Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Hur skulle du tolka det om Biden/Harris ger upp presidentposten innan början av nästa vecka?
2016 när Hillary gav upp valet så var jag först besviken och tyckte att hon borde försökt med stämningar och omräkningar osv. Men med tiden så insåg jag att sånt inte egentligen hade någon chans att lyckas. Marginalerna var för stora och det är omöjligt att komma undan med storskaligt valfusk i västerländska demokratier.
Om det samma hade hänt vid detta val, så hade jag accepterat det och hoppats på att landet inte blev helt förstört på 4 år till. På sätt och vis finns det fördelar också, de katastrofala effekterna på ekonomin av republikanernas politik hinner inte riktigt visa sig på 4 år utan behöver mer tid. En till Trump-period skulle kunna betyder 20 års demokrat-dominans efteråt.
Om vi utgår ifrån nuvarande situation, så om valkommissionen i varje viktig delstat hade kommit ut och sagt att "oops vi hittade 500 000 fuskade röster, egentligen vann Trump" så hade jag varit förbluffad över hur sådant fusk var möjligt med alla de kontroller som finns. Om också demokraterna och Biden/Harris hade verifierat dessa uppgifter och gett upp valet, så hade jag accepterat det med liknande argument som ovan.
Men nu vet vi ju alla att det inte finns på kartan att något sånt skulle hända, så situationen är högst hypotetisk. Beroende på anledningen till att de ger upp i denna hypotetiska situation så skulle min tolkning vara olika.