2020-11-11, 00:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack. Men vad rart och fint hon svarar nu helt plötsligt.
Lite som Kungen. ”Neee neee jag tror faktiskt inte det”.

Nu sätts KL:s trovärdighet på prov. Det är ju ord mot ord här.
Jo.. Så är det ju.

Men snart ska hon förklara varför hon idiotförklarar hela skrået:
"då ska jag säga en sak om domare:" -
de "kan fan ingenting om teknik."

Så när KL förklarar varför hon har en BQ i sin ägo och är på kriminella encrochat ihop med MR så blir det "extremt trovärdigt." 😂
Citera
2020-11-11, 03:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Förvrängd röst för att inte kännas igen är nog ganska vanligt i sammanhang ej dömd.
Hennes advokat uttalar sig också i inslaget om att det varit möten på olika platser vid olika tidpunkter, men inte med det inslaget som CF berättat.
Det är ju försvararen som skall mosa sönder psykfallet CF som härjat i denna tråden. Har han lyckats göra hål på CF berättelser, så blir det rimligt tvivel. Det är inte lätt för en åklagare att ha en psykiskt sjuk som huvudvittne i ett av åtalspunkterna.
Pojkarnas försvarare pratar också, och det framgår att dom köpt tv spel och kläder och något mord har väl aldrig varit tänkt från deras sida. Så det rullar på. Snart bör det vara MR och då blir det svårt för åklagaren av det man kan utläsa i FU.
Följande ur encrochat 6 april är intressant.
MR visar Dickie ett sms som KL skickat 6 april, strax innan påsk.

"1.Do you know if he still has company when he goes out.
2. Do you want me to try to find out if he has a own trial.

It's dangerous because I am pretty sure my phone is bugged, so even if I go out it's possible that it's recorded.

3. Can you come yourself with a phone so we can talk and don't have to involve your friend. We need to discuss nr 1 and nr 2. And a new strategy which involve me. "

... och då undrar givetvis FhL följande utifrån förfrågningar om HOL har personskydd och förfrågningar till tingsrätten om HOLs schema:

" (..) och nu kommer jag göra en svensk översättning. "Vet du om han fortfarande har sällskap när han går ut?" Varför skriver du så till Micke?
H: …
FL: Jag påstår att du frågar Micke om han vet om Henrik, din ex-man, har någon typ av personskydd när han rör sig utomhus, alltså någon typ av… det är det du menar med "sällskap". Har du funderat på, eller känner till någonting, om Henrik har haft polisbeskydd sen han sköts i september?"

Ouch..

FhL fortsätter:

" Under punkten 2 i meddelandet så skriver du "Vill du att jag ska försöka ta reda på om han har en egen rättegång? Det är farligt, för jag är ganska säker på att min telefon är
avlyssnad, så även om jag går ut så är det möjligt att det är inspelat". Vad menar du med att du ska försöka ta reda på om han har en egen rättegång?
FL: Var det din tanke att du skulle ta reda på om Henrik Olsson Lilja hade en rättegång och
sen ge den informationen till Micke?
FL: Vad är det som är så farligt som du skriver i meddelandet?
H: …"

Ouch igen...

Resten har en touch av " Agent 007 med rätt döda" över sig.
Koordinatorn KL ger instruktioner om hur möte ska ske för att undvika buggade telefoner och iakttagelser.
För att ha förslagsvis frontallobsdemens, hjärnskador eller söndersupna synapser så är hon rätt klurig kognitivt sett?

" It's rather heavy. We need to discuss it. Refuse to text it on this phone. Absolutely not talk in phone. And not talk with your friend about it.

Can you buy a SKY tomorrow and take the
evening train tomorrow and to Soderhamn. That is two hours.
From there you take a cab. I give you a wrong address and I meet you there in the dark after you have paid cash to taxi.
I leave dog in the house so its quiet. Dress well so we can talk outside or maybe in garage or guesthouse. Then we go into the house. You sleep in guesthouse or upstairs. You don't have to bring anything. After deciding the new strategy I make the call Wednesday morning. Tell you outside.

