2020-11-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Yeah, whatever.

Det är hur som helst bestickande att det tycks kunna finnas ett samband mellan räkning av poströster sist och en massiv upphämtning för Biden. Vilket kan vara i sin ordning. Eller så är det inte det, fast man kunde tro det. Det får tiden utvisa.

Ja där är vi överens. Att poströster inte räknas på en gång är inte bra. I fallet PA drev republikanerna hårt att dessa inte fick behandlas förrän vallokalerna stängde vilket naturligtvis försenar hela processen. Till skillnad från Michigan där de inte var i majoritet i delstatskongressen. Det kommer nog inte hända igen. Jag menar här i Sverige är i stort sett alla poströster färdigräknade först eftersom man tar de i förväg. De är bara de sent ankommande som räknas sist. Tror att nyhetsbolagen har ett intresse av detta då det blir veckor av "spänning" när man gör så här. I princip hade valet varit avgjort efter en timme om Biden vunnit PA direkt. Det var ju bara ett drama. OM inte enormt valfusk förekommit.
2020-11-11, 22:47
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Nej jag tycker de konservativa domarna gjorde rätt. Det ska mycket till för att en amerikansk domare ska kasta ut röster som ligger i urnan och som blivit avkryssade i en röstlängd. Jag minns inte alla turer med Gore, mer än att han försökte ändra valresultatet i efterhand, rätt eller fel vet jag inte, men i domskälen framgick att de mer eller mindre vägrar att kasta ut röster som blivit avkryssade. Om jag inte minns fel, en brasklapp.

Jag har för mig att Gore krävde ytterligare en omräkning. Men kan minnas fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clumpekloss
Ja, det är trevligt och det kommer mera omräkningar och jag respekterar den som får mest röster, eller hur gör inte vi båda det?

Vilken idiotisk fråga. Har jag på något sätt ifrågasatt en omräkning enligt gällande lagar

Det är en enorm överraskning att Demokraterna vann GA. Nu handlar ju mycket om Runoff valet där och det kan påverka en del av den "lip service" som kommer från politiker på båda sidor.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Det är ett fenomen som man upptäckt på flera platser.

Här är en tweet från några dagar sen.
https://twitter.com/bedivere_knight/status/1324855275422056448

I ett distrikt i Virginia fick den republikanske senatskandidaten ungefär samma antal röster som Trump.

Trump 257 000
Wittman (R) 255 000

Men den demokratiske senatskandidaten fick nästan 100 000 röster mindre än Biden.

Biden 277 000
Rashid (D) 181 000

Varför struntade nära 100k Bidenväljare i att kryssa den andra demokrater på val sedeln? Han har ett muslimskt namn (pakistanier tydligen, enligt wikipedia). Är Bidenväljare islamofober?

Därför att de skrevs snabbt för hand, nästan i panik, av de som räknade rösterna.
2020-11-11, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
TLDR: Det är dynga, han förstår inte hur avrundningar fungerar. Lita inte på hans resultat.

Lite längre:

Oj säger jag. Testade hans skript. Han har tyvärr ingen koll på matte och förstår inte hur avrundningar fungerar. Dvs, vänder jag på hans hårdkokade variabler, dvs "trumpd" till "bidenj" (som de heter i datasettet), så får jag ut motsvarande siffror till Bidens fördel... Han är en djävla tomte som gjorde skriptet.

I praktiken så tar han totalt röstantal (exakt vid varje rapporterat ögonblick), och en avrundning av en viss kandidats andel vid den tidpunkten (tre värdesiffror), och summerar när det framräknade röstetalet för sin valda kandidat minskar. Dvs, han summerar inte över tid, eller över båda kandidater, utan bara de enstaka fall som belägger hans poäng (och som belägger den genom att det är avrundningar, och när det handlar om miljoner röster så spelar även fjärde decimalen roll).

