2020-11-11, 22:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Men det är väl inte det han säger? Han menar att det sticker ut att det är så många som röstat Biden-only, dvs de har inte röstat i senatvalet alls.

Tack. Jag har fått det påpekat. Jag lyssande slarvigt.
2020-11-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Jävlar vad jag saknar dom där röstsedlarna som skulle vara märkta med något speciellt vattenmärke (eller var det blockchain?).

Skulle inte dom dykt upp i måndags enligt Nixter å dom andra ?

Pappret som röstsedlarna är tryckt på är bla vattenmärkt för att försvåra fusk. Om det gör nån skillnad vet jag inte.
2020-11-11, 22:35
Medlem
crazyds avatar
Som vanligt mycket bevis som diskuteras i Sebastian Gorka's show idag https://www.youtube.com/watch?v=z2s_VCb1z64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Ja, och det är ju det som blir problemet. Det finns inget sätt att särskilja de illegitima/förfalskade röstsedlarna från de legitima, om sådana nu förekommer, vilket det finns indikationer på. En omräkning kommer ju därmed endast kunna påverka marginellt eftersom alla förfalskade röster är blandade med de legitima och även de kommer räknas i omräkningen.

Det handlar i så fall om fel i röstlängden. Kontroll av väljaren görs vid registrering. Så väl demokrater som republikaner övervakar hur valregistrering går till och har man invändningar mot röstlängden är det ju bra om den kommer in i förväg, inte när man förlorat. Folk här begriper inte att det är röstlängden som omfattar registrerade väljare som har rätt att rösta. När omräkning görs går man inte igenom röstlängden.

Kontroll av ID och valsedel görs i vallokalen av valarbetare som kryssar i röstlängden. För poströster gäller olika regler men alltid krävs signaturkontroll som utförs av valarbetare när kuvertet sprättas, under övervakning och adjuciering vid tvistighet, av en demokrat och en republikan och i vissa kommuner även en oberoende. Det är bara babbel allt det här.
Medlem
Jag såg att Trumps son Donald Trump Jr har retweetat videon nu som kom ut här på forumet igår (eller i förrgår) där Dr. Shiva Ayyadurai från MIT visade vad han säger är bevis på att en dataalgoritm användes åtminstone vid ett tillfälle i ett county för att överföra 69 000 röster från Trump till Biden under valet.

Dessutom vet man att demokraten Nancy Pelosis man är stakeholder inom Dominion.
Och om nu Giuliani också påstår att de har demokrater och en visselblåsare från Dominion, som är villig att träda fram så lutar det väl åt att det var så man främst skötte fusket.
2020-11-11, 22:36
Medlem
Clumpeklosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbilden
Ja, och det är ju det som blir problemet. Det finns inget sätt att särskilja de illegitima/förfalskade röstsedlarna från de legitima, om sådana nu förekommer, vilket det finns indikationer på. En omräkning kommer ju därmed endast kunna påverka marginellt eftersom alla förfalskade röster är blandade med de legitima och även de kommer räknas i omräkningen.

Hur menar du nu att det inte finns sätt att särskilja de falska jämfört med de äkta, självklart kan man det, man kontrollerar alla röster om de har rätt att rösta, bor på rätt ställe, osv osv. man kan gallra rätt hårt om det är så att ogiltiga röster har "glidit" igenom och blivit äkta.

Men det tar tid.
2020-11-11, 22:36
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Pappret som röstsedlarna är tryckt på är bla vattenmärkt för att försvåra fusk. Om det gör nån skillnad vet jag inte.
Det har ju snackats om en ”Sting operation ” som skulle ge Trump 70+ % av rösterna när man väl drar fram trumfkortet. När händer det? Jag är otålig!!!
2020-11-11, 22:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annonvenger
Varför ska han fuska till sig 300 elektorer? De räcker med 270. Bara mer som kan gå fel då.

At fuska till sig mer än fem miljoner, kanske t.o.m. sju miljoner, i popular vote måste också vara ett riskabelt företag. Mycket som kan gå fel då. Eller hur? Ett märkligt vågspel också när detta inte spelar in på vem som blir president.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Det går inte att förklara, jag har försökte hundra gånger att förklara att det är röstsedlar som ska räknas. Röstsedlarna kan inte kopplas till någon enskild väljare. Det är centralt i hela valet. Men ett stort antal här tror att man ska ut röster vilket inte är möjligt eftersom röstsedeln finns där.

Det som kan hända är rena räknefel men det brukar vara av mycket marginell karaktär. Men om någon vill hålla uppe spänningen med en automatisk omräkning så var så god. Det har aldrig hänt i USAs historia att det påverkar slutresultatet. Inte en Al Gore lyckades kasta ut de uppenbart felräknade rösterna i Braer County. FL år 2000.

Han Al Gore klart det han ämnade klargöra?

Ytterligare tecken på ett skitsystem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Men det är väl inte det han säger? Han menar att det sticker ut att det är så många som röstat Biden-only, dvs de har inte röstat i senatvalet alls.
Vad jag har läst i efterkant av valet och även i månaderna innan, är att många som normalt sätt inte röstar valde att rösta vid detta val enbart för att dom ville ha bort Trump. Och siffforna visar att det kan mycket väl vara sanningen.

