2020-11-10, 18:45
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Ja, men bara för att det gällde valet i Florida. Och att Floridas elektorröster var avgörande då.

President väljs utav elektorerna. Och om de ingen kanditat får 170 röster av elektorerna, så avgrös frågan i Repreprestanthuset.

Principen är dock densamma även om fler swingstates nu är involverade. HD har mycket makt i USA.
2020-11-10, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Tyvärr så gäller väl bara korspostning om han postar liknande inlägg i flera olika trådar? Tyvärr så är det väl bara i en den här tråden han spammar sin sammanfattning.

Det trodde jag med i början. Men inte om du kollar under det finstilta.

Nu har han suttit här o försökt o förstöra igenom att spamma det här meddelandet om o om igen under flera dagar.

Moderatorn är redan varnad!
2020-11-10, 18:49
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det finns inte en enda rösträkningslokal där republikaner och oberoende inte haft samma tillgång som demokraterna.

De försökte med det där skitsnacket i domstol i PA men domaren skämde ut trumpkampanjens advokater totalt när de var tvungna att erkänna att de visst hade tillgång till lokalerna, de ville bara ha in mer folk(ej godkända observatörer).

Personligen hoppas jag de advokaterna blir sanktionerade, otroligt oetiskt att lämna in stämningsansökan på falska premisser.
Samma sak när de stämde för att hålla provisional ballots separerade från vanliga.
Det görs automatiskt och det visste dom om redan från början så det var bara en stämning för att få PR och minska folkets förtroende för valet.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd

Det finns många källor som påstår annorlunda. Du kanske pratar om ett enstaka fall?
2020-11-10, 18:49
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det stämmer inte. Återigen, Supreme Court har inte makten att bestämma vem som har vunnit valet.

Det som skedde vid valet 2000 var att Supreme Court beslutade att den pågående omräkningen av rösterna inte genomfördes på ett rättvist sätt och bröt mot "Equal Protection Clause" p.g.a. att det fanns olika standarder för rösträkning i olika delar av staten. Då ingen omräkning då kunde bli färdig innan deadlinen den 12 december så fick det ursprungligt certifierade resultatet där Bush vann stå.

Effekten av beslutet blev att Bush vann valet, men Supreme Court har inte makten att deklarera en vinnare. För att ett liknande beslut skulle kunna ske i dagens läge krävs att en liknande situation skulle kunna uppstå, vilket inte kan hända här.

HD kan ta andra beslut. Som exempelvis omval i vissa delstater eller att poströster inte får räknas ifall det kan visas att oegentligheter förekommit. Poängen är att HD faktiskt har makt i USA.
2020-11-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Mystiken kring Bidens osannolika höga valresultat (högst någonsin!!!) med hänsyn till hans usla insats och jämfört med alla andra presidenter i USAs historia, mystiken kring hur rösterna kom i tiotusental, hundratusental på morgonen enbart till Biden efter flera timmars paus i rösträkningen, precis när han behövde det.

Varför skulle Trump förnedra sig om han förlorade ärligt? Varför skulle Rubi och alla de andra hänga på? Varför skulle USAs mest kända advokat jobba pro bono för Trump om det bara var en fix i idé i en narcissists huvud? Varför skulle tusentals advokater erbjuda sig att jobba pro bono om det bara var en dålig förlorare till en gammal gubbe? Varför tar ex-generaler och ex-ambassadörer tillika ex-director på NSA Trumps parti om det är "normala" misstag som begåtts?

Jag vet sannerligen inte och det gör ingen här inne på FB heller, men min magkänsla säger mig att man försöker stjäla valet från Trump och att patrioter runt om i USA ställer upp för sin rättmätige president.

Varför är det så mystiskt med Bidens siffror men inte med Trumps?
Detta har setts som ett av de viktigaste valen någonsin för Demokraterna och det har synts i alla opinionsundersökningarna.
Det var förväntat att det skulle gå bra för Biden.

Trump däremot har haft väldigt dåliga siffror och haft dåliga siffror under hela sin mandatperiod.
Men att han också ökar kraftigt och extremt överpresterat är inte konstigt då?