Then you go another way by your self to the same address. You order the driving in the car coming here. There are no jobs for taxis now so the driver will say yes. The train tickets you must by cash at t.centralen of course."
Senast redigerad av develi 2020-11-11 kl. 03:37.
Citera
2020-11-11, 05:16
Medlem
develis avatar
Jag begriper inte varför KL inte fångats in via Olaga förföljelse.
Dvs att systematiskt förfölja och kartlägga en person.
Lagen ändrades 2011 så att upprepade trakasserier samlas under ett begrepp istället för att behöva anmäla enskilda brott och kan ge upp till fyra års fängelse.
Citat:
Det som kan ingå är misshandel, olaga tvång, olaga hot, hemfridsbrott, olaga intrång, ofredande, sexuellt ofredande, skadegörelse och överträdelse av kontaktförbud. För att det ska handla om stalkning måste det handla om upprepade kränkningar.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/ny-lag-gor-stalking-brottsligt
Antingen är lagen tandlös, polisen menlös eller så är det nåt annat fel. Hon kan ju kvala in på bra mycket.
Jag fattar inte alls hur bedömning sker om han nekas kontaktförbud i den här shitstormen.
Det kan väl inte bli värre och tydligare, det är ju ett manifest stört beteende år ut och år in?

Danmark gör lagändring nu och inför en stalkingparagraf.
Dels kan det eskalera och bli farligt men innan dess skadas människor psykiskt. För att inte tala om barn som drabbas.

Lise Linn Larsen, som är chef för Danish Stalking Center (ö-satt fr danska):
Citat:
Hon säger att det i vissa fall kan ta över två år innan ett beslut fattas.

Det har betydelsen för offren att de får sina liv förstörda. Många förlorar sina jobb för att de blir sjuka. De får PTSD (posttraumatisk stressyndrom, red.) och ångest.

- Deras barn påverkas av det, så hela livet påverkas av det, säger Lise Linn Larsen.

Hon påpekar att förföljelse ofta eskalerar eftersom stalkern inte upplever någon verklig konsekvens.

- Vi har exempel på människor som har utsatts för flera tusen kränkningar utan att mycket har hänt. Du kan inte erbjuda det till människor.

- Lagstiftning som kriminaliserar förföljelse skickar en tydlig signal om att förföljelse inte accepteras i det danska samhället, det är förbjudet, säger Lise Linn Larsen.

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2020-06-27-stalking-skal-gores-kriminelt-med-paragraf-i-straffeloven
Det är bra. Men den ska tillämpas också.
Senast redigerad av develi 2020-11-11 kl. 05:22.
Citera
2020-11-11, 07:17
Medlem
Citat:
It’s getting right at hell som KL skriver i Encron. Svengelskan när den är som bäst.

Hon ringer tingsrätten ”anonymt” och vill ha HOL:s målförteckning på den mejl som polisen redan är bekant med. Hon är så sugen på att han ska dö igen så hon tänker inte klart. Påsklovet hägrar där så hon ser väl en snar återförening med barnen. Kan hon berätta fina minnen som att hon blev lobad samma kväll som hon släppts av polisen och andra mysiga grejer hon hittar på under barnfria veckor.

Och?

Att önska någon död är väl inte brottsligt?

Att förbereda rättsliga åtgärder är väl inte heller brottsligt, eftersom myndigheter har ordning och reda på handlingar är det klokt att be om det man behöver där?

Eller att förbereda ett försvar är väl inte heter något att anmärka på, om man saknar dokumentation som motpart upprättat hos myndigheter, eller?

Det finns en sedelärande story här om karma. Att vara smart som HOL, är inte det samma som att vara klok. Särskilt när man har med en person som Karin som har förlorat fotfästet, och man vet vad som triggar henne.

Hela vägen till banken fastnar skrattet i halsen. Det blev inte som det var tänkt, om det fanns någon annan tankeverksamhet än ömsesidigt hat. HOL fick lägenheten med en firesale*, där han och advokatpolaren fixade en stigmarabatt* på bostaden där Karins ilska ingår i överlåtelsen. Min slutsats är att det är så det kan gå!

Det vi lär oss är att billigt kan bli mycket dyrt och att HOL betalar i "natura" i stället för det rätta priset i pengar. Rätt åt honom!

* Svengelska?
Senast redigerad av Vresrosen 2020-11-11 kl. 07:20.
Citera
2020-11-11, 08:17
Medlem
miihs avatar
Jag söker och söker efter fup här i tråden men hittar den ej! Nån som vet vilken sida i tråden den finns? Hållt på en evighet.
Citera
2020-11-11, 08:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miih
Jag söker och söker efter fup här i tråden men hittar den ej! Nån som vet vilken sida i tråden den finns? Hållt på en evighet.

