det vita som främst röstar på Trump.
Och de vita utgör majoriteten av befolkningen i USA. Trump fick i 2020 fler röster från kvinnor, mörkhyade och övriga minoriteter än vad han fick i 2016, dessutom så fick han även flest röster av kvinnor och minoriteter än vad någon presidentkandidat sedan 1960 har fått. Valdeltagendet runt Trump ökade i 2020 i samtlige grupperingar förutom blant vita män.
2020-11-12, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, det är många röster totalt sett, men frågan är om det kommer få någon delstat att tippa över? Inte ens i Arizona verkar det kunna göra det, för där är gapet fortfarande lite över 13 000 röster, menan de som "bytt plats" är lite över 4000 röster. Biden skulle mao. fortfarande leda Arizona med ca. 9000 röster, eller?

Trumpteamet i Arizona var helt säkra på att de hade opinionen med sig och var säkra på fusk. Det är mer än bara software som gett Biden numeriskt övertag. Det är fusk på alla aspekter, mer eller mindre.
2020-11-12, 01:13
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Den här 234 sidiga affadavit listan som Trumpers har slagit på stora trumman om verkar ju så full av skit och svaga bevis att till och med högerblaskan Daily Mail ifrågasätter den
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8938507/amp/Donald-Trumps-234-pages-fraud-affidavits-include-unusual-claims.html

Det handlar alltså om att de misstänker röstfusk för att en trodde att militärer inte kunde rösta på Biden och att oberoende valobservatörer var egentligen vänster för att de sa de ville arbeta i Brooklyn.

Är DETTA den stora bomben Trump kampanjen har att komma med? Herregud vad patetiskt!

Du ljuger, Rudy Giuliani säger här att dom har bevis för ca 450 tusen röster och att de vi läser i alla tidningen är en stor lögn, media MSM har ljugit i 5 år och dom fortsätter på samma spår.

https://twitter.com/LouDobbs/status/1326668120967286784?s=20

Med andra ord så stämmer inte den info ni från från alla dessa tidningar.
2020-11-12, 01:13
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske kunde demokraterna inte muta/övertyga lika många valfuskare i dessa stater?

Men inte enda av dessa omutbara har då också stigit fram och vittnat trots alla möjligheter att göra detta, också mot betalning…? Ett vittnesmål i Projeet Veritas kan ju exempelvis inbringa tiotusentals dollar, på nolltid. Kolla med brevbärarn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in