2020-11-12, 00:21
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Mail-in ballots har dubbla valkuvert i USA och det är det yttre av desa två som är signerat. Förmodar att det är detta yttre kuvert som man slängde efter räkningen i Philadelphia och det är helt i sin ordning - just för att röstsedeln inte ska kunna spåras till den enskilde röstaren med namn osv.

Om man tagit ur röstbrevet ur det yttre kuvertet kan det inte spåras om man sparar det ihop med alla andra yttre kuvert. Det är en tolkning av lagen "envelopes on which the executed declarations appear" som gäller.
2020-11-12, 00:22
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Mail-in ballots har dubbla valkuvert i USA och det är det yttre av desa två som är signerat. Förmodar att det är detta yttre kuvert som man slängde efter räkningen i Philadelphia och det är helt i sin ordning - just för att röstsedeln inte ska kunna spåras till den enskilde röstaren med namn osv.
Vi kan bara vänta och se. Om det är alla kuvert som har slängts eller om det bara är det ena.
2020-11-12, 00:23
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
och vad händer om de bryter mot den lagen?
Som jag förstår det så innebär det att rösten ogiltigförklaras. Jag har inte sett något om ett personligt straff, men ska ta upp det om det dyker upp. Tydligen så ska varje kuvert ha en kod som sammankopplar det med själva valrösten.

Hittade mer
Any officer of election or custodian who willfully fails to comply with this section shall be fined not more than $1,000 or imprisoned not more than one year, or both.
Senast redigerad av Scrip7 2020-11-12 kl. 00:26.
2020-11-12, 00:23
Medlem
Citat:
Han bevisar inget fusk. Han visar lite statistiska konstigheter som är intressanta men inget bevisat fusk. Vad som är mest intressant är hur han förklarar vilket skämt valsystemet är och även konstigheter i valräknemaskinerna.

Defintivt något som är värt att titta närmare på.
Som jag ser det bevisar han fusk med sin teori men det förutsätter också att siffrorna som används är korrekta vilket jag inte kan bekräfta.

Men någon får gärna hänvisa till en seriös alternativ förklaring till detta, vore intressant att se.
2020-11-12, 00:24
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Nej, det kommer inte att hända,
om händelserna jag nu beskriver för dig, igen, inträffar.

1. Trump kan vägra att avgå även efter elektorskollegiets omröstning.
Detta är mot praxis, ja - men det är lagligt enligt konstitutionen.
2. Om det händer får representanthuset rösta.
3. I den speciella omröstningen får varje stat en röst var. Republikanerna har då majoriteten.

Att detta stämmer bekräftas här av Van Jones (jurist och demokrat)
https://www.youtube.com/watch?v=WZWRhLW7Y8w

Eftersom demokraterna har stulit valet med bl.a. ett hackat rösträkningsprogram, kommer Trump sannolikt att göra på det här sättet som konstitutionen tillåter honom att göra. Det är i så fall inte mer än rätt!

Four More Years!
Nu är det lite så här elektorsrösterna går Till Biden dem som han fått fram tills nu, 20/1-21 12:00 ÄR Trump en inkräktare o Vita Huset han kan få vad han vill & vad som men då förflyttas han med tillbuds medel av Secret Service från Vita Huset och dess area om så krävs med våld iom då är han civil och kan inte ge order till någon!
2020-11-12, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Kom nu inte här med dina rimliga förklaringar och förstör festen!

Men det låter ju rätt osannolikt att man skulle ha begått ett sådant uppenbart fel, om man verkligen kastat kuvert som enligt lag skulle behållas. Och att ingen, varken valarbetare eller observatörer, upptäcker det...
Instämmer, det låter inte speciellt troligt.
2020-11-12, 00:27
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Eller så vet man om att rösterna inte skulle klara en granskning och att detta är deras bästa chans att få igenom dem.
2020-11-12, 00:28
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Vi väntar fortfarande på lite länkar till alla dessa tusentals rättegångar som skulle ha börjat i måndags.
Du kan väl åtminstone länka till EN av dessa tusentals...en räcker.

Eller du kan inte det heller?

#letswanktofaketiktoks

Joe Biden medger att han satt ihop tidernas största Fraud Team i Direktsändning (episkt, kommer finnas i all historieundervisning framåt)
https://twitter.com/Saltimark/status/1326638535051538433

Videos på livefusk. Det finns mängder med live fusk tagen på bar gärning. Dessa siffror är de äkta inrapporterade data från USAs röstsystem.
https://twitter.com/Storm6367/status/1325925122860085250

Vittnesmål på 10.000-tals incidenter kring valfusk vid och kring lokalerna. Här en hel lastbil med lådor som bärs in efter att vallokalerna stängt. Mitt i natten.
https://twitter.com/LizRNC/status/1325981026150178816

...Det finns hur mycket som helst, ge det nån vecka till och vi tittar på Historiens största rättsfall.
Senast redigerad av Nixter 2020-11-12 kl. 00:31.
2020-11-12, 00:29
Medlem
krautbrains avatar
Citat:

Om inte såna här misstag sker vid alla deras val och ingen har tagit upp det förut.
Edit. Jag menar att det aldrig uppdagats liknande misstag för det har aldrig varit aktuellt att kolla detta förut.
Senast redigerad av krautbrain 2020-11-12 kl. 00:31.
2020-11-12, 00:30
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Som jag förstår det så innebär det att rösten ogiltigförklaras. Jag har inte sett något om ett personligt straff, men ska ta upp det om det dyker upp. Tydligen så ska varje kuvert ha en kod som sammankopplar det med själva valrösten.

Vi behöver lite bilder så vi förstår.

https://disruptingdinnerparties.files.wordpress.com/2014/10/absentee-ballot.jpg

Det verkar vara ett hopkok av kuvert. Det är ett grönt kuvert på bilden är det detta lagen avser?
2020-11-12, 00:31
Medlem
Nixters avatar
CIA Chefen Gina Haspel, blockerar Trumps vilja att släppa den hemliga informationen att Australien och Storbrittanien var medhjälpare och sände agenter till USA för att sänka Trump i valet 2016.

Haspel sitter as we speak och pratar med Senatens Talman Mitch McConnell. Vi får hoppas att hon tänker om...

Jo, en liten sak. Hon var CIA Chef i London 2016.

https://twitter.com/1776CC/status/1326652651015196673
2020-11-12, 00:33
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Vi behöver lite bilder så vi förstår.

https://disruptingdinnerparties.files.wordpress.com/2014/10/absentee-ballot.jpg

Det verkar vara ett hopkok av kuvert. Det är ett grönt kuvert på bilden är det detta lagen avser?
Kan inte svara på det då jag inte har sett någon annan bild på hur kuverten ser ut och hur de länkas till valsedeln. Är för trött för det ikväll.

Det är iaf det kuvert som man kan länka till den specifika valsedeln som måste sparas. Och enligt tweeten så hade alla kuvert slängts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in