2020-11-10, 23:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Ja, den ”nyheten” kom för flera timmar sen men har inte bekräftats någonstans. Det är det som är problemet här: Man kan komma med vilket påstående som helst och det är snart en sanning som diskuteras på allvar. Din länk går till en tvivelaktig sida som hämtar all möjlig skräp från twitter.

Ha ha, drivs sidan av CNN eller kanske Washington Post då ?
ELler kanske någon annan av de tidnigar eller kanaler som utförde polls med 15% ledning för Basement Joe..

Lägg ner, det blir tröttsamt att höra om Er kvasi-journalistik som inte stämmer skulle vara bättre.
Det är 2020 nu, Demokraterna och mörkrets människor har fuskat och sitter fast med fingrarna i syltburken.
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Att ena folket har aldrig varit deras agenda. Biden och demokraterna har snarare gått all in för att splittra, förslava och söndra nationen.

Icke att förglömma för dessa åsnor är att majoriteten av vapenägarna i USA är republikaner
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Förstår att det tar en stund för dig min vän att räkna på sånt här, men nu har du hängt här några dagar, detta är ju något som är odiskutabelt även för en vänstertyp som du.
[/b]

Jag är inte en vänstertyp, ideologier är för idioter. Jag vill gärna se konkreta bevis för att valfusk föreligger, i synnerhet efter att så många ledande republikaner frågar efter samma sak. Och då räknas inte Twitter, Facebook eller Youtube som källa.
Medlem
happyhippoxs avatar
Detta tycker jag är väldigt suspekt, varför skulle någon agera på detta sätt?

"Look at this. I was DENIED access even with a court order. What are they hiding in Philly. Election Fraud."

Man får alltså tillgång av rätten men blir nekad i dörren, hur går det ihop?

https://twitter.com/CLewandowski_/status/1326260720036704257?s=20
2020-11-10, 23:13
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Se gärna hela videon. Det är extremt konstigt att det är en så linjär korrelation. För mig är den videon det som kommer närmast bevis hittills
Instämmer. Den analysen skulle jag vilja ha en analys på.
2020-11-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Insinuerar du att demokraterna bara fuskade på en del av valsedlarna och lät republikanerna vinna på alla andra delar?
Det där är en fråga som borde göra att många här loggar ut och funderar lite. Varför låter demokraterna republikanerna vinna senaten? Hur är det tekniskt möjligt att dela upp på valsedeln?
2020-11-10, 23:14
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Detta är Mike pompeo vi talar om. Inte en random loser som spelat bort sina pengar på Trump.
Ehhh… Ja, och han förutspår att Trump kommer sitta kvar. Detta kallar du "valfusk". Att förutspå framtiden är alltså "valfusk". Den som förutspår vem blir president, t.ex. deltagaren på bettingmarknaden, ägnar sig alltså åt "valfusk". Du är lysande.
2020-11-10, 23:14
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Ja ser det som rena fel i systemet snarare än koordinerat valfusk. Det visade ju sig i omräkning i Wisconsin 2016 att en omräkning kan ge 10-20 röster hit eller dit åt endera hållet.

När republikanerna börjar göra opinionsundersökningar och upptäcker att de flesta vanliga amerikaner inte tror på det här tramset kommer de lägga ner på en gång. Det tar någon vecka. Det här är bara ett PR-jippo. Demokraterna vet det, därför hör du inget från deras sida.

På sin höjd kommer det leda till några utskottsförhör där republikanska senatorer kan få bra soundbites och republikansk media har något att hänga upp "gnället" på. Demokraterna gick ju rysslandsspåret 2016 för att elda sina anhängare. Tvivlar på att dessa PR-genier som ligger bakom det här tänker rätt. Jag tror amerikanerna både republikaner och demokrater är hjärtligt trötta på trams från politiker. Det som gäller nu är hederlig fasad, fromma utspel och ärevördigt bemötande. Det är det nya. Men vi ska ha lite stök först.

Du måste leva i total förnekelse. I Michigan så var det alltså 6500 Trump-röster som gått till Biden istället. I Wisconsin är det nu 19500 röster som stulits från Trump och givits till Biden. DU fattar fortfarande inte att det rör sig om systematiskt omfattande fusk?

