2020-11-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Du tar för givet att valet i övrigt var jämt. Jag tror det verkliga resultatet är en jordskredsseger för Trump och jag har gissat att valfusket påverkat 10-50 miljoner röster.

Det är för svårt att fuska med 10-50 miljoner röster, det är inte rimligt och så mycket behöver de inte fuska då deras hatkampanj mot Trump redan fått många att rösta på Biden. För att komma undan med ett valfusk så gäller det att fuska smart så lite som möjligt men tillräckligt för att vinna och enbart i swing states. Även fuska med olika metoder så att det blir svårare att kartlägga allting. Det ska bli intressant om det kommer några bevis framöver på hur omfattande det verkligen har fuskats.

Detta känns betydligt mer troligt än tjatet om rysk påverkan under valet 2016.
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Har man bestämt sig för att fusk omöjligen kan ha förekommit är dina slutsatser logiska, endast då. Har fusk tvärtom förekommit så är Trump en demokratikämpe och fuskarna är de som attackerar demokratin. Vad är det som gör dig så tvärsäker på att Biden har vunnit rättvist?

När det gäller att ifrågasätta valresultat så var demokraterna först på den bollen 2016, med hela "russian collusion" scammen. I det fallet har allt visat sig vara bluff. Om Trump vill spela spelet på deras nivå är det svårt att beskylla honom. Det finns inget att vinna på att vara en god förlorare.
Fel. Det var Trump som gnällde på valfusk även 2016, tills han vann åtminstone. Det andra var inte om valfusk utan om rysk och kanske även från idiothögern valpåverkan i form av spridande av falsk propaganda, som du och allt för många andra sväljer med hull och hår. Det är den största faran för demokratiska välfungerande länder och stater idag. Det drivs av troll och sprida vidare av lågutbildade nyttiga idioter som tror att de vet precis allting om allting. Det är virusets näring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Varför tog det så lång tid att svara? Googlade du för att försöka påpeka mina fel men misslyckades?

Om man inte kan erkänna basal fakta som att Republikanska stater är mer kriminella. Då kan man inte förväntas att tas seriöst när man hävdar valfusk heller.
Är republikanska stater mer kriminella? Det beror ju helt och hållet på hur du räknar.

När det gäller just mord så ligger Alabama och Alaska högst, men även Kalifornien. Colorado, Connecticut och Delaware ligger väldigt högt. Jag vet faktiskt inte hur man ska jämföra det där med vilka stater som är mest kriminella. Det handlar ju om mycket olika typer av brott. Jag kan garantera att när det gäller kriminella gäng finns det ingen stat som kommer i närheten av Kalifornien.

I många Republikanska stater så styrs ju städerna ibland av Demokrater också, så det är väldigt svårt att säga att röda eller blåa stater är mer kriminella än den andre. Dessutom är det väldigt missledande att skylla all kriminalitet på politikerna där.
2020-11-11, 13:38
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
För att komma undan med ett valfusk så gäller det att fuska smart så lite som möjligt men tillräckligt för att vinna och enbart i swing states.
Det förutsätter att det räcker med att fuska lite. Jag tror att Trump fått 65-80% av rösterna. För att vända på det krävs valfusk i storleksordningen 10-50 miljoner påverkade röster.
2020-11-11, 13:39
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Om Supreme Court dömer 9-0 att delstatslegislaturen har rätt att ignorera valresultatet och utse sina egna elektorer, då hade jag erkänt att delstatslegislaturen har rätt att ignorera valresultatet och utse sina egna elektorer. Det hade inte sagt någonting alls om huruvida valfusk pågick.

Eller vilken fråga tänkte du att Supreme Court avgjorde i det här scenariot.

Jag tänkte att det borde varit självklart på min frågeställning, men för att vara övertydlig:

Frågan som ska avgöras i HD är huruvida Demokraterna anordnat den största och mest inkluderande valfuskkampanjen i USAs historia, i syfte att stjäla resultat ifrån folket till fördel för Joe Biden.

9-0.

Förstår du frågan?
2020-11-11, 13:40
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Visa vart den officiella statsapparaten säger att valet är färdigt, kan bara se media påstå detta?

Visa en officiell rapport som säger att horowitz har fel i sin officiella rapport om hur demokraterna köpte bevis som sen pushades av FBI som sanna trots att man visste att det var fejk?

Domstolar, Myndigheter och organisationer i usa säger inget om att valet är klart, det gör msm. Domstolar och myndigheter säger inget om att Clinton accepterade valet 2016 det säger att man försökte avsätta en vald president med falska bevis.

