2020-11-10, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glass123
Jag hade vid båda tillfällena blastat i ca 6-8 månader. Dem spårar ingenting utan kollar bara vad man har för värden.

Okej, kanske jag som inte förstått vad spårtid innebär. Tog för givet att exempelvis spårtid testo e 3 månader betydde att man inom 3 månader efter sista sticket kommer ha förhöjda värden i kroppen av just testo. Men det är alltså inte så det fungerar?
Citera
2020-11-10, 06:52
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventilation
Okej, kanske jag som inte förstått vad spårtid innebär. Tog för givet att exempelvis spårtid testo e 3 månader betydde att man inom 3 månader efter sista sticket kommer ha förhöjda värden i kroppen av just testo. Men det är alltså inte så det fungerar?

Nej, precis. Spårtid är den tid man kan se metaboliter (nedbrytningsprodukter) i kroppen.
Citera
2020-11-10, 09:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Tjena Arne, kika din inkorg skickade resultaten där.

mvh
både östradiol och testosteronet är i underkant en vettig läkare hade börjat utreda varför testosteronet inte ligger högre idiotläkare tycker det är bra för du ligger i botten av referens.

Om man uteslutit att det beror på ex: användning av vissa mediciner, osunt leverne och dylikt så borde du få behandling för det för då är det sjukt lågt, som ett sistahandsalternativ så kanske du skulle gå in för att sänka testosteronet inför nästa provtagning.

Ps, om du vill vara anonym så är bilddump inte en bra tjänst att använda, din ip-adress läggs till i adressen per automatik.
Citera
2020-11-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Nej, precis. Spårtid är den tid man kan se metaboliter (nedbrytningsprodukter) i kroppen.

Perfekt! Så då skulle man alltså kunna blasta med testo så nära inpå som ~7veckor innan provtagning utan att behöva noja för att torska?
Citera
2020-11-10, 17:20
Medlem
Citat:
Perfekt! Så då skulle man alltså kunna blasta med testo så nära inpå som ~7veckor innan provtagning utan att behöva noja för att torska?

Du verkar ha stora problem med det där med spårtider. Vad är det du ska torska på?
Citera
2020-11-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Du verkar ha stora problem med det där med spårtider. Vad är det du ska torska på?

Att dom satt mig på nebido för att mina testosteronnivåer ska vara inom referensintervallet 4,6 - 28 nmol/L. Om dom då tar ett prov som visar att jag ligger X hundra nmol/L över detta intervall blir det ju ganska uppenbart att det inte endast är nebido jag injicerat och dom lär därmed inte vara pigga på att fortsätta min behandling.
Citera
2020-11-11, 08:06
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

7 veckor? Kolla upp halveringstiden på den ester du vill använda.
Citera
2020-11-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
7 veckor? Kolla upp halveringstiden på den ester du vill använda.

Halveringstid för testo E ska vara 4-5 dagar.

Först tänkte jag att det bara är att dividera mängden man satt med 2 tills man kommer till noll och sen multiplicera det antalet med 4,5 men inser att den beräkningen uppenbarligen är tokfel. Hur får jag fram något vettigt av att veta halveringstiden?
Citera
2020-11-12, 09:00
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Halveringstid för testo E ska vara 4-5 dagar.

Först tänkte jag att det bara är att dividera mängden man satt med 2 tills man kommer till noll och sen multiplicera det antalet med 4,5 men inser att den beräkningen uppenbarligen är tokfel. Hur får jag fram något vettigt av att veta halveringstiden?

Du kan använda roidcalc, eller så använder du huvudräkning.

Om du har 500 mg testo i kroppen så har du 250 efter halveringstiden, osv. Räkna dock med lite marginal, halveringstiden diffar lite på individnivå.
Citera
2020-11-14, 18:09
Medlem
Väldigt bra svar i tråden.
Jag kommer att gå ner till 150mg testo-c per 7 dagar. Det är mer rimligt som TRT.
Riodberts svar gällande Hcg var väldigt intressant, gick du på testosteron länge innan du använde hcg för fertilitet?
Citera
2020-11-15, 12:39
Medlem
Boxis avatar
Hur duktiga är svenska läkare på att diagnostisera hypogonadism? Om jag lämnar ett blodprov med under 8 nmol/l totalt testosteron och knappt mätbart LH och FSH eftersom jag nyligen har gått av ugl TRT, kommer dom ana ugglor i mossen eller är dom så okunniga att dom ställer en diagnos och skriver ut Nebido ändå?
Citera
2020-11-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxi
Hur duktiga är svenska läkare på att diagnostisera hypogonadism? Om jag lämnar ett blodprov med under 8 nmol/l totalt testosteron och knappt mätbart LH och FSH eftersom jag nyligen har gått av ugl TRT, kommer dom ana ugglor i mossen eller är dom så okunniga att dom ställer en diagnos och skriver ut Nebido ändå?

Jag skulle säga att nmol/l bara är en av många faktorer som spelar in. Det som betyder lika mycket eller mer är vilka symptom du har och också kan beskriva på ett bra sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in