Exempel (från Georgias dataset):

T1:
Lagda röster: 4961877
T andel avrundat: 0.494 -> antal: 2451167,238
B ande avrundat l: 0.494 -> antal: 2451167,238

T2:
Lagda röster: 4968953
T andel avrundat: 0.493 (minskning!) -> antal: 2449693,829
B ande avrundat: 0.494 (ökning!) -> antal: 2454662,782

Om man nu tar differensen på framräknade Trumpröster (med den avrundade delan T röster på 0.493) så har Trump färre röster, dvs 0.494 x 4961877 >> 0.493 x 4968953. Vilket matematiskt inte är så konstigt, men det han missar är att 0.494 och 0.493 är en avrundningar och inte gäller. Alltså, det är inte en reel minskning av röster, eller försvunna röster, det är en konsekvens av att han inte förstår att värdena är avrundade.

Ex på data (relevanta fält):
Kod:
timestamp":"2020-11-06T21:55:39Z"},{"vote_shares":{"bidenj":0.494,"trumpd":0.494},"votes":4961877
"timestamp":"2020-11-06T21:59:41Z"},{"vote_shares":{"bidenj":0.494,"trumpd":0.493},"votes":4968953

Går nog att se här:
Kod:
Tidpunkt	T1 		T2 		 diff
Röster		4961877 	4968953	
Trump%		0,494		0,493	<-- avrundat!
Biden%		0,494		0,494	<-- avrundat!
Trump		2451167,238	2449693,829	-1473,409 <--- Det han räknar
Biden		2451167,238	2454662,782	 3495,544

Jag hoppas att min poäng är klar, och att dyngan som Sidney Powell refererar till kan kastas illa kvickt innan den ställer till med våldsamheter. Delar även hans kod nedan, så att ni själva kan dubbelkolla att det jag säger stämmer. Allting finns på https://thedonald.win/p/11Q8O2wesk/happening-calling-every-pede-to-/

Kod:
import json

def findfraud(NAME):
    with open(NAME + '.json', encoding="utf8") as f:
        x = json.load(f)
    TotalVotesLost = 0
    for i in range(len(x["data"]["races"][0]["timeseries"])):
        if i != 0 and x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["vote_shares"]["trumpd"] < x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["vote_shares"]["trumpd"]:
            if x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["vote_shares"]["bidenj"] > x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["vote_shares"]["bidenj"]:
                print ("Index : " + str(i) + " Past Index : " + str(i-1))
                print (x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["vote_shares"]["trumpd"] - x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["vote_shares"]["trumpd"])
                TotalVotesLost += x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["vote_shares"]["trumpd"] - x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["vote_shares"]["trumpd"]
    print (str(str(TotalVotesLost)  + " Flo"))

def findfraud2(NAME):
    with open(NAME + '.json', encoding="utf8") as f:
        x = json.load(f)
    TotalVotesLost = 0
    for i in range(len(x["data"]["races"][0]["timeseries"])):
        if i != 0 and x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] < x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"]:
            TotalVotesLost += x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] - x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"]
    print (TotalVotesLost)

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det här varit mycket snack om maskiner med mjukvara från företaget Dominion, mjukvara påstås slänga röster till Biden från Trump enligt uppgift.

Vilket skulle betyda att Biden fått 17407 röster från Trump,. Dessutom försvinner 33574 röster oklart om det drabbar någon kandidat mer än någon annan.

En manuell omräkning skulle klargöra om så var fallet.

Se mitt inlägg ovan där jag förklarar. Inga röster är bytta. Inga är försvunna. Han som har gjort skriptet har bara inte insett att andelen (ex 0.494 Trump) bara har tre värdesiffror, och när andelen multipliceras med miljonbelopp (antal röstande) så blir det hyfsade fel pga avrundningen i andelen.

Som sagt, se mitt tidigare inlägg.
2020-11-11, 22:49
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag har för mig att Gore krävde ytterligare en omräkning. Men kan minnas fel.

Jag villas att Gore tog det hela rätt soft, när någon senator kallade han för Mr President så avböjde han, jag vill minnas att han var en sport.
2020-11-11, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Håller med. Jag tror att det är ett sista sprattlande försök från GOP att få stå vid grytorna. Man är nog otroligt oroliga inför vad 8 år med demokratisk kontroll över president, senat och kongress kommer att betyda för republikanerna.

