Citat:
Och detta är återkommande sätt för folk att fuska och inget konstigt i sig. Frågan är bara om fusket har varit tillräckligt stort för att påverka valet. Se här för personer som faktiskt dömts för dessa typer av brott : https://www.heritage.org/voterfraud
Att inte utreda allt förekommande valfusk skulle bara urholka tron på systemet och det skulle vara värre än att ha ett par veckors fördröjning av ett verifierat valresultat. Idag så har du ca 70% av dom som röstat på republikanerna som misstänker att valfusk har ändrat utgång i valet.. Bara att lugna ner dessa så dom kan acceptera valet, även om dom inte gillar det, är något som behövs.
Jag tror inte att fusket kommer ändra på valresultatet om president, men det finns möjlighet att det ändrar resultat i mindre distrikt.
Att inte utreda allt förekommande valfusk skulle bara urholka tron på systemet och det skulle vara värre än att ha ett par veckors fördröjning av ett verifierat valresultat. Idag så har du ca 70% av dom som röstat på republikanerna som misstänker att valfusk har ändrat utgång i valet.. Bara att lugna ner dessa så dom kan acceptera valet, även om dom inte gillar det, är något som behövs.
Jag tror inte att fusket kommer ändra på valresultatet om president, men det finns möjlighet att det ändrar resultat i mindre distrikt.
Ja ser det som rena fel i systemet snarare än koordinerat valfusk. Det visade ju sig i omräkning i Wisconsin 2016 att en omräkning kan ge 10-20 röster hit eller dit åt endera hållet.
När republikanerna börjar göra opinionsundersökningar och upptäcker att de flesta vanliga amerikaner inte tror på det här tramset kommer de lägga ner på en gång. Det tar någon vecka. Det här är bara ett PR-jippo. Demokraterna vet det, därför hör du inget från deras sida.
På sin höjd kommer det leda till några utskottsförhör där republikanska senatorer kan få bra soundbites och republikansk media har något att hänga upp "gnället" på. Demokraterna gick ju rysslandsspåret 2016 för att elda sina anhängare. Tvivlar på att dessa PR-genier som ligger bakom det här tänker rätt. Jag tror amerikanerna både republikaner och demokrater är hjärtligt trötta på trams från politiker. Det som gäller nu är hederlig fasad, fromma utspel och ärevördigt bemötande. Det är det nya. Men vi ska ha lite stök först.
NOT!