Se så leta fram officiella källor eller sluta snacka skit.

Det är du som i denna tråden skall lägga fram bevisen för att det förekommit valfusk.
Och som vanligt bland er tokfanatiker så kan inte komma fram med ett enda bevis. Men alla andra skall bevisa något som inte har hänt.

Motsägelser och konspirationsteorier från en diktator som uppenbart vill göra en Hitler och ni står och jublar.
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Kul med en insatt person. Du som vet, kan inte du berätta exakt vad som gör att Trump skriker valfusk? Hur vet du att han inte sitter på starka bevis?
Ett tecken kan ju vara att han skrek valfusk innan det ens teoretiskt var möjligt att han hade hunnit se bevis för detta. T.ex. INNAN valet startade.

Det utesluter ju såklart inte att han har bevis nu. Men det sänker ju trovärdigheten rejält.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Republikanska stater är de mest våldsamma i landet, de är de mest fattiga, de minst kunniga på matte och läsförståelse. De får bidrag av ordentliga demokratiska stater som begår mindre brott.

Har du fått din syn på republikaner från en serietidning eller?

...ah, du menar demokraternas "deplorables"? Om du anser bildningsnivån i städerna vara högre så får det stå för dig (se gärna länk nedan), men när du vill ha in skatter från vanliga småföretagare, hantverkare och andra vardagsdriftiga och skötsamma människor som du kan dela ut till de mindre driftiga i samhället, eller få rutan lagad efter senaste upploppet, så skulle jag undvika att använda din beskrivning på plats. De kanske inte vill betala in alla skatter då, eller laga rutan, om de inte känner sig uppskattade (no pun intended).

https://www.youtube.com/watch?v=uG78fq2FoSc

Jag menar alltså bildningsnivån, inte utbildningsnivån. Många är det som går kurs efter kurs inom något utbildningsväsen men kan rel lite i praktiken. Det är inte antalet högskolepoäng eller studerande som avgör denna.
2020-11-11, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Och du tror att varje land startar utredningar om systematiskt valfusk bara för att någon twittrar om det?

Det måste fram bevis först som kan initiera en utredning. Än så länge har Trumps advokater inte lyckats med något av värde

Det får väl den utredning om ev valfusk utröna. Den borde omfamnas och inte motarbetas av alla demokrater som anser att valet gått helt rätt till.
2020-11-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det stora problemet är när ska dem ge sig eg???
Det håller inte kasta fram dessa stämningar med endast indicier hela tiden iofs allt är en propagandamaskin för fansen så dem ska finnas kvar, För när sista instansen förkastat det så finns det ingenstans att gå till för jag tvivlar skarpt att ens HD bryr sig om lyfta upp det inom det är indicier och skapar inger prejudikat av fallet!
Tror de ger sig först när stater som Pennsylvania etc. har certifierat valresultaten vilket sker runt slutet av månaden. Det sker i Pennsylvania den 23:e November. Inget som Trump kampanjen gör just nu tyder på att de skulle kunna fördröja detta.
2020-11-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Du tar för givet att valet i övrigt var jämt. Jag tror det verkliga resultatet är en jordskredsseger för Trump och jag har gissat att valfusket påverkat 10-50 miljoner röster.

Det är för svårt att fuska med 10-50 miljoner röster, det är inte rimligt och så mycket behöver de inte fuska då deras hatkampanj mot Trump redan fått många att rösta på Biden. För att komma undan med ett valfusk så gäller det att fuska smart så lite som möjligt men tillräckligt för att vinna och enbart i swing states. Även fuska med olika metoder så att det blir svårare att kartlägga allting. Det ska bli intressant om det kommer några bevis framöver på hur omfattande det verkligen har fuskats.

Detta känns betydligt mer troligt än tjatet om rysk påverkan under valet 2016.
2020-11-11, 13:44
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Jag tänkte att det borde varit självklart på min frågeställning, men för att vara övertydlig:

Frågan som ska avgöras i HD är huruvida Demokraterna anordnat den största och mest inkluderande valfuskkampanjen i USAs historia, i syfte att stjäla resultat ifrån folket till fördel för Joe Biden.

9-0.

Förstår du frågan?

Det är inte en typ av fråga som Supreme Court tar upp. Det är inte upp till dem att titta på presenterad fakta och avgöra vem som har rätt. Supreme Court finns till för att avgöra om andra delar av regeringen, nationellt och i delstater, har följt konstitutionen.

Om du beskriver ett scenario eller fråga som faktiskt skulle kunna tas upp av Supreme Court, då kan jag beskriva min reaktion till ett 9-0-avgörande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in