Om något skulle jag påstå att det är Trumps höga siffror som är misstänkta.
Speciellt i Florida. Där lyckades Biden bara få 1% mer poströster trots att Trump under hela kampanjen uppmanat sina väljare att inte poströsta och Bidens kampanj uppmuntrat folk att poströsta så mycket som möjligt.

Om det är någon delstat man borde titta närmre på poströstandet så är det Florida.
Med DeJoys USPS skulle det inte förvåna mig om massa poströster kommit på villovägar.
2020-11-10, 18:51
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hur länge dröjer det innan vi får veta ifall domstolarna tar upp de stämningar som Rudy inkom med igår?

Kommer han lämna in några fler stämningar utöver dessa?

Det bör gå tämligen snabbt. Någon vecka. Jag kan tänka mig att Trumplägret förbereder fler stämningar.
2020-11-10, 18:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fast varför just nu i detta aktuella läge? Känns som en sak som kan vänta.

Tror inte på det argumentet.

Jag gissar att de är övertygade om att Trump vinner. AFA, BLM, vänsterliberaler, minoriteter och hela baletten kommer kaosa på gatorna värre än Seattle, Minnesota, Portland osv. Då kommer getto-kriminella ge sig ut på plundringsvåg och attackerna mot poliser kommer raka i höjden. Gör dig inga illusioner, Biden, Harris, alla demokratiska senatorer, guvernörer, borgmästare, MSM etc kommer måla upp Trump som Hitler, Musollini osv. Ta hem så mycket trupp man kan och installera en secretary of defense som begriper att hantera inhemsk terrorism.
2020-11-10, 18:53
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vet du eller har du hört någon "dubunka" det? Om det hände i valet för ett år sedan, ett antal gånger i det här valet, finns det anledning att tro att man identifierat alla "felinmatningar" eller kan det gömma sig fler i dessa, de andra 47 eller i de andra staterna?

Mystiken kring Bidens osannolika höga valresultat (högst någonsin!!!) med hänsyn till hans usla insats och jämfört med alla andra presidenter i USAs historia, mystiken kring hur rösterna kom i tiotusental, hundratusental på morgonen enbart till Biden efter flera timmars paus i rösträkningen, precis när han behövde det.

Varför skulle Trump förnedra sig om han förlorade ärligt? Varför skulle Rubi och alla de andra hänga på? Varför skulle USAs mest kända advokat jobba pro bono för Trump om det bara var en fix i idé i en narcissists huvud? Varför skulle tusentals advokater erbjuda sig att jobba pro bono om det bara var en dålig förlorare till en gammal gubbe? Varför tar ex-generaler och ex-ambassadörer tillika ex-director på NSA Trumps parti om det är "normala" misstag som begåtts?

Jag vet sannerligen inte och det gör ingen här inne på FB heller, men min magkänsla säger mig att man försöker stjäla valet från Trump och att patrioter runt om i USA ställer upp för sin rättmätige president.

Alla såna här inmatningar dubbelkollas och trippelkollas. Att något sådant fel inte skulle ha upptäckts och fortfarande finns kvar är otroligt osannolikt. Men i teorin är det förstås inte omöjligt. Alla dessa stater kommer ju räknas om och då kommer såna situationer säkerligen upptäckas.

Biden's valresultat är inte högst någonsin i procent sett. Att han har flest röster i absoluta tal beror på att USAs befolkning kontinuerligt växer och att valdeltagandet var så extremt högt jämfört med tidigare val. Anledningarna till det höga valdeltagande är troligen polariseringen kring Trump och hur viktigt det här valet har framställts som från båda sidor. Det finns ingen mystik kring hur rösterna kom i hundratusental i morgonen till enbart Biden. Det är en blandning av fabricerade uppgifter, några få felinknappningar som redan korrigerats och folk som av någon anledning inte förstår varför poströster från enorma countys är övervägande demokratiska.

Trump har förnedrat sig kontinuerligt i snart 5 års tid, varför skulle han sluta nu? Varför så otroligt många amerikaner inklusive många kändisar blivit helt hjärntvättade och nu går på de mest uppenbara konspirationsteorierna har jag faktiskt ingen aning om. Det är ganska förbluffande.
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Bra att du verkar förstå.

Att ett bevis blivit godkännt i domstol betyder ändå bara att det uppnått den lägre av de två ribborna, där den högre ribban utgörs av de vetenskapliga bevisen.