Ligger i trådstarten
Citera
2020-11-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Och?

Att önska någon död är väl inte brottsligt?

Att förbereda rättsliga åtgärder är väl inte heller brottsligt, eftersom myndigheter har ordning och reda på handlingar är det klokt att be om det man behöver där?

Eller att förbereda ett försvar är väl inte heter något att anmärka på, om man saknar dokumentation som motpart upprättat hos myndigheter, eller?

Det finns en sedelärande story här om karma. Att vara smart som HOL, är inte det samma som att vara klok. Särskilt när man har med en person som Karin som har förlorat fotfästet, och man vet vad som triggar henne.

Hela vägen till banken fastnar skrattet i halsen. Det blev inte som det var tänkt, om det fanns någon annan tankeverksamhet än ömsesidigt hat. HOL fick lägenheten med en firesale*, där han och advokatpolaren fixade en stigmarabatt* på bostaden där Karins ilska ingår i överlåtelsen. Min slutsats är att det är så det kan gå!

Det vi lär oss är att billigt kan bli mycket dyrt och att HOL betalar i "natura" i stället för det rätta priset i pengar. Rätt åt honom!

* Svengelska?

Så du menar att all ”shitchat” i Encron är en del i att som oskyldig komma ur de felaktiga misstankarna?

Hennes ”strategy” för att rentvå sina namn MR och KL är att smusselringa till tingsrätten och snoka i hans narkotikamål och be ökända brottslingar åka kors och tvärs i landet i hennes sak?

Det ser inte bra ut det här med all kontakt hon söker med MR. Det fattar t o m du och Browser som är trådens självutnämnda juridiska strateger? Ni håller ju master class här i tråden varje dag.

Den försvarslinjen du är inne på vill jag se Ola gå på när han i Rådhuset i ”Coronatown” ska försöka få Sexy & Co ur denna soppa hon ställt till med.

Enligt KL själv så har det med målförteckningen och det anonyma samtalet ju inget med nån mordplanering att göra. Hon har ju redan förklarat för förhörsledaren att hon brukade göra så för att kunna lägga vardagspusslet.

KL skrattade hela vägen till Tavex. Hysteriskt antagligen.

Du får fortsätta dagdrömma om HOL:s död. På tal om karma. Do you shark how I mean?
Senast redigerad av Avel 2020-11-11 kl. 08:29.
Citera
2020-11-11, 09:46
Medlem
Citat:
Så du menar att all ”shitchat” i Encron är en del i att som oskyldig komma ur de felaktiga misstankarna?

Hennes ”strategy” för att rentvå sina namn MR och KL är att smusselringa till tingsrätten och snoka i hans narkotikamål och be ökända brottslingar åka kors och tvärs i landet i hennes sak?

Det ser inte bra ut det här med all kontakt hon söker med MR. Det fattar t o m du och Browser som är trådens självutnämnda juridiska strateger? Ni håller ju master class här i tråden varje dag.

Den försvarslinjen du är inne på vill jag se Ola gå på när han i Rådhuset i ”Coronatown” ska försöka få Sexy & Co ur denna soppa hon ställt till med.

Enligt KL själv så har det med målförteckningen och det anonyma samtalet ju inget med nån mordplanering att göra. Hon har ju redan förklarat för förhörsledaren att hon brukade göra så för att kunna lägga vardagspusslet.

KL skrattade hela vägen till Tavex. Hysteriskt antagligen.

Du får fortsätta dagdrömma om HOL:s död. På tal om karma. Do you shark how I mean?

Att Karin skulle vilja se HOL död, betyder inte att hon avlönat 5 "torpeder" med pengar och guldtackor.

Har du tipsat åklagaren om vissa trådar här på forumet? Där folk vill döda allt från kriminella till politiker?

Det handlar om mycket prat och liten verkstad, ett sätt för folk att få utlopp för en ilska, med det stannar vid fantasier.

Det finns en tråd om Fredrik Reinfeldt där det finns folk som vill se honom död. Och hans barn och gener!

I en annan tråd ska också Engla mördaren plågas till döds.

(FB) Varför hatar folk Fredrik Reinfeldt?

