2020-11-10, 20:22
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Trump satte som bekant tonen/kastade handsken redan i valrörelsen när han deklarerade: "enda sättet jag kan förlora på är genom valfusk". Detta i ett läge då såväl opinionssiffror som bettingbolag hade Biden som storfavorit.
Han följde sedan upp det med att utropa sig till segrare redan under valnatten, trots att ungefär hälften av rösterna återstod att räkna. Och nu, när siffrorna visar att Biden vunnit, slår han på stora trumman och påstår sig kunna bevisa valfusk.

Låt oss för ett ögonblick leka med en helt bisarr tanke: man vänder på varje sten, räknar om rösterna (I alla stater som Trump förlorat)...men hittar ingenting. Någon enstaka döing som röstat, några felräkningar - men nada/nichts/niente som pekar på någon form av organiserat valfusk.

Fråga: kommer Trump att erkänna sig besegrad då? Gå ut och säga "sorry guys, jag hade fel. Tydligen förekom inget valfusk, utan anledningen till att jag förlorade var för att fler röstade på Sleepy Joe."?

Jag gissar vilt: no fucking way.

Om Trump är så sjuk som du beskriver överträffar det mitt förstånd. Därför jag en så länge tror att han har kött på benen. Som sagt intressant att följa oavsett om utfallet är det största rättshaveriet i Amerikansk historia eller implosionen av en total galning.
2020-11-10, 20:22
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khmelnytsky
Enligt Nordfront https://www.nordfront.se/fortroendet-for-det-amerikanska-valet-rasar-hos-republikanska-valjare.smr så har republikanska väljare ett lågt förtroende för valresultatets legitimitet speciellt i swingstates.

Barr ska ju undersöka om hur omfattande valfusket har varit under valet.
Sure, Barr som befunnit sig i källaren i 4 år.
2020-11-10, 20:24
Medlem
ModerRotas avatar
Angående misstanken om valfusk via poströster:

Oavsett hur det blir nu med Trump vs Biden, så har Demokratpartiet nu lärt sig en metod att vinna varenda val för all framtid. Det är ju bara att poströsta så mycket som möjligt och då kan inte Republikanerna vinna oavsett hur många de är.

Vi har inte sett det sista Demokratpartiska valet där det används uteslutande poströster, tro mig.

Detta är helt avgörande för framtiden. Det blir en en-parti poströst-värld.
2020-11-10, 20:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Sorry det var ironi. Jag vet att arga människor har svårt att förstå ironi. Särskilt sådana som är dåliga förlorare.
Vem talar du med? Jag är varken arg eller förlorare.

Och du borde kolla upp din förståelse av ordet *ironi*
2020-11-10, 20:27
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Jag utgår från att de inte sitter på golvet och arbetar. Men klart, de kanske inte flyttade borden i sig utan arbetade från redan placerade bort längre bort. Trist beteende oavsett.

Varför skulle någon behöva sitta på golvet? Valarbetare fanns på fler än en rad

"the watchers were allowed to be within 6 feet, but within 6 feet of the first row of counters only" = Det fanns fler rader

"began working at other rows" = och personer arbetade på fler än en rad
2020-11-10, 20:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/2iT9SorOsb8

Återigen osar det självsäkerhet från Pompeo.

”There will be a smooth transition to President Trumps 2nd term”

Han kan inte riktigt hålla sig för skratt. Han vet något.

Jag går återigen tillbaka till min teori att Trump visste att det skulle fuskas i valet och han förstod att detta var det perfekta tillfället att gillra en fälla och falla tillbaka och låta Biden ”vinna” för att sedan exponera till världen vilka hemska människor som döljer sig bakom kulisserna.

1. Trump “loses”.
2. GOP and DOJ pretends to have abandoned him.
3. Trumps inner circle apparently telling him to concede (it was a planted rumor).
4. Trump went golfing and media says he had given up.
5. Trump launches the biggest and most devastating (epic) counterattack In American history.

