2020-11-10, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Biden blir väl formellt utsedd till vinnare i januari om vi ska vara petiga . Jag tror det vore bäst för alla om röster räknas om i de delstater de var jämna. Dock tror jag inte att det gör någon skillnad på valresultatet, med betoning på "tror". Många misstag har säkert begåtts. Det gör det även i Sverige och även ibland rena fusk. Men jag har svårt att se att det skulle röra sig om något organiserat fusk i USA. Det krävs ganska mycket för det och är svårt att genomföra i ett öppet demokratiskt land.

Nu var det inget öppet demokratiskt val i flera stater då republikanska valobservatörer nekades tillträde till flera vallokaler och röster levererades mitt i natten och räknades på omöjlig tid. Läs på om Detroit.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Du har varit aktiv i tråden hela tiden, hur kan du ha missat alla länkar som bevisar valfusk?

Inte sett ett enda bevis. Sett massa påståenden och anklagelser men det är inte samma sak.
Jag kan lägga upp ett klipp med någon som påstår att han get Trump 10 000röster, men det gör det inte till sanning.

Om man har lite kritiskt tänkande så fattar man ju att om en anklagelse om röstfusk går att verifiera så kommer Trumpkampanjen använda den.
Det faktum att de inte använder något av all de saker som länkats i tråden är för att skiten är fejk eller kan inte kan styrkas.

De försökte faktiskt med den där damen som påstod att hennes röst redan var använd men kunde inte presentera några bevis och damen i fråga vägrade skriva under en sanningsförsäkran eller vittna under ed(hoppsan, hon ville visst inte åka dit för mened).
De försökte även med det där med utbytta pennor, men kunde inte heller styrka det i rätten. Även där kunde de bara prestera några enskilda uttalanden men inte under ed eller sanningsintygande.
Medlem
Haddock93s avatar
Ja, om Trump vinner kommer det bli en color revolution, eller åtminstone försökas. Trump behöver någon som är bra på att kontra det och hans nya försvarsminister har ju ett bra CV.

On topic:

https://www.breitbart.com/politics/2020/11/09/ga-election-official-dismisses-rumors-of-widespread-fraud-but-says-we-are-going-to-find-that-people- did-illegally-vote/amp/?__twitter_impression=true

Citat:
Georgia election official Gabriel Sterling provided an update on the election in the state, telling reporters that officials “are going to find that people did illegally vote,” though he dismissed the narrative of widespread voter fraud across the state.
2020-11-10, 19:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Varför är det så mystiskt med Bidens siffror men inte med Trumps?
Detta har setts som ett av de viktigaste valen någonsin för Demokraterna och det har synts i alla opinionsundersökningarna.
Det var förväntat att det skulle gå bra för Biden.

Trump däremot har haft väldigt dåliga siffror och haft dåliga siffror under hela sin mandatperiod.
Men att han också ökar kraftigt och extremt överpresterat är inte konstigt då?

Om något skulle jag påstå att det är Trumps höga siffror som är misstänkta.
Speciellt i Florida. Där lyckades Biden bara få 1% mer poströster trots att Trump under hela kampanjen uppmanat sina väljare att inte poströsta och Bidens kampanj uppmuntrat folk att poströsta så mycket som möjligt.

Om det är någon delstat man borde titta närmre på poströstandet så är det Florida.
Med DeJoys USPS skulle det inte förvåna mig om massa poströster kommit på villovägar.

Trumps rallies och Bidens rallies ger en fingervisning om vilket stöd de har. Att Biden skulle vara den presidentkandidat som fått flest röster i USAs historia är fullständigt befängt när man lyssnat till vad karln har sagt och hur han framställer sig själv. Det finns på goda grunder skäl att misstänka pedofili och korruption från främmande makt. Det är inte mina ord, det kommer från andra långt mer insatta än jag.

Svarta och latinos har fått det bättre under Trumps tid än någonsin. Arbetslösheten bland alla inklusive vita var nere på 50-talets siffror. Han startade inga krig, han ordnade fred eller vad man ska kalla det med Nordkorea samt mellan Israel och flera stater i MÖ. Amerikanska folket har all anledning att älska Trump. Han kunde inte göra allt på 3,5 år och han hade demokraternas häxjakter att hantera också. Att han skulle ha köpt horor som kissade på honom eller tvärtom på hotellrum i Moskva är ju bara så jävla lågt.