(FB) Tråden om Englas mördare, Anders Eklund
Citera
2020-11-11, 09:53
Medlem
Vresrosen och Browser verkar kunna leva sig in i KLs hat. Kanske är de själva bittra, känner att de blivit lurade av fd partners, kanske med bostad och barn inblandade.
Visst, att i sitt ”stilla sinne” önska livet ur sitt ex, är en sak, men att aktivt försöka döda personen ifråga, är ju verkligen att ta det många steg längre.
Och efter att ha läst fupen, är jag benägen att hålla med åklagaren på Efterlyst, samt GW; ”en solid bevisning”.
Citera
2020-11-11, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Att Karin skulle vilja se HOL död, betyder inte att hon avlönat 5 "torpeder" med pengar och guldtackor.

Har du tipsat åklagaren om vissa trådar här på forumet? Där folk vill döda allt från kriminella till politiker?

Det handlar om mycket prat och liten verkstad, ett sätt för folk att få utlopp för en ilska, med det stannar vid fantasier.

Det finns en tråd om Fredrik Reinfeldt där det finns folk som vill se honom död. Och hans barn och gener!

I en annan tråd ska också Engla mördaren plågas till döds.

(FB) Varför hatar folk Fredrik Reinfeldt?

(FB) Tråden om Englas mördare, Anders Eklund

Jag kan tipsa åklagaren att du finns tillgänglig 24/7 för att reda ut alla missförstånd i denna härva. Då kan du också ta möjligheten att lägga fram all bevisning för HOL:s kriminella liv. Förstår att du inte vill lägga fram det här i tråden. Det är ju känsliga uppgifter och jag förstår att varje minut du sitter på dem så bävar du för ditt liv.

Du jämför HOL med Englas mördare? Bra där.

Några inlägg på Flashback går väl inte att jämföra med den aktivitet KL har haft i ett par år? Skulle det kännas bra även för dig om HOL vore död nu? Eller varför inte all världens män när vi ändå är i farten?
Citera
2020-11-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkadinka
Vresrosen och Browser verkar kunna leva sig in i KLs hat. Kanske är de själva bittra, känner att de blivit lurade av fd partners, kanske med bostad och barn inblandade.
Visst, att i sitt ”stilla sinne” önska livet ur sitt ex, är en sak, men att aktivt försöka döda personen ifråga, är ju verkligen att ta det många steg längre.
Och efter att ha läst fupen, är jag benägen att hålla med åklagaren på Efterlyst, samt GW; ”en solid bevisning”.

Det är två tydliga rop om hjälp.

KL:s (och även MR:s) vägran att svara på frågor och hennes långa utskällning av förhörsledaren och gallspya över åklagaren när Encron förs på tal i förhör tyder ju på att även KL känner att det är ganska solitt.
Citera
2020-11-11, 13:24
Medlem
Citat:
Jag kan tipsa åklagaren att du finns tillgänglig 24/7 för att reda ut alla missförstånd i denna härva. Då kan du också ta möjligheten att lägga fram all bevisning för HOL:s kriminella liv. Förstår att du inte vill lägga fram det här i tråden. Det är ju känsliga uppgifter och jag förstår att varje minut du sitter på dem så bävar du för ditt liv.

Du jämför HOL med Englas mördare? Bra där.

Några inlägg på Flashback går väl inte att jämföra med den aktivitet KL har haft i ett par år? Skulle det kännas bra även för dig om HOL vore död nu? Eller varför inte all världens män när vi ändå är i farten?

Jag visste att du skulle missförstå med flit. Därför skrev jag som jag gjorde. Det är så du driver dina åsikter i denna tråd, med små lösryckta missförstånd som passerar obemärkt!

Jag jämförde inte HOL med Englas mördare. Jag påtalar bara att den bevisning åklagaren lagt fram är hittills bevisning om att en tokig käring har ett umgänge som består av tokstollar som inte är kapabla att mörda.

Jag påpekade, att det är inte ovanligt att någon önskar någons död. Men att ord går till handling är mycket ovanligt.

HOL lever trots en mordisk f.d. hustru och hennes 5 "torpeder". Men tanke på hur brottsligheten ser ut, vet vi att det är inte svårt rent tekniskt att mörda om det hade varit planen.

De mordvapen som används av mördare i detta land är oftast mycket enkla. Typ knivar och redskap som det finns gott om i varje hem. Nu talas det om allt från avancerade kontakter på obskyra forum, till en simpel hammare. Har de undersökt hur många brödknivar detta gäng äger totalt, eftersom det är svenskens favvo vapen rent statistiskt?
Senast redigerad av Vresrosen 2020-11-11 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in