”Appear weak when you are strong, strong when you are weak”. - Sun Tzu

FRAM MED POPCORNEN.
Holy Moly. Nu har jag sett klippet. Han ser ut som en svettig advokat som gör allt för att hålla skenet uppe, men satan-i-mig om han inte måste vara väääldigt säker på sin sak när han står och säger så där inför kamera och allt. Hur kan detta klipp ha så få visningar och lajks på nästan en timme?

Hur som helst — obetalbart. Jag kan tänka mig att göra typ vad som helst för att fira om Trump-administrationen lurat alla, eller om man har ett juridiskt säkert sätt att säkra en andra mandatperiod.
2020-11-10, 20:28
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag läste precis en kommentar på ett amerikanskt forum som jag citerar nedan. Onekligen en intressant spaning. Det har inte slagit mig. Team Biden ger kanske upp innan början av nästa vecka för att slippa utredningar. Om det finns substans i misstanken om valfusk så gnuggas nog inbuktningarna där geniknölarna borde ha suttit för fulla muggar hos demokraterna och Deep State just nu.

Var läste du det, skulle gärna vilja läsa det. Men absolut, men om så är fallet så har Demokraterna målat in sig i ett hörn. För kör man en Concede när man tekniskt sett leder så är det hugget i sten och kommer definitivt utredas vilket som (om nu inte Demokraterna kohandlar). Så därför kommer Demokraterna inte göra det. Bättre och hoppas på att man kan ta sig ur den här smeten så gott det går.

Edit : Kommentar såg jag nu, glöm det
Senast redigerad av shakta 2020-11-10 kl. 20:35.
2020-11-10, 20:31
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kontakta Trumps juridiska ombud i Pennsylvania om ni vet något
https://twitter.com/ProjectLincoln/status/1326211743991918593

Bra om du citerar. Twitter har tagit bort den
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
"the watchers were allowed to be within 6 feet, but within 6 feet of the first row of counters only" = Det fanns fler rader

"began working at other rows" = och personer arbetade på fler än en rad
Läs fortsättningen.
Within a short period of time, the workers began working at other rows that were well-beyond 6-feet, rendering it impossible for watchers to observe the rows that were more than 25-feet beyond the area where watchers were allowed.

Är det acceptabelt i ett demokratiskt samhälle att inte valarbetare får insikt?
Stämmer att de inte flyttade borden (har för mig jag hört det nämnt häromdagen dock?) möjligtvis men effekten blir detsamma.
Senast redigerad av tinybits 2020-11-10 kl. 20:37.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Det domstolsärendet blev redan utskrattat och avfärdat.

Ändå inressant. Sen tror jag knappast att det blev utskrattat. Källa på det? 😁
2020-11-10, 20:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Personligen är jag 100% övertygad om att Trump förlorade valet i USA på grund av röstfusk och manipulerade röstmaskiner. Så många inflytelserika personer med stor makt har velat bli av med Trump. Demokraternas enforcers inom BLM har också varit en drivande kraft i valfusket.

Det hedrar dig (?) att du är helt öppen med att du först har bestämt dig för att det är fusk och sedan börjar leta febrilt efter saker som stödjer det du redan "vet".
Skolboksfall av "confirmation-bias".
Vi har det alla mer eller mindre. Dock försöker många av oss aktivt att bekämpa detta hos oss själva genom att ta del av olika sidor/källor, medan du bär det med stolthet. Grattis. Typ.
2020-11-10, 20:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
fel neger, vet det finns många så det är lätt att blanda ihop dom.

Den här negern trodde jag du menade. Den som haft mest att säga. Googla han. Finns mer.
https://youtu.be/wI0VIlve6yU

Nä han har väl varken låtsats vara demokrat eller suttit i fängelse för att ha blixtrat sig för småflickor. De jag skrev om är GOP båda två.
Iofs verkar den där killen också ha kraftiga republikanska sympatier (röstade ju t.ex på Bush år 2000) - men han har ju inte ljugit om sitt medlemsskap i demokraterna vad jag vet..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2020-11-10 kl. 20:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in