Tar du bort dagens gerrymandering, republikanernas fråntagande av rösträtt för demokratiska väljargrupper och gör det lättare för medborgare att rösta i kommande val så är republikanerna körda. Och detta vet republikanerna. Det är nog därför de tillåter Trumps antidemokratiska falskspel nu.

Lindsay Graham sade häromdagen i en intervju på Fox att "vi måste utmana och förändra reglerna för valen som de ser ut nu, annars har vi sett vår siste republikanske president någonsin". Han har rätt om republikanerna fortsätter uppfatta sig och agera som ett parti där man 95% av tiden närmast enbart siktar på den vita befolkningen, driver frågor skräddarsydda för dem och spelar på deras rädslor. Både Trump och den gamle valstrategen Karl Rove (90-/00-talet) arbetade målmedvetet med att maximera "the white vote" och försöka vinna valen den vägen.

Den strategin förutsätter både aggressiv "negative campaigning" (smutskastning och bluff) och ansträngningar för att hålla nere röstandet bland t ex färgade demokratväljare. Och i längden är det en dömd strategi, man kämpar mot en irreversibel demografisk förändring som gör USA allt mindre vitt och mer brunt och latino, helt enkelt eftersom dessa grupper har betydligt högre reproduktionstal. Det ar en återvändsgränd, helt enkelt.
2020-11-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Nej jag förstår inte heller hur det kommer att bli nån skillnad.

Det handlar inte bara om en omräkning. I presskonferensen sa the secretary of state att det blir an recount, recanvassing och audit. Så ogiltiga röster kommer plockas bort.
2020-11-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clumpekloss
Ja, det är trevligt och det kommer mera omräkningar och jag respekterar den som får mest röster, eller hur gör inte vi båda det?

Jag kan väl nämna om det finns oegentligheter så spelar det inger roll om kravet på omröstning är 0.5 eller 1%, men det visste du nog redan.

Men varför tror du att jag är för valfusk. Du är bra slötänkt isåfall. Läs mina inlägg. det är bara det att jag försöka bidra med lite perspektiv när det kommer ett antal anekdotiska antydningar om valfusk på twitter och youtube eller breitbart eller Newsmax. Fram med bevisen i domstol. Hittills har det varit minst sagt komiska stämningsansökningar som blivit utkastade som du vet.

Det kommer säkert leda till några "spännande" senatsförhör som livesänds där republikanska TRUMP wannabes kan få sina soundbites för att övertyga väljarna, men oss emellan hitills är det bara långbollar jag sett.
2020-11-11, 22:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Se mitt inlägg ovan där jag förklarar. Inga röster är bytta. Inga är försvunna. Han som har gjort skriptet har bara inte insett att andelen (ex 0.494 Trump) bara har tre värdesiffror, och när andelen multipliceras med miljonbelopp (antal röstande) så blir det hyfsade fel pga avrundningen i andelen.

Som sagt, se mitt tidigare inlägg.

Jag har för mig att experter kollade på det här år 2000 Gore/Busch utan att kunna bevis vart fusket uppståt. Men du har säker rätt.
2020-11-11, 22:55
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Vilken idiotisk fråga. Har jag på något sätt ifrågasatt en omräkning enligt gällande lagar

Det är en enorm överraskning att Demokraterna vann GA. Nu handlar ju mycket om Runoff valet där och det kan påverka en del av den "lip service" som kommer från politiker på båda sidor.

Är vi på samma planet?, GA är inte klart på långa vägar, man ska räkna om rösterna så det blir rättvist och gå igenom eventuella datorer som kan styra valresultatet, herregud är du påverkad av något vänstert?
2020-11-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Det handlar inte bara om en omräkning. I presskonferensen sa the secretary of state att det blir an recount, recanvassing och audit. Så ogiltiga röster kommer plockas bort.

Snälla jag har inte länken, men det ingår i den automatiska omräkningen av presidentval enligt deras stadgar. De gör stickprov på röstlängden och även statistisk analys av databehandlade röstsedlar. Det ingår i begreppet Recount, omräkning enligt den här delstatens vallag. Inget extraordinärt. Men det är bra för de kan ju hitta oegentligheter även om det aldrig hänt i USAs historia att så många röster varit fel. Men förväntningarna här i tråden måste hållas på en rimlig nivå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in