2020-11-10, 20:16
Medlem
Enligt Nordfront https://www.nordfront.se/fortroendet-for-det-amerikanska-valet-rasar-hos-republikanska-valjare.smr så har republikanska väljare ett lågt förtroende för valresultatets legitimitet speciellt i swingstates.

Barr ska ju undersöka om hur omfattande valfusket har varit under valet.
2020-11-10, 20:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://youtu.be/2iT9SorOsb8

Återigen osar det självsäkerhet från Pompeo.

”There will be a smooth transition to President Trumps 2nd term”

Han kan inte riktigt hålla sig för skratt. Han vet något.

Jag går återigen tillbaka till min teori att Trump visste att det skulle fuskas i valet och han förstod att detta var det perfekta tillfället att gillra en fälla och falla tillbaka och låta Biden ”vinna” för att sedan exponera till världen vilka hemska människor som döljer sig bakom kulisserna.

1. Trump “loses”.
2. GOP and DOJ pretends to have abandoned him.
3. Trumps inner circle apparently telling him to concede (it was a planted rumor).
4. Trump went golfing and media says he had given up.
5. Trump launches the biggest and most devastating (epic) counterattack In American history.

”Appear weak when you are strong, strong when you are weak”. - Sun Tzu

FRAM MED POPCORNEN.

Pompeos begynnande skratt som blir ett flin är obetalbart. Precis som du säger - han vet nåt.
Nu blir det smörsmak på popcornen
2020-11-10, 20:18
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Även fast det är väldigt osannolikt att valfusk bevisas och accepteras av media/cia etc:
Vad skulle hända med alla Bets om Trump faktiskt vinner?

Kommer t.ex. Unibet kräva tillbaka pengar?

(har inte bettat själv, tanken slog mig bara)

Rimligen borde inga pengar betalas ut förrän elektronerna har röstat
Nordic bet tycker cnn ska bestämma.
2020-11-10, 20:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Trump satte som bekant tonen/kastade handsken redan i valrörelsen när han deklarerade: "enda sättet jag kan förlora på är genom valfusk". Detta i ett läge då såväl opinionssiffror som bettingbolag hade Biden som storfavorit.
Han följde sedan upp det med att utropa sig till segrare redan under valnatten, trots att ungefär hälften av rösterna återstod att räkna. Och nu, när siffrorna visar att Biden vunnit, slår han på stora trumman och påstår sig kunna bevisa valfusk.

Låt oss för ett ögonblick leka med en helt bisarr tanke: man vänder på varje sten, räknar om rösterna (I alla stater som Trump förlorat)...men hittar ingenting. Någon enstaka döing som röstat, några felräkningar - men nada/nichts/niente som pekar på någon form av organiserat valfusk.

Fråga: kommer Trump att erkänna sig besegrad då? Gå ut och säga "sorry guys, jag hade fel. Tydligen förekom inget valfusk, utan anledningen till att jag förlorade var för att fler röstade på Sleepy Joe."?

Jag gissar vilt: no fucking way.
Scenariot är inte otänkbart — särskilt om man inte riktigt vet vad man ska leta efter, eller om man väljer att inte gå till botten med samtliga bekymmersamma omständigheter kring utrustningen, mjukvaran etc.

Vad tror du själv händer i detta läge? Vad menar du att Trump kan göra mer än att vägra erkänna sig besegrad? Låta dem bära ut honom?
2020-11-10, 20:19
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag hittar inte något om flyttade bord? Bara att dom fick hålla sig på 6-feet avstånd från första raden med valarbetare (?)
Citat:
Two hours later the workers returned, and the watchers were allowed to be within 6 feet, but within 6 feet of the first row of counters only. Within a short period of time, the workers began working at other rows that were well-beyond 6-feet, rendering it impossible for watchers to observe the rows that were more than 25-feet beyond the area where watchers were allowed. Moreover, during the course of the entire period, the workers repeatedly removed ballots, sometimes over 100 feet away, to do something with them, which the Trump Campaign’s watchers were unable to observe.
Jag utgår från att de inte sitter på golvet och arbetar. Men klart, de kanske inte flyttade borden i sig utan arbetade från redan placerade bort längre bort. Trist beteende oavsett.
2020-11-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Vet inte riktigt vilken nivå man vill ha, 40 % kan kännas lågt. Men ma vill ju inte heller ha overfitting, för att då skulle bara exakta signaturen accepteras, och ingen skriver sin signatur lika varje gång.