Trump dricker ingen alkohol, han har fina barn, fin familj och han har ett stort hjärta. Jag kan förstå att Trump är älskad i USA.
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Jag kan tala om svaret på den frågan åt dig. De är utskickade av representanter av Svensk regim/MSM media för att upprätthålla narrativet som de har.
Well, nu har jag träffat tillräckligt många vänsterdrägg i min dag för att veta att ingen behöver sända ut dem. Jag har träffat många judekonspirationsteoretiker också. Ni får strida om vem som styr världen, ryssarna eller judarna.
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Nu var det inget öppet demokratiskt val i flera stater då republikanska valobservatörer nekades tillträde till flera vallokaler och röster levererades mitt i natten och räknades på omöjlig tid. Läs på om Detroit.
Men hur funkade det? Var det så att de demokratiska valobservatörerna blev insläppta och de republikanska blev utkörda?
2020-11-10, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Tror ni att Joe Biden själv är med på fusket? Att han är helt införstådd om vad som pågår?

Han har ju visserligen sagt följande: "We have put together the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics".

Vissa hävdar dock att uttalandet bara är en del av Joes dementa förvirrade vardagssludder. Jag har dessutom lite svårt att se varför en man i hans höga ålder skulle riskera både sitt namn och heder "bara" för att fuska sig in i Vita huset.

Men märkligare saker har ju hänt.
Han sa också "We don't need your votes to win" så säkert är det en och annan sanning som sipprar ur hans dementa käft.
2020-11-10, 19:04
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Nej, detta är inte saker som Supreme Court kan besluta om. Visa gärna var i konstitutionen som Supreme Court får makten att beordra ett omval. Förklara även gärna hur detta omval skulle hinna planeras, genomföras och räknas innan deadlinen den 8 december.

Så klart de kan. HD är via prejudicerande domar en konstitutionsdomstol. Men du kan väl visa var i konstitutionen som oegentligheter i val ska förbises?
2020-11-10, 19:06
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Bevis som inte prövats i domstol, absolut.

Sedan kan man som sagt värdera sådan bevisföring lite olika innan det tagits upp rättsligt.

Men jag stödjer ändå att det tas upp och gås igenom.

Bra, låt oss då slå våra säckar ihop och handskas med trollarméerna. Vi håller dem stångna några timmar. Vi fäller lite krokben för deras sorgna ryggdunkande för att hålla antalet inlägg/minut uppe för att kunna betala hyran till sin etta. Slavar till juden. Because why not?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, du kan kalla det bevis i drivor, men bevis är endast värdefullt när det gått igenom en laglig process, sedan kan du säga att det finns drivor av det, men sålänge det inte tagits upp och granskats rättsligt så är det enbart bevis i ordets bemärkelse.
Du vet nog inte riktigt vad du pratar om. Jag tror att du egentligen menar att ett stycke bevismaterial i sig är inte en garanterat fällande dom. Och så är det ju, självklart. Men bevismaterial bör också finnas långt före en ev rättegång för att en åklagare ska kunna utreda saken närmare och väcka åtal. Sådana bevismaterial finns. Det betyder inte att saken är avgjord än. Men saken kommer bli avgjord när anmälningarna behandlas.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Vad är det här för svammel? Har du ens läst stämningsansökan? Det framkommer massor av vittnesmål om dåligt behandlade valobservatörer.

Länka till en källa där de lägger fram att det hela var falska premisser och att det bara handlade om att ha in mer folk.

[140]

[141]

[142]

[143]

[144]

[145]

[146] (den här är riktigt intressant, notera att de alltså flyttar borden längre bort!)

För den som är intresserad av att läsa vidare

Då vet du ju att stämningen när det handlade om ingen tillgång blev avvisad just för att de hade tillgång.
Att de stämde för avsaknad av tillgång stämmer, men de hade tillgång och det erkände de när domaren frågade dem och då blev fallet avskrivet.
Det var alltså helt klart en stämningsansökan på felaktiga grunder.

När det gäller avståndet så var det från början 10feet. Och det gällde ALLA inte bara republikanerna.
De ville stå ännu närmare och domstolen gick med på 6feet men inte närmre.
Vilket också gäller alla och inte bara republikaner.
2020-11-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Florida visar på hur det kan förväntas se ut utan valfusk. Med de absurda anomalierna som vissa stater visat upp så finns det ingen tvekan om att det valfuskats från demokraternas sida.

Pennylvania är värst, borde legat på samma resultat som Texas ungefär. Istället har en majoritet av de boende i staten röstat för att göra sig arbetslösa då Biden öppet sade han vill avskaffa olja och fracking. Absurt.

Ungefär som att stadsdelen Södermalm här i Stockholm skulle rösta överväldigande för moderaterna eller SD. Lika troligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in