I denna tråd har vi många vetenskapliga bevis(matematiska omöjligheter t.ex) dessa klarar självklart gallant att passera den lägre av de två ribborna i bevisvärde.

Vi har dessutom många bevis som måste testas om de uppnår ens den lägre ribban som sätts i en domstol, som t.ex vittnesmål, videodokumentation och röstinspelningar. Även ifall vissa av dessa inte skulle visa sig nå ens dit upp, så är de ändå bevis och intressanta att diskutera sålänge. Många gånger kan det vara så att 2 eller 3 av dessa kan läggas tillsammans för att måla upp en slutsats genom deduktion. Denna slutsats kan i vissa fall väga tyngre än t.om ett vetenskapligt bevis för sig själv.

Om du förstår även detta så måste du därför också hålla med om att de som i tråden påstår saker liknande "inga bevis har framkommit" är ohederliga och agendadrivna marodörer alternativt fullkomligt dumma i huvudet. Ellerhur?

Bevis som inte prövats i domstol, absolut.

Sedan kan man som sagt värdera sådan bevisföring lite olika innan det tagits upp rättsligt.

Men jag stödjer ändå att det tas upp och gås igenom.
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det finns inte en enda rösträkningslokal där republikaner och oberoende inte haft samma tillgång som demokraterna.

De försökte med det där skitsnacket i domstol i PA men domaren skämde ut trumpkampanjens advokater totalt när de var tvungna att erkänna att de visst hade tillgång till lokalerna, de ville bara ha in mer folk(ej godkända observatörer).

Personligen hoppas jag de advokaterna blir sanktionerade, otroligt oetiskt att lämna in stämningsansökan på falska premisser.
Samma sak när de stämde för att hålla provisional ballots separerade från vanliga.
Det görs automatiskt och det visste dom om redan från början så det var bara en stämning för att få PR och minska folkets förtroende för valet.
Du har varit aktiv i tråden hela tiden, hur kan du ha missat alla länkar som bevisar valfusk?
Medlem
Citat:
Varför är det så mystiskt med Bidens siffror men inte med Trumps?
Detta har setts som ett av de viktigaste valen någonsin för Demokraterna och det har synts i alla opinionsundersökningarna.
Det var förväntat att det skulle gå bra för Biden.

Trump däremot har haft väldigt dåliga siffror och haft dåliga siffror under hela sin mandatperiod.
Men att han också ökar kraftigt och extremt överpresterat är inte konstigt då?

Om något skulle jag påstå att det är Trumps höga siffror som är misstänkta.
Speciellt i Florida. Där lyckades Biden bara få 1% mer poströster trots att Trump under hela kampanjen uppmanat sina väljare att inte poströsta och Bidens kampanj uppmuntrat folk att poströsta så mycket som möjligt.

Om det är någon delstat man borde titta närmre på poströstandet så är det Florida.
Med DeJoys USPS skulle det inte förvåna mig om massa poströster kommit på villovägar.

Florida visar på hur det kan förväntas se ut utan valfusk. Med de absurda anomalierna som vissa stater visat upp så finns det ingen tvekan om att det valfuskats från demokraternas sida.
2020-11-10, 18:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Det är det tveklöst. Men det är som sagt betydligt mer komplext än "var är bevisen". Alla inblandade politiska läger, i detta fall demokrater och republikaner, måste ha möjlighet att observera valprocessen och rösträkningen om den ska kunna betraktas som legitim. Det har inte varit fallet i några fall.

Så Joe Biden är defacto inte president elect ännu och har ännu inte vunnit något val. Detta oavsett vad de hävdar eller vad media basunerar ut. Som Mexicos regering tydligt uttryckt måste valprocessen och juridiska processer som berör valet först avslutas.
Biden blir väl formellt utsedd till vinnare i januari om vi ska vara petiga . Jag tror det vore bäst för alla om röster räknas om i de delstater de var jämna. Dock tror jag inte att det gör någon skillnad på valresultatet, med betoning på "tror". Många misstag har säkert begåtts. Det gör det även i Sverige och även ibland rena fusk. Men jag har svårt att se att det skulle röra sig om något organiserat fusk i USA. Det krävs ganska mycket för det och är svårt att genomföra i ett öppet demokratiskt land.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in