Citat:
Ursprungligen postat av
Mastodontish
Hela denna tråden har ju spårat ur för länge sedan. Det känns som att istället för någon vettig diskussion, har det blivit ett öppet slagfält där thedonald-anhängare slåss mot reddit-folk.
Det enda verkligt relevanta och som har någon riktig tyngd bakom sig är vad jag förstår diskussionen om hurvida de statliga rättsinstanserna har laglig rätt att ändra regler kring de federala valen. Här är det just Pennsylvania som det handlar om och hur den statliga högsta domstolen där valde att ändra lagarna kring hur sent mottagna röstsedlar skall behandlas.
Sen blir det bara löjligt när media och Biden-sidan propsar på att Trump ska "ge upp" när det inte gör någon som helst skillnad om man faktiskt har vunnit rent och rättvist (vilket jag inte tvivlar på). Nu försöker man bara måla upp Trump som en villain, men USA har system som sköter hur övergången sker och det är inte CNN eller NYT som sköter det.
Det positiva med att Trump nu gör som han gör är väl att båda sidor nu förmodligen kommer enas om att lagarna kring valen måste förtydligas och göras mer enhetliga och förmodligen lär poströstandet försvinna till stora delar till nästa gång. De amerikanska valen verkar vara en riktig cirkus och maken på slappa regleringar och kontroller får ju en svensk att gapa av förvåning, hela poströstningssystemet är ju som gjort för att missbrukas.
Härligt med ett inlägg som är lite ballanserat och handlar lite om valfusk och dess konsekvenser även om bevis saknas.
Hittills är det bara småfusk som kommit upp från Trumpsidan, men det är ju inte heller bra så jag tror också att Trump kan ha åstadkommit något med alt hullabaloo.
Det blir säkert svårare att fuska i kommande val, men poströster tror jag inte kommer att försvinna.