Sant. Men precis som du säger så låter 40% lite väl lågt.
2020-11-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Någon kanske har tagit upp detta, men postar ändå.

Adam Laxalt (R) förredetta Nevada attorney general säger att inställningen för träffsäkerhet på en maskin som används för att läsa signaturer på poströster sänktes till 40%, vilket betyder att det inte behövdes en perfekt matchning för att rösten skulle godkännas. Vidare säger han att det inte är ett påstående utan att det har blivit "admitted in open court". När man ändrar inställningarna från fabriksinställningarna så tar det månader att återställa dem till en pålitlig nivå. Han säger mer än det, men det var lite mer tekniska grejer om DPI. Det behövs en inställning på 200 DPI för att matcha en signatur. I Nevada ligger det långt under 200. Totalt handlar det om hundratusentals signaturer.

Tänkte att folk kan vara intresserade av det. 😊
Det domstolsärendet blev redan utskrattat och avfärdat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som sagt, vad garanterar att det inte har hänt i stater där republikanerna har vunnit?

Vilka har varit oerhört desperata att bli av med Trump, de har ju försökt med allting impeachment, lögnerna om rysk påverkan under förra valet. Det ständiga smutskastandet i fyra år. Demokraterna och media blev ju vansinniga när Trump vann 2016 och de gör vad som helst för att förhindra att han vinner igen. Vi får se till vem som är mest desperat? Demokraternas hat är enormt. Ett omfattande fusk är inte uteslutet, vi får se var detta tar vägen.
Medlem
En kvinna i Texas som röstade i vallokalen på republikanerna har hittat sin röst som poströst i Kalifornien på demokraterna.
Det är ju bra att man kan gå in på nätet och kolla att ens poströst har blivit registrerad.
Kvinnan hade alltså tidigare bott i Kalifornien men flyttat till Texas.
Det är ett typexempel på hur man har utnyttjat personer som är försvunna eller döda för att generera röster.
Naturligtvis kan man bara se din egen röst därför att man måste bevara valhemligheten. Så alla röster som har registrerats på försvunna personer kommer inte att hittas. I detta fall har väl fuskarna gjort ett misstag eller inte räknat med att folk skulle gå in och kolla sina röster ifall de röstat i vallokalen.
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Internationella valobservatörer inbjudna av Trump administration ger högt betyg till hur valet sköttes och kritiserar Trump för att slänga ut valfuskanklagelser utan meriter.
https://twitter.com/FrankLuntz/status/1326223096580362240?s=19

"On Election Day, the members of the Mission were present at polling places in Georgia, Iowa, Maryland, Michigan and the District of Columbia, and observed the process from the opening of the polling centers through to the close of polls and the deposit of voting materials with the appropriate local authorities"

DC, Maryland och Iowa är helt ointressanta.
I vilket distrikt var de i Georgia och hur länge kan man fråga sig? Bara Atlanta and Fulton County är igentligen intressanta.

Det var även ett team I Philadelphia men där fick de ej komma in men det nämns inte i artikeln?!?
Sök på mina inlägg i tråden om du vill läsa dig mer om detta.
2020-11-10, 20:22
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Detta verkar ju vara från primärvalet.
Jag vet inte att där framförts några påståenden om fusk...
Ser ut så, massor av 105+ som deltar dock.
2020-11-10, 20:22
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Även fast det är väldigt osannolikt att valfusk bevisas och accepteras av media/cia etc:
Vad skulle hända med alla Bets om Trump faktiskt vinner?

Kommer t.ex. Unibet kräva tillbaka pengar?

(har inte bettat själv, tanken slog mig bara)

Rimligen borde inga pengar betalas ut förrän elektronerna har röstat

I min erfarenhet så brukar spelsidorna generellt sett inte kräva tillbaka några pengar i dessa fall även om de kanske juridiskt skulle ha rätt till det. Det som händer är oftast att de betalar ut till andra sidan också, så att de har betalat ut dubbelt. De går såklart back på det men om vi förutsätter att de har rätt i 99% av alla fall där de betalar ut tidigt, så kan de äta den förlusten helt enkelt.

De flesta som vann kommer ju fortsätta spela tills pengarna tar slut ändå. Folk blir också obenägna att sätta in nya pengar när de väntar på en utbetalning, vilket kan leda till att de slutar spela helt under en period. Då kan spelbolaget till och med tjäna pengar på att betala ut tidigt, även om de ibland tvingas betala ut dubbelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in