2020-11-10, 14:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Man uppvisar väl inga bevis på en presskonferens utan i en federal domstol eller i HD
Då ställer sig man frågan varför de då inte gör det då.
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Källa?

Det nämndes först på presskonferensen i Pennsylvania för 3 dagar sen. Sedan dess har han varit på Fox News och Louder with Crowder.

Tror de var senaste intervjun i Louder han nämnde siffrorna.

Sök på louder with crowder Rudy giuliani så får du fram intervjun.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Nej, utan precis som jag skrivit

Man skall tillsätta en transparent och opartisk fullskalig utredning varje gång det finns farhågor om valfusk som kan ha haft påverkan på det slutliga valresultatet. Fokus skall då ligga på nyckelstater med små marginaler, även om misstanken om fusk kan vara mer utbredd än där. Det är ingen särbehandling eller extremt påstående utan bara ett rimligt tillvägagångssätt i världens största demokrati.
Ja, men farhågorna om fusk, var kommer de ifrån om inte Trumpens tjat i flera år om att demokraterna fuskar, helt utan bevis?
2020-11-10, 14:51
Medlem
En intressant BBC-artikel från år 2016 som hänvisar till valet i Gabon. Den talar om hur man kan se att det förekommer fusk i ett val.

https://www.bbc.com/news/world-africa-37243190

Bland annat handlar det om:

- För många som röstar (ett antal countyn i USA hade röstetal över 100%)
- Avgjort fler som röstar i vissa regioner jämfört med andra (precis som fallet är i Pennsylvania, Michigan osv)
- Fördröjda resultat av rösträkningen (no shit)

.... låter det bekant?
2020-11-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Men hela russiagate och riksrätten var ett typ av fusk. Hade man lyckats så hade man avsatt en president. Det är enligt mig bevis nog att Demokraterna inte har rent mjöl i påsen och borde således behandlas som potentiella fuskare tills motsatsen är bevisad.

Genom att ställa Trump inföt riksrätt.pga grundlösa anklagelser så genomskådade man Demokraterna. De ksn göra vad som helst för att bli av med Trump tom ett gigantiskt valfusk.

Nu kommer hämnden från Trump genom att avslöja valfusket. Trump har alla maktbefogenheter att sätta Demokraterna på plats.
2020-11-10, 14:52
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Media var inte intresserade av några bevis.
Det är en psy-op allihopa, skulle du stå på min sida så skulle du inte tro det var sant det som händer nu. Allt är fake och påklistrat. 10%Joe's kampanj och segertal till inrättandet av en övergångs-organisation är absurt.
Men jag förstår att vi står så lång ifrån varandra att vi nu längre inte kan mötas halvvägs.

Det är nog lika mycket psy-op som förra valet. Hela amerikanska valsystemet är konstigt, känns som att poströsterna kanske vänder på det.
Kolla upp Gerrymandering, också helt sjukt. Förstår att folk inte röstar, man tappar ju tron på systemet.
2020-11-10, 14:53
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är inte lätt och visa upp nått som inte finnes

Trodde att allt var bullshit tills jag såg att du nekar saken. Nu vet jag att demokraterna fuskade maniskt. Tack
2020-11-10, 14:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det nämndes först på presskonferensen i Pennsylvania för 3 dagar sen. Sedan dess har han varit på Fox News och Louder with Crowder.

Tror de var senaste intervjun i Louder han nämnde siffrorna.

Sök på louder with crowder Rudy giuliani så får du fram intervjun.

Får dock börja instämma här med alla som är negativa till detta... det lovades att de skulle hända saker igår men ingenting har hänt så vitt jag vet!
2020-11-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Daily? Jag snacka om Politico här.
Runk-Rudy så det är alltså han nu som är sexualförbrytaren?

Till nästa gång du ska försöka göra ett karaktärsmord på någon kolla upp dina källor innan... så de inte är starkt kopplade till ett visst parti!
Mina källor är så gott som alltid tillförlitliga.

Jag frågar igen. Vad i Politicos artikel är fel menar du om vi för enkelhetens skull använder dem.

Skulle alla dessa medier försöka göra karaktärsmord på Runk-Rudy utan att ha på fötterna?

Dessa uppgifter är ju väldigt simpla att kolla upp.

Att du inte 'litar' på dem kan ju inte ens övertyga dig själv. Försök leva i verkligheten för fan
2020-11-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Då ställer sig man frågan varför de då inte gör det då.

De håller på att samla ihop så mycket fusk att domstolarna är tvungna att fatta beslut som gör det omöjligt att legitimera Biden.

Så mycket material att republikanska elektorer i de berörda staterna i kollegiet inte kan rösta. Då får ingen majoritet, 270 röster.
2020-11-10, 14:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Någonstans i det här så kom jag att tänka på devisen... att skall man ljuga/fuska skall man göra det så kolossalt stort att ingen tror den som ifrågasätter lögnen/fusket.

En hemsk människa som myntade uttrycket men det ligger något i det, tänk om det faktiskt är ett gigantiskt röstfusk som genomförts och man har byggt upp det ända från grunden genom att påstå att alla gamla och "demokrater" kommer att poströsta. Detta för att kunna addera lagom antal röster på slutet i nyckelstater när valutgången börjar skönjas. Jag som inte ens tror på konspirationsteorier utan på fakta normalt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lögn
Det är väl något sådant jag lutar åt, jag med. Man bättrar på siffrorna efter hand vid behov. Som du skriver i inlägget nedan är det så klart i viktiga nyckelstater man måste undersöka möjligheterna till detta. De stater som blev till swing states och som flippade var mycket röda men visade sig få avgörande betydelse. Satte man in en stöt där? I andra stater var det ingen dramatik alls.
Citat:
Nej, utan precis som jag skrivit

Man skall tillsätta en transparent och opartisk fullskalig utredning varje gång det finns farhågor om valfusk som kan ha haft påverkan på det slutliga valresultatet. Fokus skall då ligga på nyckelstater med små marginaler, även om misstanken om fusk kan vara mer utbredd än där. Det är ingen särbehandling eller extremt påstående utan bara ett rimligt tillvägagångssätt i världens största demokrati.
2020-11-10, 14:56
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Säger samma personer som har spenderat senaste fyra åren som kampanjorganisation för demokraterna, jag bara påpekar det. Varfär inte ha en rättegång oavsett om vissa menar att det är lösaktiga påståenden och anekdoter? För övrigt så har du fått anekdotisk bevisföribg om bakfoten, exempelvis så är ju vittnesmål tekniskt sett en anekdot och sådana ligger ju till grund för flera domslut.

Mjo men anekdotisk eftersom inget är officiellt än, men hör vad du säger. Vet att en republikan blev utslängd från rösträkningen eftersom han bröt mot filmförbudet.

Men det är självklart omöjligt att koordinera en sådan här nationellt övergripande valfuskkampanj utan att någon läcker. Det faller på sin egen orimlighet.
En visselblåsare i ett distrikt? Wow.

Snarare så att ena partiet opponerade sig mot poströster, medans det andra talade för det. Nu har vi facit i hand. Kanske inte den smartaste taktiken från Trump & CO.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in