2020-11-10, 16:45
Medlem
frank-costellos avatar
Nytt inlägg på Twitter från Donald Trump, för ungefär 10 minuter sedan.

Kolla efter massiv misskötsel vad gäller räknandet av poströster, precis som det tidiga vaccinet, och kom ihåg vad jag sagt er!

WATCH FOR MASSIVE BALLOT COUNTING ABUSE AND, JUST LIKE THE EARLY VACCINE, REMEMBER I TOLD YOU SO!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1326186126709821440
Senast redigerad av frank-costello 2020-11-10 kl. 16:48.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du kan fortsätta påstå det men det gör det inte till sanning, Georgia upptäckte i förgår 3000 röster som hade råkat gå till Trump, så det har gått till bägge lägren, men då det inte passar i det narrativ som du handmatas så ignorerar du sådana saker.

Detta har jag sett dig påstå förut men återigen ingen källa?
Kanske för att det är fake news?
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Han behöver mindre än 100 000 röster för att vinna. USA handlar inte om att få flest röster. Det handlar om att få flest elektorer.

Skulle det bli strax över hundratusen röster som han magiskt skulle ha blivit av med så är det jävligt suspekt från republikanernas sida, nej det måste bevisas betydligt mer än så för att det ska bli en trovärdig historia
2020-11-10, 16:46
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Nytt inlägg på Twitter från Donald Trump, för ungefär 10 minuter sedan.

Kolla efter massiv misskötsel av räknandet av poströster, precis som det tidiga vacinet, och kom ihåg vad jag sagt er!

WATCH FOR MASSIVE BALLOT COUNTING ABUSE AND, JUST LIKE THE EARLY VACCINE, REMEMBER I TOLD YOU SO!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1326186126709821440

Det är de här jag menar med självsäkerheten.
2020-11-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju bara trams alltihop, och detta inses lätt om man betänker:

(1) Inget bevis alls har lagts fram.
Jodå, bevisen har lagts fram till åklagare. Det är bara en tidsfråga nu.
DESSUTOM har Biden erkänt valfusk:
"We put together the most extensive and inclusive VOTER FRAUD organization in history." Joe Biden 2020
https://twitter.com/EddieDonovan/status/1323948883131682816
2020-11-10, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
TRÅDSAMMANFATTNING

Tog mig friheten att sammanfatta tråden för att förenkla för nytillkomna tittare.

VALET ÄR ÖVER. Det står nu klart att Biden vunnit en övertygande seger, 306-232. Enl. President Trumps egna ord från valet 2016, en jordskredsseger.

De "Bevis" för "valfusk" som diskuteras här i tråden kan kategoriseras enligt följande:

1) Helt normala avvikelser i ett val med 150 miljoner röstsedlar, helt utan betydelse för att påverka valutgången åt det ena eller det andra hållet.

2) Vandringssägner som dyker upp varje gång en republikan förlorar ett amerikanskt val (jodå demokrater har sina också).

DET RÖR SIG OM ETT KOORDINERAT PR-JIPPO FRÅN TRUMP-KAMPANJENS SIDA.

"Nyheter" från "säkra källor" släpps i NEWSMAX eller OAN fortplantas via Twitter/Youtube.

TRUMP VET ATT HAN HAR FÖRLORAT MEN TAR NU CHANSEN ATT MJÖLKA UR DE SISTA SLANTARNA FRÅN SINA MEST BLÅÖGDA FANS, DE S.K. REDNECKSEN I USA SOM GÄRNA SLANTAR TUSENLAPP EFTER TUSENLAPP FÖR ATT "STÄMMA VALRESULTATET".

Läser man det finstilta i dessa TIGGARBREV från TRUMP framkommer att 50-60% av pengarna kommer att användas till att betala generella omkostnader i kampanjen, dvs. de skulder som kampanjen har utestående till mediabolag, valmedarbetare och kommuner där Trump hållit rallies i kampanjen. Kampanjkassan är tom, och lyckas inte Trump samla in pengar för att betala skulderna blir kandidaten personligt ansvarig för att betala skulderna.

Äntligen ett inlägg från en som har insikter och inte bara åsikter!
2020-11-10, 16:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Detta har jag sett dig påstå förut men återigen ingen källa?
Kanske för att det är fake news?

Kan det vara för att det presenterades i valvaka tråden?

