2020-11-11, 20:08
Medlem
kaerakels avatar
Det kommer vara mycket bevis av denna kvalitet kan jag sätta min högra testikel på:

Citat:
A Pennsylvania postal worker whose claims have been cited by top Republicans as potential evidence of widespread voting irregularities admitted to U.S. Postal Service investigators that he fabricated the allegations, according to three officials briefed on the investigation and a statement from a House congressional committee.

Källa här
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.zerohedge.com/political/mcenany-unveils-234-pages-affidavits-alleging-election-irregularities-michigan

Citat:
White House press secretary Kayleigh McEnany late Tuesday announced 234 pages of what she said were sworn affidavits alleging election irregularities in a county in Michigan.

Även en video med Sean Hannity i slutet av artikeln.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Stämmer ej.
Valet är över så fort det potentiella röstfusket utretts. Ingen slutsats kan dras innan det. Just nu ser detta ut som valet år 2000.

EDIT: Och ja Trump har fortfarande en chans att vinna.
Måste erkänna att jag beundrar eran optimism. Men jag tror inte att något kommer att ändra på valresultatet som föreligger.

Många menar än i dag att Kennedy fuskade sig till valseger i 1960, och Bush i 2000. Men liksom valet 2020, så finns det inga faktiska bevis som visar till fusk i något av de två valen. Indicier och konspirationer är inte bevis.
2020-11-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag har inte sett någonstans om att Trump har begärt omräkning i någon delstat.
Har tyvärr dålig koll på om man räknar klart i nuvarande situation när det inte är en kandidat som har begärt omräkning. Kan fungera annorlunda då. Annars så brukar man räkna klart.

Självklart kommer de räkna klart först. Det är snart klart. Automatisk omräkning sker vid <0,5% skillnad och bekostas av delstaten Georgia. Inget Trump kan styra över.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Exact.

Detta har betydelse för hur andra swingers-stater kan komma att gå vidare.

Varför kringgås regler?

Jag vet inte om regler kringås då jag inte har koll på reglerna riktigt. Men det verkar åtminstone som detta är väldigt ovanligt. Varför det inte görs som vanligt kan man ju fråga sig. Jag har hört rykten om valfusk någonstans 🙄...😂
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.zerohedge.com/political/mcenany-unveils-234-pages-affidavits-alleging-election-irregularities-michigan

Ja och en trovärdig pressbulletin från Breitbart. Samt en intervju med Steve Bannon. Den vart lång, ca 170 sidor.
2020-11-11, 20:10
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Jag tror att i en vanlig omräkning så tas inte röster bort medans i en audit så kontrolleras alla röster och ogiltiga plockas bort.
Det kan nog stämma. På presskonferensen sades det att endast giltiga röster skall räknas.
2020-11-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

234 sidor i ETT county i Michligan. Ni förstår hur denna utredning är.
2020-11-11, 20:12
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det är Georgias valmyndighet som har begärt omräkning. Trumpkampanjen har yrkat att den skall göras för hand. Huruvida det påverkade valet av handräkning har ej framgått.

En manuell omräkning kommer påvisa om det skett fuffens med maskinerna, det är väldigt välkommet. Omräkningen kommer inte vad jag förstår klargöra om valsedeln var giltig eller ej då dessa uppgifter skilts från varandra vid första räkningen.

Jag såg tidigare en länk rörande påstådda felaktigheter maskiner gjort i varje delstat.

Är det någon som har kvar den länk?
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Självklart kommer de räkna klart först. Det är snart klart. Automatisk omräkning sker vid <0,5% skillnad och bekostas av delstaten Georgia. Inget Trump kan styra över.
Det är inte alls säkert att man kommer räkna klart när hela valet i Georgia ska granskas. Man kommer handräkna, granska maskinerna och jämföra röstskillnad mellan maskin + handräkning.

Troligtvis så räknar man klart, men absolut inget som är garanterat.
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Tror du på allvar att republikanska senatorer bryr sig ett skit om den orange idioten?

Dom bryr sig om;

1. Majoritet i senaten.

2. Behålla sina jobb.

Står Trump i vägen för det blir det frysboxen på en sekund.

Vem har snackat om republikanska senatorer? Klart som fan dessa karriärs politiker ser om sitt eget hus jag pratar om de 70 miljoner människor som röstat på Trump...

Du tror inte att dessa kommer att ha åsikter?
2020-11-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Svårt att avgöra om du skämtar eller ej?! (fetade)
Hur tänkte du att man ska se det i efterhand? Tror du det står "antal avlagda röster" på varje person i röstlängden?
Trump själv har vidimerat att han både har poströstat och röstat i sin vallokal. Hur många av dessa är räknade?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in