General Michael Flynns advokat Sydney Powell ger här en kraftfull redogörelse för hur omfattande fusket är och vilka ledande Demokrater som äger stora delar av företaget som tillverkar rösträkningsmaskinerna. Trumps team har massor på fötterna och Trump kommer ta hem det här lätt.

https://www.youtube.com/watch?v=OKzw9zABVIE
Senast redigerad av BeatriceCenci 2020-11-10 kl. 23:22.
2020-11-10, 23:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Annika Strandhäll kommenterar och fattar 0. Arma Gud!
Får hon ingen insiderinformation alls? Hon sitter ju i regeringen. Twittrar som en virrig privatperson. Gör Sverige så uselt underrättelsearbete att Annika S känner sig alldeles yrvaken?

Fö. kul att de spekulerar i om det är en statskupp som pågår. Gå och lägg er igen.
2020-11-10, 23:17
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSlyFoX
Den uppfattningen som jag upplever om fusket är att just i dom här 6 staterna var av de flesta är "swing states" verkar valdeltagandet ökat helt osannolikt mycket t ex 1milj i vissa stater som knappt haft folkökning på 200k sedan 2016... Har försökt hitta något lättöversiktligt 2016 vs 2020 för att se om det här stämmer men ej hittat nått men det vore intressant att se!

eftersom valdeltagandet skiljer mellan 4-5miljoner totalt sett ifrån alla andra tidigare val nationellt sett och det finns videos som visar en sjuk ökning i just dessa 6 stater så ligger det nära till hands att tro att att dom här staterna sticker ut i ett nationellt perspektiv .

Jag kan tänka mig att valdeltaganden har ökat för flera orsaker.

Allt valdeltagande över 50 % är väl förstås högt i USA, men just i detta val så verkar många flera vara enagerade. Många kan exempelvis ha registrerat sig för att bara för att rösta in/bort Trumo/Biden.

Den ökade möjligheten till att anväda absentee ballots eller mail in ballots utan att behöva ansöka om tillstånd till förtidsröstning kan också ha sett till att fler röstar.

Sedan senaste valet så har en del delstater också tagit bort spärren för att rösta om man varit dömd för feloni, och gäller det en sådan delstat (har inte kollat vilka nu), så blir det ju lätt några 100 tusen som har fått rösträtt som de inte hade tidigare.

Kan säkert bero på flera saker. Röstfusk är ju förstås en möjlighet.
2020-11-10, 23:18
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag är inte en vänstertyp, ideologier är för idioter. Jag vill gärna se konkreta bevis för att valfusk föreligger, i synnerhet efter att så många ledande republikaner frågar efter samma sak. Och då räknas inte Twitter, Facebook eller Youtube som källa.

Finns det något som säger detta enligt lag ? Eller har du egna regler ?

Jag gav ett exempel på vittnesmål (kopia på vad som lämnats in till rätten) där valarbetare sett tiotusentals röster ENBART för Joe Biden levereras mitt i natten "bakvägen". Nu hoppas jag att du tittar på länken, läser vittnesmålet som en domare kommer att titta på för att sedan ge mig ett svar.

Här är länken till vittnesmålet. Det handlar alltså om ETT vittnesmål men tiotusentals extra röster till Biden.
https://twitter.com/LizRNC/status/1325981026150178816

PS. Klart du är vänstervriden.
2020-11-10, 23:18
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Trump presidenten är dock inte samma persona som Trump kandidaten.
Som president skall han verka för folket som presidentkandidat agerar han i egenintresse.

Det finns ett skäl till att DOJ aldrig tidigare lagt sig i och det är för att regeringen inte skall kunna påverka valet.

Inte förräns efter 10 dagar efter valet ja, om det inte råder synnerliga omständigheter.

Har du läst brevet ifrån Bill Barr idag så förstår du att han anser dessa synnerliga omständigheter uppfyllda nu, det är därför han släpper lös hundarna tidigare. Sådana här exceptionella omständigheter har det aldrig varit tidigare. Detta är ju en solklart statskupp nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in