Trump har stort stöd bland sina kärnväljare, men utanför sin bas så har Trump inget vidare stöd.
2020-11-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Har dessa siffror varit uppe i länken som Sidney Powell länkade?
"
Switched votes are votes that were taken from Trump and given to Biden.

Lost votes are voted that disappeared during the counting, from both candidates.

There might be a small overlap between Switched votes and Lost votes.
Pennsylvania : Switched : 220,883 Lost Votes : 941,248

New Jersey : Switched : 80,242 Lost Votes : 20

etc ..

TLDR: Det är dynga, han förstår inte hur avrundningar fungerar. Lita inte på hans resultat.

Lite längre:

Oj säger jag. Testade hans skript. Han har tyvärr ingen koll på matte och förstår inte hur avrundningar fungerar. Dvs, vänder jag på hans hårdkokade variabler, dvs "trumpd" till "bidenj" (som de heter i datasettet), så får jag ut motsvarande siffror till Bidens fördel... Han är en djävla tomte som gjorde skriptet.

I praktiken så tar han totalt röstantal (exakt vid varje rapporterat ögonblick), och en avrundning av en viss kandidats andel vid den tidpunkten (tre värdesiffror), och summerar när det framräknade röstetalet för sin valda kandidat minskar. Dvs, han summerar inte över tid, eller över båda kandidater, utan bara de enstaka fall som belägger hans poäng (och som belägger den genom att det är avrundningar, och när det handlar om miljoner röster så spelar även fjärde decimalen roll).

Exempel (från Georgias dataset):

T1:
Lagda röster: 4961877
T andel avrundat: 0.494 -> antal: 2451167,238
B ande avrundat l: 0.494 -> antal: 2451167,238

T2:
Lagda röster: 4968953
T andel avrundat: 0.493 (minskning!) -> antal: 2449693,829
B ande avrundat: 0.494 (ökning!) -> antal: 2454662,782

Om man nu tar differensen på framräknade Trumpröster (med den avrundade delan T röster på 0.493) så har Trump färre röster, dvs 0.494 x 4961877 >> 0.493 x 4968953. Vilket matematiskt inte är så konstigt, men det han missar är att 0.494 och 0.493 är en avrundningar och inte gäller. Alltså, det är inte en reel minskning av röster, eller försvunna röster, det är en konsekvens av att han inte förstår att värdena är avrundade.

Ex på data (relevanta fält):
Kod:
timestamp":"2020-11-06T21:55:39Z"},{"vote_shares":{"bidenj":0.494,"trumpd":0.494},"votes":4961877
"timestamp":"2020-11-06T21:59:41Z"},{"vote_shares":{"bidenj":0.494,"trumpd":0.493},"votes":4968953

Går nog att se här:
Kod:
Tidpunkt	T1 		T2 		 diff
Röster		4961877 	4968953	
Trump%		0,494		0,493	<-- avrundat!
Biden%		0,494		0,494	<-- avrundat!
Trump		2451167,238	2449693,829	-1473,409 <--- Det han räknar
Biden		2451167,238	2454662,782	 3495,544

Jag hoppas att min poäng är klar, och att dyngan som Sidney Powell refererar till kan kastas illa kvickt innan den ställer till med våldsamheter. Delar även hans kod nedan, så att ni själva kan dubbelkolla att det jag säger stämmer. Allting finns på https://thedonald.win/p/11Q8O2wesk/happening-calling-every-pede-to-/

Kod:
import json

def findfraud(NAME):
    with open(NAME + '.json', encoding="utf8") as f:
        x = json.load(f)
    TotalVotesLost = 0
    for i in range(len(x["data"]["races"][0]["timeseries"])):
        if i != 0 and x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["vote_shares"]["trumpd"] < x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["vote_shares"]["trumpd"]:
            if x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["vote_shares"]["bidenj"] > x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["vote_shares"]["bidenj"]:
                print ("Index : " + str(i) + " Past Index : " + str(i-1))
                print (x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["vote_shares"]["trumpd"] - x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["vote_shares"]["trumpd"])
                TotalVotesLost += x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["vote_shares"]["trumpd"] - x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"] * x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["vote_shares"]["trumpd"]
    print (str(str(TotalVotesLost)  + " Flo"))

def findfraud2(NAME):
    with open(NAME + '.json', encoding="utf8") as f:
        x = json.load(f)
    TotalVotesLost = 0
    for i in range(len(x["data"]["races"][0]["timeseries"])):
        if i != 0 and x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] < x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"]:
            TotalVotesLost += x["data"]["races"][0]["timeseries"][i]["votes"] - x["data"]["races"][0]["timeseries"][i-1]["votes"]
    print (TotalVotesLost)
2020-11-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Vad finns det för källor på att Kushner har uppmanat Trump att lägga ner? Mer än att CNN kallar det "källor i Vita huset"? Det sades samma sak om Melania och starx efter skrev hon att varje laglig röst ska räknas.
Hörde det på aktuellt eller rapport men de har ju garanterat fått det från CNN då. Men det verkar vara fakenews trots allt för här sägs raka motsatsen. Man vet ju knappt vad man kan tro och lita på nu för tiden.
Citat:
A second source close to Kushner confirmed he had not advised Trump to concede.
https://www.axios.com/jared-kushner-trump-election-2a077b7d-6c55-4bad-97f7-ef8e7808a635.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in