Sedan så ska du nog inte prata så himla mycket om fake news då du bokstavligen har spridit videoklipp från förra året för att framställa dem som att de var från i år.
2020-11-10, 16:48
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det officiella organet, golf.com, har ägnat en artikel åt Trump, hans golf och hans fuskande på golfbanan.
https://golf.com/lifestyle/celebrities/how-why-president-trump-cheats-golf-playing-tiger-woods/
Ehhh… "Det officiella organet". Det är ett magasin. Du kan uppenbarligen inte mycket om golf.

Artikeln är skriven av samma författare, Rick Reilly, som skrivit boken som diskuterades. Det är alltså samma källa, inte någon annan, oberoende källa.

Notera att John Daly fick "sanningen" om Trumps golffusk serverad men svarade direkt: "No, that's Bill Clinton".

Trump har skilt sig ett par gånger, säkerligen vänstrat och get därför inte intrycket av att ha utpräglat hög conscientiousness. Conservatives har dock som grupp hög conscientiousness och fuskar därför i mindre utsträckning (golf, äktenskap, val) än Liberals. De har en gud som ser dem.

Samhällen där religionen kollapsar brakar ihop av denna anledning. Som Sverige.
Medlem
Citat:
TRÅDSAMMANFATTNING

Tog mig friheten att sammanfatta tråden för att förenkla för nytillkomna tittare.

VALET ÄR ÖVER. Det står nu klart att Biden vunnit en övertygande seger, 306-232. Enl. President Trumps egna ord från valet 2016, en jordskredsseger.

De "Bevis" för "valfusk" som diskuteras här i tråden kan kategoriseras enligt följande:

1) Helt normala avvikelser i ett val med 150 miljoner röstsedlar, helt utan betydelse för att påverka valutgången åt det ena eller det andra hållet.

2) Vandringssägner som dyker upp varje gång en republikan förlorar ett amerikanskt val (jodå demokrater har sina också).

"Nyheter" från "säkra källor" släpps i NEWSMAX eller OAN fortplantas via Twitter/Youtube.

TRUMP VET ATT HAN HAR FÖRLORAT MEN TAR NU CHANSEN ATT MJÖLKA UR DE SISTA SLANTARNA FRÅN SINA MEST BLÅÖGDA FANS, DE S.K. REDNECKSEN I USA SOM GÄRNA SLANTAR TUSENLAPP EFTER TUSENLAPP FÖR ATT "STÄMMA VALRESULTATET".

Läser man det finstilta i dessa TIGGARBREV från TRUMP framkommer att 50-60% av pengarna kommer att användas till att betala generella omkostnader i kampanjen, dvs. de skulder som kampanjen har utestående till mediabolag, valmedarbetare och kommuner där Trump hållit rallies i kampanjen. Kampanjkassan är tom, och lyckas inte Trump samla in pengar för att betala skulderna blir kandidaten personligt ansvarig för att betala skulderna.

I särklass den sämsta sammanfattningen jag läst. Vill man göra en sammanfattning ska man göra just det, en sammanfattning. Inte presentera vad man själv tycker och tänker. Eller är du så förblindad att du till och med förnekar att det finns folk som är skeptiska till hur amerikanska valet gått till i denna tråd för du har helt missat den sidan i din ”sammanfattning av tråden”
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45huddinge45
Äntligen ett inlägg från en som har insikter och inte bara åsikter!
Fast det var bara åsikter.
Medlem
Citat:
TRÅDSAMMANFATTNING

Jag brukar inte skriva så här, men har du något seriöst problem? Hur många gånger har du skrivit samma sak? Minst tre gånger igår + den här. Det är säkert fler. Du behöver inte spamma samma sak om och om igen.

Jag och andra förstår din synpunkt. Vissa delar den, andra inte. Sen tror jag inte att nytillkomna läsare i tråden kommer att sluta läsa bara för att ser din sammanfattning.
2020-11-10, 16:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
På abstrakt nivå räcker det med att titta på röstsplittringen i swingstates samt konsultera Benfords lag.

Jo, detta är nog det enda som man har pekat på. Dvs att resultatet "inte kan bli så här". Då kan det vara intressant att konstatera att Trump vann på ungefär samma sätt 2016.

Annars består "bevisen" av mer eller mindre oskickligt hopsnickrade bilder och videosnuttar på påstås visa valarbetare som glatt river sönder Trumpröster. Dessa bevis är av ungefär samma karaktär som den bild jag har i min signatur nedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in