2020-11-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Rudy nämnde 50+ och flera hundra på ingång. De har haft kontakt med över 1000 personer som är villiga att vittna under ed att de sett valfusk.

Källa?
2020-11-10, 14:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Uppgifter som vem som helst kan verifiera. Inte ens runkaren själv har motsagt något av detta när han avslöjades med byxorna nere än en gång (fattar ni)

Men du har säkert kollat upp den här Brooks och vet allt om honom eller?

Nä jag har inte kollat upp honom

Men jag litar inte på medier starkt kopplade till demokraterna heller där de försöker med karaktärsmord bara för att de inte passar dem
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Finns dokumentation som videos eller inspelningar går de att använda i domstol, men fusket måste kvantifieras och då är kartläggning av falska röstsedlar enda vägen att gå. Det är också enda effektiva sättet att röstfuska, då lite mygel här och där inte ger tillräcklig volym.
Jajamän. Om det inte är mjukvaran som är sårbar för manipulering av siffror.

Undrar vad som är mest sannolikt: lådor med falska sedlar eller rapportering som inte är att lita på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är inte lätt och visa upp nått som inte finnes

Man uppvisar väl inga bevis på en presskonferens utan i en federal domstol eller i HD
2020-11-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag har svårt att förstå vad många av tweetsen betyder. Kan du förklara vad det handlar om?

Inte jag som länkade, men jag gick igenom en handfull, och de visar på att många distrikt har fått många Biden-röster på slutet (80%+), vilket helt kan förklaras med att poströsterna räknades sist i dessa distrikt.

Har dock inte gått igenom allt, men jag hittar inget som gör mig misstänksam.
Medlem
”Those who vote decide nothing. Those who count the vote decide everything.”
- Joseph Stalin
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nä jag har inte kollat upp honom

Men jag litar inte på medier starkt kopplade till demokraterna heller där de försöker med karaktärsmord bara för att de inte passar dem
Daily Mail starkt kopplade till Demokraterna? Sen när? Runk-Rudy behöver din hjälp så gör honom en tjänst nu och gör din egen research
2020-11-10, 14:46
Avslutad
Någonstans i det här så kom jag att tänka på devisen... att skall man ljuga/fuska skall man göra det så kolossalt stort att ingen tror den som ifrågasätter lögnen/fusket.

En hemsk människa som myntade uttrycket men det ligger något i det, tänk om det faktiskt är ett gigantiskt röstfusk som genomförts och man har byggt upp det ända från grunden genom att påstå att alla gamla och "demokrater" kommer att poströsta. Detta för att kunna addera lagom antal röster på slutet i nyckelstater när valutgången börjar skönjas. Jag som inte ens tror på konspirationsteorier utan på fakta normalt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lögn
2020-11-10, 14:46
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det blir ju rätt off topic att diskutera mig, men jag spelar inte golf och jag har aldrig fuskat i något val.

Det enda jag påstår är att Trump fuskar i golf och att detta golf-fusk inte är något bevis för att han fuskar i presidentval och att Trumps golf-fusk förklarar varför han tror att Dem. fuskar.

Trump har ju evigt länge sagt att Dem. fuskar utan att det finns några bevis.
Vi får se om det kommer fram några bevis via Trumps "Voter fraud hotline" som han har startat nu.

Men hela russiagate och riksrätten var ett typ av fusk. Hade man lyckats så hade man avsatt en president. Det är enligt mig bevis nog att Demokraterna inte har rent mjöl i påsen och borde således behandlas som potentiella fuskare tills motsatsen är bevisad.
2020-11-10, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Och för att säga att det finns farhågor räcker det med att ena kandidaten skriker fusk och sen öppnar en jäkla hotline dit folk får ringa och dar skrönor om aaaallt hemskt de sett och hört men självklart inte kunde anmäla innan Trump började skrika fusk.

Nej, utan precis som jag skrivit

Man skall tillsätta en transparent och opartisk fullskalig utredning varje gång det finns farhågor om valfusk som kan ha haft påverkan på det slutliga valresultatet. Fokus skall då ligga på nyckelstater med små marginaler, även om misstanken om fusk kan vara mer utbredd än där. Det är ingen särbehandling eller extremt påstående utan bara ett rimligt tillvägagångssätt i världens största demokrati.
2020-11-10, 14:47
Medlem
Fler och fler "glitches" i rösträkningsprogrammen. 6000 röster för Trump hade via en "glitch" flyttats till Biden i Michigan. Nästan 20.000 röster råkade ut för samma sak i Pennsylvania - live i CNN:s sändning. I ett enda county i Wisconsin råkade en "glitch" se till att 10.000 röster gick samma öde till mötes.

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/breaking-exclusive-system-glitch-also-uncovered-wisconsin-reversal-19032-votes-removes-lead-joe-bide n/

Röstlagarna säger att båda partierna ska få ha observatörer på plats, på två meters avstånd från rösträknarna. Så var ju inte alltid fallet: https://streamable.com/gotia5

Inatt startade rörelsen och hashtaggen #maidengate efter att ett antal kvinnor märkt att någon röstat för dem i en delstat de tidigare bott i, under deras flicknamn. En gräsrotsrörelse är nu på gång för att uppmana kvinnor (och andra som bytt efternamn) att kontrollera röstdatabaserna för att se om deras röster lagts under deras flicknamn - https://twitter.com/SomeBitchIKnow
(det kan noteras att #maidengate var 1:a på Twitters trendlista i USA i någon timme, tills hashtaggen blev borttagen av Twitter)

Från valnatten, en republikans röstobservatör förvägras plats vid rösträknarnas bord just efter att 38.000 röster plötsligt dykt upp mitt i natten https://streamable.com/jhzshe

Anekdotiskt, visst, men intressant hur amerikanska soparbetare hittar bortkastade Trumpröster på löpande band https://twitter.com/EddieDonovan/status/1325044348279525383

Inte valfusk visserligen, men ganska talande också att CNN, som trashat Trump i månader för hans "lögner" att ett COVID-19 vaccin snart skulle komma (se ex https://edition.cnn.com/2020/10/06/politics/trump-pfizer-vaccine/index.html) nu är fantastiskt glada att Pfizers vaccin är på kommande inom några veckor. Är det en slump att de meddelar om vaccinet efter valet? Såklart inte.
2020-11-10, 14:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Daily Mail starkt kopplade till Demokraterna? Sen när? Runk-Rudy behöver din hjälp så gör honom en tjänst nu och gör din egen research

Daily? Jag snacka om Politico här.
Runk-Rudy så det är alltså han nu som är sexualförbrytaren?

Till nästa gång du ska försöka göra ett karaktärsmord på någon kolla upp dina källor innan... så de inte är starkt kopplade till ett visst parti!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in