Citat:
Ursprungligen postat av
niqq
Jag blir provocerad av alla som har sett presskonferensen och kommer in här och lägger armarna i kors som att "jaha... nu ska vi se då, bevisa för mig att SE är gärningsmannen!" utan att lägga någon som helst egen tankekraft eller energi åt att bidra till någonting produktivt. Det är inte därför vi är här, och du kommer aldrig få några bevis av någon här som kommer att hålla i en rättegång, oavsett hur mycket omvänd psykologi du ägnar dig åt. Vi är här för att spekulera kring Gärningsmannen Stig och eventuella hypoteser kring detta, inte bygga ett åklagarcase.
För mig är det rätt förvånande hur man kan försvara presskonferensen och KP i alla väder....
Jag har diskuterat med flera som tror på SE som GM, men som är rätt besvikna på de "lösning" som presenterades. Det finns flera delar som är rätt anmärkningsvärda, så som att han gick ut och lovade en "lösning" den 18/2, men där vi nu ser spår av fortsatt (desperat?) utredning i form av förhör, DNA-analyser o.s.v. Men presskonferensen är en annan fråga... och inget jag har diskuterat här.
Dina ord om att inte lägga någon tankekraft eller bidra produktivt, känner jag inte alls stämmer..
De som inte lägger någon tankekraft eller energi är ju de som sitter här och likt papegojor återupprepar det man läst i Filter, TP's eller LL's böcker...
Detta gäller ju förstås inte alla här inne, vissa verkar pålästa och kan t.o.m. tillstå att vissa uppgifter är osäkra...
Du verkar dock inte vara någon av dessa.